رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
  • کد خبر : 8960
  • مشاهده : 13 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : خانه کوچک دخترانه کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال نرجس خاتون زنگی اباد

باحضور مسئولین ارشد استان کرمان خانه کوچک دخترانه کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال نرجس خاتون زنگی اباد وابسته به خیریه بیت الکوثر افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان با حضور دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر علی بابایی فرماندار کرمان ؟،دکتر علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان و تنی چند از مسئولین شهر زنگی آباد خانه کوچک دخترانه کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال نرجس خاتون زنگی اباد وابسته به خیریه بیت الکوثرافتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم عباس زنگی آبادی مدیرعامل خیریه بیت الکوثر زنگی آباد با اشاره به فعالیتهای خیریه متبوع خود در بخشهای مختلف نگهداری اظهار داشت : خانه کوچک دخترانه کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال نرجس خاتون زنگی اباد به همت یکی از خیرین زنگی آباد با ۴۰7 متر زیربنا و با سرما یه ای بالغ بر 20میلیارد ریال ساخته شده و ظرفیت پذیرش 10 نفر را دارد . وی با اشاره به اینکه تورم سالهای اخیر باعث بروز مشکلات عدیده ای در خدمت رسانی شده ، گفت : اکثر مراکز خیریه و خصوصا مراکزی که کار نگهداری از افراد دارای معلولیت را بر عهده دارند درگیر مشکلات اقتصادی شدید شده اند که تقاضا داریم به این مورد رسیدگی شود.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به کارهای بزرگی که توسط خیریه بیت الکوثر صورت پذیرفته اظهار داشت : مردم زنگی اباد باید به شما افتخارکنند و مطمئن باشید که من هم پیگیر مسائل و مشکلات شما در کشور هستم و اما شما اجرتان را از خدا بگیرید.

وی افزود : من چند ین بار در گذشته از این خیریه دبازدید داشتم وباخدماتی که شما ارائه میدهید آشنا هستم خیرین زنگی اباد بسیارپای کارهستند و این مهم است ، اخیرا نیز در هفته گذشته نشستی را به همت بهزیستی با خیریه ها و تشکلهای غیردولتی کرمان داشتم تورم و …. مشکلات زیادی ایجاد کرده و اکثرا درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی بودند .

پورابراهیمی اذعان داشت : در این جلسه چند تصمیم مهم برای کمک به خیریه ها و تشکلهای استان گرفته شد که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره نمود: سرانه های دریافتی مراکز افزایش پیدا کند ،اگرنه قطعا با این روند با تعطیلی مراکزروبرو خواهیم بود ، مشکل مجوزها باید حل شود و با توجه به اینکه دستگاه های مختلفی کار صدور مجوز را بر عهده دارند باید تجمیع مجوزها صورت پذیرد موضوع بعدی ااستفاده از ظرفیت شرکتهای بزرگ وعمل به مسئولیت اجتماعی توسط آنها بود که مقررشداعتباری را برای خیریه ها از شورای معادن استان بگیریم که بیشتر در حوزه تجهیزراه گشا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدی که از مرکز نگهداری معلولان ذهنی ایزوله داشته به سختی کار مددکاران مراکز نگهداری اشاره نموده و گفت : کارشما باقیات الصالحات است و شما باحقوق کم سخت ترین کار ها را انجام میدهید و این واقعا به منزله این است که جهاد میکنید، ایثارمیکنید ومن هرکاربتوانم برای برطرف کردن مشکلات شما میکنم تا ماهم سهمی در ثواب کار داشته باشیمعلی بابایی فرماندار کرمان با بیان اینکه امروز سعادتی نصیبم شد که با فعالیتهای گسترده این خیریه آشنا شوم گفت : قطعا در سال آینده در بودجه استان سهمی را برای فعالیتهای خیریه بیت الکوثردر نظر خواهم گرفت.

وی با اشاره به فعالیتهای عظیم بهزیستی گفت : بهزیستی ویترینی از خدمات موثر اجتماعی را به جامعه ارائه می دهد که بسیار مهم و تاثیر گذار است و از نظر من کسی به دنبال انجام کارخیرباشد بهترین جا بهزیستی استفرماندار کرمان همچنین با تقدیر از پورابراهیمی اظهار داشت : فعالیتهای ایشان چشمگیر وبا برنامه است و سرمایه گذاری و مشاغلی را که در همین زنگی آباد پیگیری و ایجاد نموده بی نظیر می باشد.

دکتر علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه خیریه ها شرکای اجتماعی بهزیستی هستند گفت : در یکی دوسال اخیر به دلیل عدم افزایش یارانه های مراکز و تورم اقتصادی بسیاری از خیریه ها و مراکز ما با مشکل مواجه شده اند وی افزود : سر ریز تمام مسائل و آسیب های اجتماعی در بهزیستی نمود پیدا می کند و تصور کنید اگر یکی از مراکز بهزیستی مثلا مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان تعطیل شود چه اتفاقی برای خانواده ها و جامعه خواهد افتاد و من از همه مسئولین درخواست دارم که به این موضوع رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200