رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
  • کد خبر : 4787
  • مشاهده : 18 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : بوستان «مهر» در «بزرگراه «آیت‌الله خامنه‌ای» به بهره‌برداری رسید
در پنجاه‌وهشتمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان؛

بوستان «مهر» در «بزرگراه «آیت‌الله خامنه‌ای» به بهره‌برداری رسید

در پنجاه‌وهشتمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان، با شعار «هر هفته یک افتتاح»، بوستان «مهر» در بزرگراه «آیت‌الله خامنه‌ای» ورودی شهرک «صفاییه» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش یزدان کرمان، شهردار کرمان، در آیین بهره‌برداری از این بوستان، که با حضور رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اهالی شهرک «صفاییه» برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به محله‌های شهر کرمان در این دوره از مدیریت شهری و توزیع عادلانۀ امکانات در نقاط مختلف شهر کرمان، گفت: نزدیک به ۶۰ بوستان محله‌ای در شهر کرمان احداث شده و ۲۰ بوستان محله‌ای دیگر نیز طی سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
سیدمهران عالم‌زاده، با اشاره به اینکه در کنار توسعۀ امکاناتی مثل فضاهای سبز و مکان‌های تفریحی، ارتقای ساختار اجتماعی و فرهنگی در محله‌ها نیز مدنظر قرار گرفته است، افزود: یکی از رویکردهای این دوره از مدیریت شهرداری و شورای پنجم، توجه به موضوع بازآفرینیِ محله‌های کم‌برخوردار شهر بوده است.
وی توسعه شبکه آب خام جهت آبیاری فضای سبز به‌منظور حذف آبیاری با آب شُرب را نیز از اقدامات مهم این دوره دانست و افزود: بوستان «مهر» نیز به شبکه آب خام متصل شده است.
در ادامۀ این آیین، شهردار منطقه یک شهر کرمان، ساخت بوستان «مهر» را در دو فاز و مساحت آن را ۴۵۰۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: در قسمت شمالی این‌ بوستان، امکاناتی ازجمله مبلمان پارکی، فضای سبز، ست بازی کودکان، ست تندرستی، میز شطرنج، فوتبال‌دستی، میز پینگ‌پنگ و آب‌نما اجرا شده است.
محمدرضا نخعی، با بیان اینکه بوستان «مهر» همچنین جهت تسهیل تردد افراد نابینا و دارای معلولیت، مناسب‌سازی شده است، گفت: علاوه بر خط ویژۀ نابینایان، ورودی این بوستان برای افراد دارای معلولیت نیز مناسب‌سازی شده است.
وی از اختصاص یک زمین ورزشی چندمنظوره در ضلع جنوبی بوستان «مهر» خبر داد و با اشاره به قرار گرفتن این بوستان در مسیر تردد مسافران به خصوص زائران مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: این بوستان همچنین می‌تواند مکان خوبی برای استراحت و توقف کوتاه مسافران باشد.
وی با بیان اينکه افزایش سرانۀ فضاهای سبز به‌طور خاص در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار دارد، از ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد این بوستان را اتصال آن به شبکه آب خام ذکر و خاطر نشان کرد: در این خصوص برای آبیاری فضای سبز با مشکل خاصی مواجه نخواهیم بود.
شهردار منطقه یک با بیان اینکه پروژه‌های سال ۹۹ منطقه یک شهری به پایان رسیده و پروژه‌های سال ۱۴۰۰ در دست اقدام است، گفت: بوستان «مهر» اولین بوستان سال جدید است که امروز به بهره‌برداری رسید.
وی همچنین از ساخت بوستان تخصصی کودک با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و خاطرنشان کرد: در خصوص فراهم آوردن تجهیزات، امکانات و ارایه خدمات لازم در این پارک با پیمانکار قرارداد منعقد شده است.
نخعی با اشاره به بهره‌برداری از این بوستان در اواسط مهرماه سال‌جاری، از افتتاح‌ باغ‌راه در ضلع شمالی بزرگراه «امام رضا(ع)» تا چندماه آینده نیز خبر داد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200