رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
  • کد خبر : 7178
  • مشاهده : 15 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : توصیه‌های ایمنی برای خانه‌تکانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان گفت: شهروندان در ایام پایان سال و در حین خانه‌تکانی، مراقب مسمومیت ناشی از شوینده‌ها باشند.

رضا میرزایی، با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، خانه‌تکانی را از سنت‌های حسنه ایرانیان دانست و گفت: هنگام خانه‌تکانی، بایستی نکات ایمنی رعایت شود تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار برای شهروندان نباشیم.
او می‌گوید: در زمان نظافت منزل و استفاده از نردبان یا چهارپایه، از سطح اتکای آن با زمین کاملامطمئن شوید و از نردبان دوطرفه و استاندارد استفاده کنید.
به گفته میرزایی از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و … که آلوده به مواد روغنی هستند، با مواد سریع‌الاشتعال مثل بنزین جدا خودداری کرده و از مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها و جوهر نمک در حد استاندارد استفاده کنید.
میرزایی گفت: مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها و جوهر نمک را روی زمین رها نکرده و در دسترس کودکان قرار ندهید و حتی‌الامکان خانه تکانی را در زمان غیبت کودکان انجام داده تا ضریب بروز حوادث کاهش یابد.

او با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل و پرهیز از رفتن روی نرده‌ها یا قرنیزها، تصریح کرد: در هنگام شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی، از قطع کامل برق مطمئن شوید؛ در غیر این صورت، احتمال برق‌گرفتگی بسیار زیاد است؛ ابتدا برق وسیله برقی را قطع کرده و سپس نسبت به پاک‌سازی آن اقدام کنند.
او به شهروندان توصیه کرد: زمان جابه‌جایی لوازم خانگی به‌خصوص اجاق گاز، احتیاط لازم را انجام دهید و تمام اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را به وسیله آب و صابون چک کنید تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوید؛ در ضمن نسبت به تعویض به‌موقع شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده اقدام کنید.
میرزایی گفت: شارژ به‌موقع خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی موجود در محیط منزل در زمان آتش‌سوزی احتمالی، می‌تواند کمک به‌سزایی به شما بکند، پس توصیه می‌شود نسبت به شارژ خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی اقدام کرده و از آماده به‌کار بودن آن اطمینان حاصل کنید.
او می‌گوید: در صورت بروز حادثه سریعا با شماره ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تماس گرفته و با حفظ خونسردی، آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کنید.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200