رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
  • کد خبر : 10822
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : بی توجهی، مهمترین عامل گسست خانواده هاست
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی:

بی توجهی، مهمترین عامل گسست خانواده هاست

با ابتکار بهزیستی استان کرمان طرح سنجش سلامت زندگی خانواده ها در 3 تا 5 سال پس از ازدواج به زودی در کرمان اجرا خواهد شد.

پردیس توانمند سازی و کارآفرینی بزودی به بهره برداری می رسد

به گزارش یزدان کرمان، مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: برخلاف تصورات ما و در اولویت بندی ها بازرترین عاملی که در خانواده موجب گسست می شود، بی توجهی زوجین به یکدیگر است در حالی که فقر، بیکاری و سایر موارد در این زمینه بیشتر مد نظر افراد است و البته این موارد نیز به سهم خود در گسست خانواده نقش دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت : برخلاف تصورات ما و در اولویت بندی ها بازرترین عاملی که در خانواده موجب گسست می شود، بی توجهی زوجین به یکدیگر است در حالی که فقر، بیکاری و سایر موارد در این زمینه بیشتر مد نظر افراد است و البته این موارد نیز به سهم خود در گسست خانواده نقش دارند.
وی با بیان اینکه ۹ عامل موجب گسست خانواده و ایجاد تنش می شود که مورد ارزیابی قرار گرفته اند اظهار داشت: در راستای مقابله با اسیب ها نیازمند ابزارهای مداخله ای هستیم.
وحیدزاده گفت: بعد از این مورد بی احترامی و مسئولیت ناپذیری نهمین عامل است و آخرین مورد اعتیاداست که موجب گسست خانواده می شود.
وی با تاکید بر اینکه با وجود آگاهی از اولویت های ناهنجاری های اجتماعی بازرترین مهارتی که روی آن تاکید می شود ایجاد ارتباط موثر است تصریح کرد: ریشه بسیاری از ناهنجاری ها در خانواده شکل می گیرد.
وی به عوامل گسست خانواده اشاره و تصریح کرد: پس از بی توجهی ، بی‌احترامی و بی مسئولیتی از عوامل گسست خانواده هاست و اعتیاد جزو نهمین عامل از هم‌پاشی خانواده به شمار می رود.

مدیرکل بهزیستی کرمان با بیان اینکه بدسرپرستی و کودک آزاری به ترتیب بیشترین آسیب‌های استان کرمان را به خود اختصاص داده اند گفت: ۹۹ درصد نوزدانی که به شیرخوارگاه این استان ارجاع می شوند نیز از مادران معتاد متولد شده‌اند و درگیر اعتیاد هستند.
علیرضا وحیدزاده افزود: کودک آزاری در پی بدسرپرستی و گسست خانواده رخ می دهد
علیرضا وحید زاده با تاکید بر لزوم توانمندسازی مددجویان بهزیستی تصریح کرد: بزودی پردیس توانمند سازی و کارآفرینی و توسعه و نوآوری‌های اجتماعی به بهره برداری می رسد که در این مجموعه ۲۰ بسته شغلی در آن مشخص و شتاب‌ دهندهای مشخصی نیز برای هر بسته تعریف شده است که در آن توانمند سازی پایدار جامعه هدف بهزیستی تا خروج از چرخه حمایت و حتی تبدیلر شدن به حامی در آن پیگیری می شود.
,حیدزاده با اشاره به ابتکار جدید بهزیستی در راستای پیوند بین خانواده ها اظهار داشت : طرح سنجش سلامت زندگی خانواده ها در 3 تا 5 سال پس از ازدواج به زودی در کرمان اجرا خواهد شد و این خانواده ها در مراکز نوآوری اجتماعی مورد سنجش علمی قرار می‌گیرند.
وی اظهار داشت: تعارض موجود در خانواده ها به منظور بهبود روابط شناسایی و روی آنها کار می ‌شود.

مدیرکل بهزیستی کرمان با بیان اینکه ۶۰ هزار پرونده توانبخشی در استان کرمان وجود دارد و حدود ۵۰ هزار مورد از این تعداد را مستمری بگیران تشکیل می دهند تصریح کرد: بیش از ۱۰ تا ۱۱ هزار زن سرپرست خانوار از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه هزار کودک بی سرپرست در مراکز بهزیستی استان نگهداری می ‌شوند اظهارداشت: بیش از سه هزار مورد نیز در شبکه خویشاوندی نگهداری و توسط بهزیستی امداد رسانی می شوند.
این مسئول با تاکید بر اینکه تغییر فکر و نگرش افراد دشوار است گفت: برخی سنت ها و اعتقادات اشتباه، منجر به بروز برخی آسیب ها می شوند.
وحیدزاده درباره کودک همسری نیز گفت: دستگاه قضا، بهزیستی و سایر سازمان های متولی روی این مهم کار می‌ کنند اما تغییر نگرش و فکر افراد بسیار دشوار است و به زمان زیادی نیاز دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار داشت: باورهای سنتی و عرفی در بسیاری اوقات انسجام‌بخش و در برخی زمان ها دست و پا گیر است و تغییر این باورها دشوار خواهد بود؛ برای جلوگیری از کودک‌همسری اقدامات فرهنگی و تبیین مسائل اجتماعی براساس آمار در حال انجام است.
وی با بیان اینکه باورهای سنتی و عرفی نقش داربست حمایتی را بازی می کنند و انسجام بخش هستند اما گاهی همین باورها دست و پا گیر می شوند افزود: تبیین مسائل اجتماعی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.
وحیدزاده با اشاره به احصای آسیب های اجتماعی، موانع، معلولیت ها و غیره در مناطق مختلف توسط بهزیستی تصریح کرد: انجام این موارد از جمله وظایف بهزیستی است.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200