رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
  • کد خبر : 5452
  • مشاهده : 93 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : خانواده‌ها نقش اصلی در تشویق جوانان به ورزش دارند
«منصور انجم شعاع» مربی موفق و رییس انجمن کارگری استان کرمان:

خانواده‌ها نقش اصلی در تشویق جوانان به ورزش دارند

گفت و گویی انجام داده ایم با «منصور انجم شعاع» یکی از مربیان موفق و قهرمان پرور کاراته و رییس انجمن کارگری استان کرمان که در ادامه می‌آید:

ابتدا خودتان را معرفی کنید؟
از 7 سالگی کاراته را زیر نظر استاد مسعود غفاری شروع کردم و دان 7 کاراته و مدرک مربیگری درجه یک ملی، داور ملی کاتا و داور ممتاز ملی کمیته را دارم، نایب قهرمان جهان در سال 1372 ژاپن و هم اکنون مربی باشگاه الماس کرمان با مدیریت استاد مهدی محمدی و رییس انجمن کارگری استان کرمان می‌باشم و از سال 70 وارد عرصه مربیگری شدم.
در حال حاضر برای چه مسابقاتی تیم را آماده می‌کنید؟
مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ‌ملی در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید.
قهرمانان باشگاه الماس را معرفی کنید؟
در بخش کمیته: مهدی قراری‌زاده قهرمان جهان و هفت دوره عضو تیم ملی، محمدرضا زنگی آبادی و نیما عارفی قهرمان، ابوالفضل سعادت، مسلم غلامعلی و سعید محتشم نایب قهرمان، آرشام ابراهیمی، آریا عباس‌زاده، سینا‌ هاشمی، ابوالفضل رحیم پور محمد امین یزدانپناه و سهراب امیرزاده سوم شاگردانی هستند که در مسابقات اخیر قهرمان استان کرمان مقام کسب کرده اند.
دیدگاه شما در مورد ورزش و جوانان چیست؟
ورزش عاملی برای شادی و نشاط تمامی ‌مردم جامعه علی الخصوص جوانان که با نیروی جوانی که در این عزیزان است، باعث ایجاد انگیزه در تمامی ‌مراحل زندگی آنان خواهد بود، باید به این مورد اهمیت بیشتری داده شود تا جوانان با رویکرد بهتری به ورزش روی آورند.
نظرتان را در مورد جایگاه کاراته استان بگویید؟
کاراته استان کرمان هم اکنون با توجه به مربیان فنی و پیشکسوتی که دارد در حال پیشرفت عالی است و به امید خدا با کمی ‌تلاش می‌توان سکوهای قهرمانی کشور را در دست گرفت و این مهم حاصل نمی‌شود جز با تعامل و همفکری تمامی ‌مربیان سبک‌های کاراته.
چه برنامه‌ای برای کاراته کارگری استان دارید؟
توسعه ورزش کاراته کارگری استان در دو بخش آزاد و کنترلی آقایان و بانوان با شناسایی نفرات برتر، برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعزام تیم‌های کارگری به مسابقات کشوری و بین المللی در برنامه ما قرار دارد.
حضور خانواده‌ها چه تاثیری در رشد ورزشکاران دارد؟
در زمینه ورزش و تشویق جوانان به فعالیت‌های بدنی به خصوص قهرمانی خانواده‌ها نقش اصلی و بسزایی در این زمینه دارند و با توجه به این که تمامی ‌هزینه‌‌های یک قهرمان تا زمان رسیدن به اردو‌های تیم ملی به عهده خانواده‌ها می‌باشد و متاسفانه چون در کرمان هیچ گونه حمایتی وجود ندارد، خانواده‌ها از لحاظ مالی و تشویق ورزشکاران در این مورد مهم دارای اهمیت می‌باشند.
و حرف آخر؟
برای داشتن یک کشور شاداب و شهری پر از شور و نشاط نیاز به جوانان با فکری قوی و بدنی سالم داریم و این حاصل نخواهد شد مگر اینکه جوانان را نیرومند و پر توان تربیت کنیم . متاسفانه در این زمینه مسئولین هیچ گونه حمایتی از جوانان قهرمان نمی‌کنند و امیدوارم در این زمینه تا دیر نشده حمایت‌های کافی از ورزشکاران صورت گیرد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200