رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
  • کد خبر : 8869
  • مشاهده : 19 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : خانواده‌ها مهمترین رکن پیشرفت فرزندان در جامعه هستند
«مجیدکاظمی» مربی موفق و مسئول کمیته کیک بوکسینگ واکو شهرستان کرمان:

خانواده‌ها مهمترین رکن پیشرفت فرزندان در جامعه هستند

گفت و گویی انجام داده ایم با «مجیدکاظمی» یکی از مربیان موفق و مسئول کمیته کیک بوکسینگ واکو شهرستان کرمان که در ادامه می‌آید:

ابتدا خودتان را معرفی کنید؟
مجیدکاظمی، متولد اسفند ۱۳۵۹ در کرمان و مسئول کمیته کیک بوکسینگ شهرستان کرمان ‌هستم و از سن ۸ سالگی باتشویق برادران بزرگترم و علاقه شخصی به دنیای ورزش رو آوردم و استارت ورزش خودرا با ورزش کاراته شروع کردم و بدلیل علاقه زیادی که به هنرهای رزمی‌داشتم در رشته‌های کاراته و تکواندو فعالیت کردم و موفق به کسب عناوین قهرمانی درسطح استان و کشور شدم پس ازمدتی بدلیل اشتیاقی که به ورزش‌های رینگی و آزاد داشتم وارد ورزش کیک بوکسینگ واکو شد.

چرا واکو را انتخاب کردید؟
ابتدا من یک توضیح در مورد wako به شما و مخاطبان محترم بدهم، wako نه پسوند هست نه پیشوند همانطور که متولی ورزش فوتبال در جهان فیفا می‌باشد متولی ورزش کیک بوکسینگ درجهان سازمان wako می‌باشد که در ایران انجمن کیک بوکسینگ واکو و در آسیا کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (wakoasia) به ریاست دکتر ناصر نصیری که از بنیانگذاران ورزش کیک بوکسینگ در جهان می‌باشد و بدلیل اینکه تنها کیک بوکسینگ رسمی‌و مورد تائید نهادهای معتبر بین المللی ورزش می‌باشد بنده این ورزش را انتخاب کردم که شرمنده وجدان خود و هنرجویانم نباشم.

از افتخاراتتان بگویید؟
در ورزش کاراته مقام‌های استانی و ۲ دوره قهرمانی جوانان کشور داشتم و ۳ سال متوالی قهرمان مسابقات تکواندو کارگران کشور شدم و در ۲ رویداد بین المللی کیک بوکسینگ در کشور ترکیه و باکو آذربایجان موفق به عناوین قهرمانی شدم.

معتبرترین رشته کیک بوکسینگ کدام هست؟
همانطور که گفتم ورزشی می‌تواند معتبر باشد که نهادهای بین اللملی ورزش آن را تایید کند، به عنوان مثال همه ورزشکاران آرزو دارند وارد تیم ملی بشوند، خوب زمانی وارد شدی باید در یک رویداد مهم و رسمی‌که نهادهای معتبر مثل کمیته ملی المپیک که برگزار کننده است حضور و مقام ورزشکاران را تایید کنند، ورزش کیک بوکسینگ زیر نظر سازمان wako این اختیار و مجوز را دارد که در تمام رویدادهای مهم و رسمی‌ورزش بین المللی شرکت کند.

چه توصیه ای شما به خانواده‌ها برای عدم حضور در رشته‌های غیرقانونی دارید؟
توصیه من به خانواده‌ها این است که قبل از شروع فعالیت ورزشی فرزندانشان ابتدا از علاقه اونها مطمعا باشند و بعد از آن با تحقیق و استعلام از هیات‌های ورزشی در مورد رشته مورد نظر که آیا جایگاه قهرمانی دارد یا نه؟ آیا آن رشته ورزشی جای پیشرفت در میادین ملی و بین اللملی دارد یا نه؟ (زیرا بعضی از رشته‌ها فقط یک سبک بومی‌هستند) بعد از آن در مورد مربی تحقیق کنند که آیا مدرک مربیگری قانونی دارد؟ و باشگاهی را انتخاب کنند که مربی دلسوز و فنی داشته باشد.

نقش خانوادها در دستیابی ورزشکار به موفقیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
خانوادها مهمترین رکن پیشرفت فرزندان در بخش‌های مختلف جامعه هستند در بخش ورزش که به نظر من مهمترین بخش زندگی جوانان می‌باشند، خانواده باید یک حامی‌تمام عیار باشند، باید تمام بسترهای لازم را برای ورزشکار در محیط خانه فراهم کنند، خانواده مهمترین دلگرمی‌یک ورزشکار برای کسب موفقیت است.

