رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴
  • کد خبر : 10327
  • مشاهده : 18 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : «تکبال» راهی برای افزایش مهارت فوتبالیست‌ها می‌باشد
«پیمان سامیان حجازی» مسئول کمیته تکبال هیات انجمن‌های ورزشی استان کرمان:

«تکبال» راهی برای افزایش مهارت فوتبالیست‌ها می‌باشد

تکبال رشته ای از خانواده فوتبال می‌باشد که با توپ فوتبال در سالن ورزشی، زمین ساحلی، چمن مصنوعی و طبیعی انجام می‌شود. تکبال شیکترین و تکنیکی ترین نوع خانواده فوتبال است. تکبال پس از سالها محاسبات ریاضی و فیزیکی و آزمایش‌های تجربی با رویکرد علمی‌توسعه یافته است. تمام عناصر تکبال به شکلی طراحی شده بودند که توپ همیشه برای بازیکنان در جریان باشد. این چرخش‌های توپ بازیکنان را مجبور می‌کند هر ۲-۳ ثانیه توپ را کنترل و لمس کنند. در نتیجه تعداد بسیار زیادی لمس توسط بازیکنان در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. تکبال رقیب فوتبال نیست. برعکس، این یک رشته پایه برای فوتبال است که می‌تواند مهارت‌های بازیکنان را ارتقا بخشد و به تسلط توپ بپردازد. فعالیت در این رشته این کمک را به بازیکن می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری بازی کند و تصمیم گیری سریع تری را انجام دهد و در نهایت شما را به یک بازیکن مطمئن تر، تکنیکی تر و ماهر تبدیل کند.
مسابقات رسمی‌تکبال بصورت یک، دو یا سه نفره با بازی روی یک میز خمیده که مخصوص این رشته طراحی شده انجام میشود که بازیکنان با حداکثر ۳ضربه به توپ با هر بخشی از بدن خود به جز دست باید آن را به منطقه حریف هدایت کنند، به طوری که یا در زمین حریف اصابت کند و امتیاز کسب شود یا حریف رالی را ادامه دهد. تکبال یک ورزش مبتنی بر فوتبال است که هدف آن افزایش مهارت‌های فنی، تمرکز و استقامت بازیکنان است. تکبال بازی شانس نیست، بلکه بازیکنی که بهتر است برنده می‌شود.

آقای حجازی؛ از تکبال بگوید؟
ورزش تکبال ترکیبی از پینگ پونگ و فوتبال است که می‌تواد مهارت فوتبالیست‌ها را افزاریش دهد. قوانین بازی تکبال ساده است و می‌توان این ورزش راه چند نفره انجام داد. هر فرد قبل از رفتن توپ به سمت دیگر میز باید آن را حداقل یکبار و حداکثر سه بار لمس کند. یک نفر نباید پشت سرهم به توپ ضربه بزند.بازیکنان اصلا نباید توپ،میزیاحریف را با دست لمس کنند.
از جمله مکان‌هایی که‌های این بازی می‌تواند انجام شود می‌توان از سالن‌های ورزشی، زمین ساحلی، چمن مصنوعی و طبیعی، پارک‌ها و… نام برد.
این رشته بسیار تکنیکال می‌باشد و هیچ ارتباط بدنی بین بازیکنان وجود ندارد و حتی طبق قوانین رسمی‌آن، تماس بدن با تجهرات بازی (به جز توپ) خطا می‌باشد.
در این رشته خطر آسب دیدگی بسیار پایین است. جالب اینجاست که بندانید این رشته با محاسبات ریاضی و فیزیکی و آزمایش‌های تجربی توسعه پیدا کرده است.
ابزار استاندارد تکبال:
توپ: سایز شماه ۵ و حتما از جنس چرم و از نظر ظاهری شبیه توپ فوتبال.
میزبازی:مشخصات اندازه میز عبارت است از طول۳۰۰سانتی متر،عرض ۱۷۰سانتی متر،و ارتفاع میز۹۰ سانتی متر.
تور بازی: عرض تور ۱۷۰ سانتی متر، ضخامت تور ۲ سانتی متر،ارتفاع تور۱۴ سانتی متر.


شما به تازگی مسئولیت این رشته رو بر عهده گرفتید، مهمترین برنامه‌هاتون برای شناخت و معرفی این رشته به مردم چه است؟
جهت معرفی این رشته ورزشی لازم به ذکر است که از رشته‌های ورزشی نوظهور است و ما برنامه داریم که با ساخت کلیپ‌های ورزشی و معرفی این رشته در مطبوعات مخاطب‌های خود را در این رشته ورزشی پیدا کنیم ؛ در کنار آن شروع این رشته ورزشی را با حمایت دکتر قرایی مدیر عامل باشگاه مس کرمان به زودی آغاز می‌کنیم و به موازات آن معرفی در فضای مجازی را در برنامه کمیته قرار دادیم تا بتوانیم این رشته جذاب را توسعه دهیم و با حضور مسئولین انجمن کشوری و با برگزاری کلاس‌های آموزشی در کرمان و استعدادیابی این رشته را توسعه دهیم.
آیا ورزشکار یا مربی ای اکنون در این رشته در استان وجود دارد؟
در آغاز فعالیت خودم در این رشته ورزشی، جمعی از ورزشکاران را قرار جمع کنیم و در کنار آن باتوجه به نزدیکی این ورزش با سپکت اکرا و فوتوالی، ورزشکاران و مربیان خوبی در این رشته داریم که در نظر داریم در این رشته ورزشی از آنها استفاده کنیم.



چشم انداز شما از این رشته‌ی نوپا چیه؟

چشم انداز من از این رشته ورزشی باتوجه به اینکه از رشته‌هایی است که بزرگان فوتبال دراین رشته درحال فعالیت هستند و می‌تواند یکی از تفریحات و تمرینات ورزشکاران فوتبال باشد و تعداد زیادی از ورزشکاران این رشته ورزشی به رشته‌هایی از این دست مخاطب دارد و با توجه به اینکه در کشورهای دیگر تیم‌های ملی آن هم در حال شکلگیری است چشم انداز روشنی از این ورزش داریم باتوجه به اینکه میتواند به صورت ساحلی و فضای باز انجام شود و فضا و زمین گسترده ای هم نمیخواهد قطعا از ورزش‌هایی خواهد بود که مورد توجه قرار خواهد گرفت.



رشته مورد علاقه فوتبالیست‌های حرفه ای می‌باشد؟

رونالدینیو فوق ستاره برزیلی و سابق بارسلونا در رشته ورزشی «تک بال» به فعالیت می‌پردازد.
رونالدینیو اذعان داشت که تحت تاثیر این رشته قرار گرفته است و گفت: «هر کسی به فوتبال و مهارت‌های این رشته علاقمند باشد قطعا مجذوب تک بال خواهد شد».
همچنین تکبال در برنامه‌های تمرینی تیم‌های بزرگ فوتبالی مانند برزیل و رئال مادرید و… برای افزاریش مهارت و توانمندهای بازیکنان قرار دارد.
صحبت پایانی؟
تکبال راهی برای افزایش مهارت فوتبالیست‌ها است.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200