رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
«محسن نامجو» عضو هیات مدیره کانون نویسندگان چکامه کریمان:

به بهانه‌ی گرانی کتاب و کمبود وقت، مطالعه را کنار نگذارید

هادی کاربخش/سردبیر یزدان کرمان

محسن نامجو را سال‌هاست به‌واسطه‌ی همکاری‌مان در اداره کل ورزش و جوانان می‌شناسم. او که متولد سال ۶۰ و دارای مدرک کارشناسی مدیریت اماکن و رویدادهای ورزشی و کارشناس ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان است، دستی هم بر نوشتن و نگارش دارد و عاشق مطالعه است. همین علاقه‌اش به کتاب باعث شد تا زمینه همکاری ما در کانون چکامه کریمان فراهم شود و اکنون عضو هیات مدیره این کانون است. با وی هم‌کلام شدم تا درباره کتاب و ارزش مطالعه نظرش را بپرسم. دیدگاه‌های وی را با هم مرور می کنیم.

تعریف کتاب و کتابخوانی
این دو مورد از نگاه عام که تعریف مشخص و واضحی دارد اما برای معنای خاص‌تر، می‌توان گفت نگاه ما به پدیده های مختلف از منظر و دید شخص دیگر که همان نویسنده باشد مطالعه گفته می‌شود، در تعریفی که من از مطالعه دارم، مطالعه کتاب‌های درسی، ادعیه یا مطالعه منبعی خاص برای منتفع شدن مادی مثل کسب نمره، ترفیع درجه یا افزایش حقوق و مزایا جای نمی‌گیرد یا به نوعی می‌توان گفت کتاب‌خوانی یعنی، مطالعه کتاب، بدون اجبار بیرونی و با هدف بردن لذت و کسب آگاهی بیشتر.

نقش کتاب در زندگی ما
تاثیری که کتاب‌خوانی در زندگی و جامعه می‌تواند داشته باشد را می توان به بخش‌های مختلفی تقسیم کرد که فرصت بررسی همه جوانب در این‌جا نیست اما به نظر می‌رسد به‌دور از حرف‌های کلیشه‌ای، تربیت و پرورش نسل آینده از سنین خردسالی توسط والدین اهل مطالعه، کتاب خوان و آگاه، برای رشد و داشتن جامعه بهتر در آینده جهان مهم ترین تاثیر کتاب می‌تواند باشد.
کتاب و نویسنده مورد علاقه
بین آثار و نویسندگانی که مطالعه کردم، هم از نظر فنی و آموزشی و هم از بحث لذت خواندن، از نویسندگان ایرانی صادق هدایت و از بزرگان دنیا تولستوی و جورج اورول رو بیشتر دوست دارم، کتاب بوف کور صادق هدایت و ۱۹۸۴ جورج اورول تاثیر بیشتری روی من داشت.

کانون نویسندگان چکامه کریمان
کانون نویسندگان چکامه کریمان با هدف آموزش و تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌هایی به جهت آموزش نسل نو وعلاقمند به نوشتن و در گام‌های بعد فراهم‌کردن بستری مناسب و کمک برای چاپ کتاب‌های عزیزان عضو هست، تشکیل شد و امیدوارم با لطف و کمک افراد اهل ادب استان که بعضی از آن ها در حال حاضر در کانون عضو هستند زودتر بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

نکته آخر
امروزه با توجه به وجود نسل جدید کتاب مثل کتاب‌های صوتی، کتاب‌های پی دی اف، اپلیکیشن‌های مختلف کتاب‌خوانی، افراد جامعه به بهانه‌ی کمبود وقت و گرانی کتاب و … مطالعه رو کنار نگذارند و همچنین تشکر می کنم از همه دوستانی که لطف داشتند و بنده را در جمع فرهیخته خودشون در کانون چکامه کریمان پذیرفتند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200