آیا ورزش با درس تداخل دارد؟
به هیچ عنوان درس نمی‌تواند مانع پیشرفت ورزشی شود و برعکس ورزش نمی‌تواند مانع پیشرفت تحصیلی یک فرد بشود، زمانی که یک ورزشکار موفق می‌شود که برنامه تمرینی منظم داشته باشد در این بین با همان برنامه ریزی می‌تواند بحث تحصیل و درس خواندن هم در برنامه روزانه بگنجاند تا در هر دو مورد موفق باشد، تمام قهرمانان ما از تحصیلات بالایی برخور دارند وحتی می‌توانم بگویم خود ورزش باعث می‌شود شخص برای بالابردن علم ورزشی خود وارد رشته‌های درسی تربیت بدنی شوند و درس و ورزش را با هم ادامه بدهند.

علاقمندان ازکجا ورزش کیک بوکسینگ واکو را شروع کنند؟
جوانان علاقمند به ورزش کیک بوکسینگ می‌توانند به دفتر مرکزی کمیته کیک بوکسینگ استان کرمان مراجعه کنند و با گرفتن لیست مربیان مورد تائید با توجه به موقعیت محل زندگی خود باشگاه مورد نظرشان را انتخاب کنند.

 

وضعیت کمیته کیک بوکسینگ واکو استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
استان کرمان یکی از استان‌های فعال در این ورزش می‌باشد، با توجه به امکانات و پتانسیلی که در هیات رئیسه استان می‌باشد، شاهد برگزاری رویدادهای موفق این رشته در سطح کشور بوده ایم و این را به جرات می‌توانم گفت که کیک بوکسینگ واکو تنها ورزشی می‌باشد، که در این چند ساله توانسته میزبان بیش از ۶۰۰ نفر به مدت پنج روز در استان کرمان باشد و تاکنون ورزشکارانی از این استان د رقالب تیم ملی کیک بوکسینگ ایران به مسابقات برون مرزی اعزام شده اند که در قسمت بانوان : سرکار خانم نقیب زاده، سرکارخانم نریمانی، سرکارخانم شاهرخی و سرکارخانم ایرانمش و در بخش آقایان حامدمکی و علی نصیری در قالب تیم ملی اعزام شده اند.

چه اندازه به آرزوی ورزشی خود دست یافته اید؟
شخصا ورزش را یک عشق، یک هنر می‌دانم، برعکس خیلی‌ها که آن را تبدیل به یک بیزینس کرده اند و من تلاش می‌کنم به عنوان یک مربی جوانان شهرم را حمایت کنم و به واسطه ورزش از آسیب‌های اجتماعی دور باشند و بتوانم ورزشکارانی را در سطح اول کشور و جهان معرفی کنم که باعث افتخار ورزشکار و مردم شهرم باشند. مربیگری یک امر سخت و طاقت فرسا می‌باشد و مسئولیت شدیدی در برابر وجدان خود و شخص ورزشکار و خانواده ورزشکار دارد، من هم تلاش می‌کنم و امیداورم دین خود را به جوانان شهرم ادا نمایم.

اوج آرزوی شما کجاست؟
آرزوی قلبی من اول سلامتی و دلی شاد برای مردم ایران و بعد از آن آرزو دارم همه جوانان شهرم در مسیر موفق ورزشی به زندگی ادامه دهند تا هم برای خودشان و خانوادشان مایه افتخار و سربلندی باشند.

ازسختی‌های باشگاه داری بگویید؟
با توجه به اینکه بضاعت مربیان ورزشی کم می‌باشد متاسفانه هنوز نتوانسته ایم باشگاه تخصصی برای خود دایر کنیم همچنان امیدوارم که مسئولین ورزش استان مربیان واقعی و رشته‌های قهرمانی را حمایت کنند که بتوانیم در این مسیر از باشگاه داری دین خود را ادا کنیم.

باشگاه شما چه امکاناتی دارد؟
مجموعه ورزشی ستارگان برتر واقع در خیابان بهمنیار کوچه می باشد و ما یکی از مجهزترین مجموعه‌ها در کشور می‌باشد که پایگاه مرکزی این ورزش در جنوب شرق کشور است و همه روزه شاهد حضور قهرمانان بزرگی حتی از استان‌های همجوار در باشگاه مرکزی هستیم‌.

سخن پایانی؟
در پایان تشکر ویژه دارم از جناب آقای دکتر ناصر نصیری ریاست کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا و رییس انجمن کیک بوکسینگ کشور که این بستر را فراهم کرداند تا جوانان با استعداد ایرانی بتوانند به اهداف قهرمانی ملی خود برسند و همان طور از ورزشکاران و مربیان زیر مجموعه خود حمایت می‌کنند تا این ورزش پرطرفدار جایگاه قدرتمند خودش را در سطح آسیا و جهان حفظ کند و یک تشکر از برادر عزیز استاد عبدالرضا رسولی مسئول کمیته کیک بوکسینگ استان کرمان که همیشه تلاش می‌کنند برای پیشرفت جوانان و دوستداران این ورزش.
در پایان از تمام کسانی که بهم انرژی میدن همجوره حمایتم میکنن تا بتوتم خدمتگذارجامعه ورزش استان کرمان باشم تشکر میکنم همچنین از خانواده عزیزم که همیشه همراه من هستند و در این مسیر من را حمایت می‌کنند.
حق نگهدار کسانی که عشق به ورزش را فدای منافع مالی نکردند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200