رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
  • کد خبر : 5861
  • مشاهده : 10 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : تأمین امنیت و روشنایی مسیر آرامستان، تا شش‌ماه آینده
شهردار کرمان در بازدید از آرامستان ««بهشت کریمان» خبر داد:

تأمین امنیت و روشنایی مسیر آرامستان، تا شش‌ماه آینده

شهردار کرمان گفت: اولویت این است در بازه زمانی کمتر از شش‌ماه، امنیت و روشنایی کامل مسیر آرامستان «بهشت کریمان» تأمین شود.

سعید شَعرباف تبریزی، در بازدید از مجموعۀ آرامستان جدید «بهشت کریمان» در مورد مشکلات و کمبودهای موجود و دلیل انتقال آرامستان به محل جدید گفت: در هر صورت به‌دلیل کامل بودن ظرفیت آرامستان قدیم و واقع شدن آن در کنار مجموعۀ پردیسان «قائم(عج)»، باید انتقال آرامستان انجام می‌شد.
وی با اشاره به اینکه مجموعۀ پردیسان «قائم(عج)» به‌دلیل اینکه فضای گردشگری و تفریحیِ مردم محسوب می‌شود، محل مناسبی برای دفن اموات نیست، گفت: آرامستان قدیم به‌دلیل همجوار بودن با گلزار شهدا و لزوم اسکان و حضور زوار در مجموعۀ پردیسان «قائم(عج)»، مکان مناسبی برای دفن نیست.
شهردار کرمان با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم دفن اموات در آرامستان قبلی صورت نگیرد، درخصوص آماده نبودن آرامستان «بهشت کریمان» نیز گفت: هرچند انتقال آرامستان به محل جدید کار درستی تلقی می‌شود، اما انتقال آرامستان بدون فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم انجام شده است.
شَعرباف تبریزی با بیان اینکه در مدت اخیر، آماده‌سازی اولیه برای فضای سبز داخل مجموعه و تکمیل گلبرگ‌ها پیشرفت مطلوبی داشته است، گفت: مسیر ورودی نیز به‌خوبی آماده‌سازی شده است.
وی افزود: هرچند برای آماده‌سازی آرامستان کارهای زیادی در پیش است، اما همین میزان فعالیت‌های انجام‌شده در مدت اخیر برای آماده‌سازی قبور جهت دفن اموات سرعت خوبی داشته است.
شهردار کرمان تکمیل گلبرگ‌های آرامستان «بهشت کریمان» به‌صورت مردم‌پسند و با درنظر گرفتن فاصلۀ قبور از هم را ضروری دانست.
شَعرباف تبریزی اقدام مهم دیگر را تجهیز غسالخانه بیان کرد و افزود: قرارداد با پیمانکار منعقد و پیش‌پرداخت جهت شروع به‌کار پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز غسالخانه در اسرع وقت و طبق زمان‌بندی مناسب شروع خواهد شد، افزود: همزمان کار تأمین برق سایت و مسیر ورودی را نیز دنبال می‌کنیم.
شهردار کرمان بیان کرد: در تلاش هستیم برق مسیر آرامستان به‌صورت «خود تأمین» باشد؛ بنابراین، در نظر داریم از انرژی خورشیدی برای روشنایی مسیر استفاده کنیم.
شَعرباف تبریزی تأکید کرد: به‌سرعت و در بازه زمانی کمتر از یک‌ماه، قراردادهای تأمین برق مجموعه و مسیر ورودی منعقد خواهد شد.
وی کمک سایر نهادها و ارگان‌های مربوط برای تکمیل آرامستان «بهشت کریمان» را ضروری دانست و گفت: این پروژه، بسیار بزرگ است و مناسب‌سازی جادۀ آن تنها از عهدۀ شهرداری برنمی‌آید.
شهردار کرمان با بیان اینکه یک گروه به‌صورت کامل و تمام‌وقت در مجموعۀ آرامستان «بهشت کریمان» مشغول به‌کار هستند، گفت: ساخت غسالخانه، تأمین برق مجموعه و مسیر ورودی آرامستان «بهشت کریمان»، از ملزومات اولیه است که باید حتماً در کمتر از یک‌سال انجام شود.
شَعرباف تبریزی به شروع فرایند تکمیل سایر گلبرگ‌ها و بعضی تأسیسات تجاری به‌صورت همزمان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه، مستلزم حضور قابل توجه مردم است .
وی با بیان اینکه دوبانده‌شدن مسیر جاده آرامستان در دستور کار شورای تأمین است، اما هنوز هزینه و اعتبار آن تأمین نشده است، گفت: تأمین امنیت، مناسب‌سازی و نصب علایم و ایجاد روشنایی کامل مسیر آرامستان «بهشت کریمان»، در اولویت است.
شهردار کرمان همچنین تصریح کرد: دفن در آرامستان قبلی، غیرمنطقی و غیرقانونی است و تنها در صورت پیش‌فروش قبور از قبل یا مواردی که به‌صورت خانوادگی خریداری شده، مانعی ندارد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200