رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
  • کد خبر : 4305
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : بهسازی فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» در دستور کار قرار گرفت
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان:

بهسازی فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از بهسازی فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» و بهینه‌سازی سیستم آبیاری این بلوار خبر داد.

به گزارش یزدان کرمان، یدالله علیزاده افزود: درجهت بهبود آبیاری فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی»، لوله‌های فرسوده به طول ۱۲۰۰ متر تعویض شده است.
وی بیان کرد: فاز اول بهسازی فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» به طول ۸۰۰ متر از سه‌راهی بلوار «هوانیروز» تا روبه‌روی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، در حال تسطیح، آماده‌سازی و لوله‌گذاری جهت کاشت است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، از جمع‌آوری حدود 1.5 متر عمق خاک بی‌کیفیت و ریشه درختان آفت‌زده به‌منظور بهسازی فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوری خاک بی‌کیفیت، مجدد در محل خاک‌ریزی و براساس آزمایشات مرکز تحقیقات کشاورزی، خاک باکیفیت و مورد تأیید کارشناسان، جایگزین خاک قبلی شده است.
علیزاده، به اقدامات برای آبیاری فضای سبز رفوژ بلوار «جمهوری‌اسلامی» و تقاطع «امیرکبیر» برای بهبود انتقال آب در محل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، لوله‌های فرسودۀ آزبست حذف و با لوله‌های پلی‌اتیلن سایز 250 به طول ۱۲۰۰ متر جایگزین شده است.
وی افزود: جهت آبیاری گل‌کاری به عرض دو متر در حاشیه شمالی و جنوبی رفوژ، حدود 2000 متر لوله پلی‌اتیلن و تعداد 650 عدد آبپاش استفاده شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با تأکید بر اینکه برای اولین‌بار در فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» با مجهز شدن سیستم آبیاری نوین، از آبیاری قطره‌ای برای آبیاری دو حاشیۀ کاشت درخت و درختچه استفاده می‌شود، گفت: به این منظور 600 متر لوله پلی‌اتیلن سایز 32، 4000 متر لوله پلی‌اتیلن سایز 16 و 4000 عدد قطره‌چکان استفاده شده است.
علیزاده افزود: با بهسازی این فاز از آبیاری فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی»، فضای سبز این بلوار نسبت به گذشته وضعیت بهتری خواهد داشت.
وی، به بهسازی فضای سبز رفوژ وسط بلوار «جمهوری‌اسلامی» اشاره و خاطرنشان کرد: در رفوژ وسط بلوار «جمهوری‌اسلامی» نیز به‌صورت یک‌درمیان، درخت «اقاقیا» و «زبان‌گنجشک» کاشته شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان بیان کرد: این اقدام با همکاری شهرداری منطقه دو و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و همچنین همراهی شهرداری‌های مناطق در حال انجام است.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200