رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
  • کد خبر : 11161
  • مشاهده : 37 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : بودجه ویژه‌ای برای ورزش بانوان اختصاص دهید
درخواست «فاطمه محمدی» نایب رییس هیات انجمن‌های ورزشی استان کرمان از معاون وزیر:

بودجه ویژه‌ای برای ورزش بانوان اختصاص دهید

نشست روسا و نواب رییس هیئت‌های ورزشی استان کرمان و مسئولین ورزش بانوان شهرستان‌ها با مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با حضور مدیر کل، معاونین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان و رؤسای هیئت‌های استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

نایب رییس هیات انجمن‌های ورزشی استان کرمان در این نشست گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل‌می دهند پرداختن به موضوعات مربوط به این قشر جامعه بسیار مهم است و بودجه ویژه‌ای برای ورزش بانوان اختصاص دهید تا زیرساخت‌های اختصاصی برای ورزش بانوان احداث شود.
فاطمه محمدی افزود: یک مادر سالم و ورزشکار می‌تواند فرزندی ورزشکار را تربیت کند پس اختصاص دادن بودجه به بانوان ورزشکار امری ضروری است. بانوان ما فضای کافی و سالن اختصاصی برای ورزش ندارند، شهرداری فضایی را برای دوچرخه سواری ایجاد کرده است ولی آیا بانوان هم‌ می‌توانند از این فضا استفاده کنند. جهت دهی ورزش و فضاهای ورزشی بیشتر مختص آقایان است.
وی حاظر نشان کرد: بیشتر دغدغه ورزش بانوان اختصاص نداشتن بودجه کافی به آنها‌می باشد وقتی یک بانوی ورزشکار برای کسب عنوان قهرمانی به مسابقات استانی و یا کشوری اعزام‌می شود احتیاج به محیا کردن اسباب سفر ازجمله تهیه بلیط و اسکان دارد که این هزینه‌ها توسط هیات‌های ورزشی و گاها توسط خود ورزشکار تامین می‌شود و برای این امر هیچ گونه بودجه ای توسط اداره کل ورزش و یا فدراسیون در نظر گرفته نشده است. آرامش ورزشکار از مهمترین شروط قهرمانی است و تامین این آرامش برعهده ماست. استان کرمان با پهناوری بسیار زیادی که دارد احتیاج به داشتن بودجه ای فراتر از استان‌های دیگر دارد. درست است که بنگاه‌های اقتصادی بسیاری در این استان وجود دارد ولی اکثرا حمایت‌های آنان فقط از بعضی ورزش‌های خاص است در صورتی که در بعضی از هیات‌ها ورزشکارانی وجود دارند که قهرمانی جهان را دارند ولی حمایتی از آنها نشده است.
محمدی در پایان گفت: هیات انجمن‌های ورزشی با داشتن 20 کمیته و زیر مجموعه‌های بسیار هیچ سالن ورزشی اختصاصی برای ورزشکاران خود ندارد و حتی بودجه‌ای اختصاصی هم مانند بعضی از هیات‌ها برای این هیات در نظر گرفته نشده است. استان کرمان استعدادهای ورزشی بسیار زیادی دارد که احتیاج به حمایت و جهت دهی دارند که این امر مستلزم حمایت‌های بیشتر مسئولین ورزشی است.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200