رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
  • کد خبر : 6094
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : ثبت 539 پیشنهاد برای انتصاب مدیران شهری در سامانۀ «مردم‌شهر» 

شهردار کرمان گفت: در بخش پیشنهاد انتصابات سامانۀ «مردم‌شهر»، 539 پیشنهاد همراه با رزومه و مستندات معتبر ازسوی مردم، کارشناسان و کارکنان شهرداری، برای رده‌های تخصصی مدیریتی شهرداری بارگذاری شده است .

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شَعرباف تبریزی، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و اعضای شورا برگزار شد، با اشاره به پیگیری‎های مستمر در معاونت «حمل‌ونقل و امور زیربنایی» و معاونت «برنامه‎ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان» جهت برآورد ریالی پروژه‌های مهم شهر کرمان، افزود: حدود 10 هزار میلیارد تومان پروژۀ زیرساختی در نظر گرفته‌ایم که اطلاعات آن نیز جمع‌آوری و اولویت‌بندی و به استانداری کرمان ارسال شده است .
وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور طی هفته‌های آتی به استان کرمان، اولویت نخست شهر کرمان را مربوط به واحد خدمات شهری و موضوع آسفالت معابر و حاشیه‌های شهر اعلام کرد و موضوع بعدی را مربوط به سرمایه‌گذاری دانست.
شهردار کرمان ابراز امیدواری کرد در جریان سفر رییس‌جمهوری به شهر کرمان، بخشی از برنامه‌های مدنظر شهرداری مورد تصویب قرار گیرد و ادامه داد: بر همین اساس، برنامه‌ریزی خاصی برای بازید‎های رییس‌جمهوری از سطح شهر در نظر گرفته‌ایم.
شَعرباف تبریزی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در خصوص سامانۀ «مردم‌شهر» و انتصابات اخیر در شهرداری کرمان گفت: از ابتدای راه‎اندازی این سامانه، در بخش پیشنهاد انتصابات به‌طور دقیق 539 پیشنهاد همراه با رزومه و مستندات معتبر ازسوی مردم، کارشناسان و کارکنان شهرداری، برای رده‌های تخصصی شهرداری، بارگذاری شده است.
وی افزود: از این تعداد پیشنهاد ثبت‌شده، حدود ۱۲۰ شخص منحصر‌به‌فرد هستند که این افراد از داخل و بیرون از بدنۀ شهرداری معرفی شده‌اند.
شهردار کرمان بیان کرد: اسامی تعداد قابل توجهی از این افراد، برای انتصاب در ۶۸ پست مدیریتی شهرداری در اختیار کمیتۀ ارزیابی قرار داده شده که این فرایند  نشان می‎دهد انتصاب در این پست‌ها توسط شهردار انجام نمی‎شود؛ بلکه براساس خروجی سامانۀ «مردم‌شهر» و نظرات کمیتۀ ارزیابی است.
شَعرباف تبریزی، استقبال از سامانۀ «مردم‌شهر» را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: مدیران رده‌بالا این اختیار را دارند که به‌جز حوزۀ معاونت‌ها و شهرداران مناطق، مدیران میانی را در سایر حوزه‎ها براساس اولویت‌های در نظر گرفته‌شده و همچنین پیشنهادهای سامانۀ «مردم‎‌شهر» و کمیتۀ ارزیابی، انتخاب کنند.
وی، همچنین گزارش‌های ارسال‌شده به سامانۀ «137» را نسبت به گذشته قابل‌توجه دانست و افزود: با توجه به به‌روز شدن سامانۀ «137» و افزایش تعداد کارشناسان، در حال حاضر 37 گزارش مکتوب همراه با پیوست تصاویر توسط مردم در این سامانه ثبت شده که این گزارش‌ها به تیم‌های رصد و پیگیری نیز ارسال شده است.
شهردار کرمان با بیان اینکه سامانۀ «مردم‌شهر» از همان ابتدا اعتماد مردم را جلب کرده است، یادآور شد: به‌تدریج حوزه‎های تعاملی شهرداری با مردم نیز به این سامانه اضافه خواهد شد.
شَعرباف تبریزی، از فعال شدن بخش گزارش‎گری فساد در سامانۀ «مردم‌شهر» خبر داد و افزود: این سامانه به‌مرور با هدف تعامل بین شهرداری و مردم، تبدیل به چشم شهر خواهد شد.
وی در خصوص انتصابات و پیشنهادات ارائه‌شده در خصوص معاونان و شهرداران مناطق، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کار با سرعت بالایی پیش رفته و تلاش کردیم شأن مدیران پیشین حفظ شود.
شهردار کرمان بیان کرد: برای من حفظ شأن افراد بسیار مهم است و قبل از هر انتصابی، برای فردی که از آن پست کنار گذاشته می‌شود، جایگاه دیگری براساس تخصص و توانمندی وی در نظر گرفته می‌شود.
شَعرباف تبریزی، انتصاب افراد در پست جدید را نیازمند انجام استعلام دانست و خاطرنشان کرد: فرایند استعلام مجدد حداقل به دو هفته زمان نیاز دارد، در این بازۀ زمانی هم کرامت افراد حفظ خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به بودجۀ مصوب شهرداری در سال‌جاری گفت: بودجۀ سال بعد را متناسب با اولویت‌بندی پروژه‌های ستاره‌دار و با توجه به وضعیت تلفیق بودجه در سال 1401 و اینکه چه میزان از بودجۀ پیشنهادی در سال بعد محقق می‌شود، پیشنهاد می‌دهیم.
شهردار کرمان، پروژه‌های پیشنهادی سال آینده در پیش‌نویس اولیه را نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان پروژه اعلام کرد و افزود: اولویت‌بندی پروژه‌ها را متناسب با اینکه چه میزان از بودجه را می‌توانیم محقق کنیم و درآمد قابل تحقق ما چقدر برآورد شود، انجام خواهیم داد.
شَعرباف تبریزی ادامه داد: بودجه را براساس برنامه‎های ارائه‌شده به شورا، پروژه‌های قابل اجرا و همراه با لوایح بودجه‌ای، به شورای اسلامی شهر ارائه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه مواردی ازجمله برنامۀ 16 گانه و اصول هشت‌گانۀ شهرداری در مدیریت جدید، در بودجۀ سال آینده دیده خواهد شد، خاطرنشان کرد: برنامۀ عملیاتی چهار سال آیندۀ شهرداری نیز با توجه به تغییرات ایجادشده در شهرداری و شورای اسلامی شهر، توسط اساتید دانشگاه «شهید باهنر» و «معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری» بازنگری می‎شود.
شهردار کرمان افزود: قصد داریم برنامۀ عملیاتی چهارسالۀ شهرداری را متناسب با برنامه‌ها و اصول هشت‌گانه پیش ببریم؛ بنابراین، آرمان‌های مدنظر، در بودجۀ سال آینده دیده شده است.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200