رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
  • کد خبر : 10177
  • مشاهده : 17 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : بهره‌برداری از ۲ پروژه شرکت مس در کرمان
مدیرعامل صنایع مس اعلام کرد

بهره‌برداری از ۲ پروژه شرکت مس در کرمان

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: دو پروژه مس شامل تغلیظ دره زار و تغلیظ درآلو با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر علی رستمی امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار کشور از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: سازمان بورس همواره منافع و مصالح سهامداران را دنبال می‌کند و حمایت بی شائبه ای را تاکنون از شرکت ملی صنایع مس ایران داشته است.

وی افزود: در راستای رشد تولید، شرکت مس پروژه یک میلیون تن کاتد را ظرف مدت پنج سال آینده در برنامه دارد و امیدواریم به این هدف برسیم.

رستمی بیان کرد: در سال گذشته بیش از چهار میلیارد دلار پروژه را واگذار کردیم و پیمانکاران برای اجرای آن‌ها مستقر شده و شروع به کار کردند.

وی ادامه داد: خبر خوب این‌که در آینده نزدیک ظرف یکی دو ماه آینده پروژه تغلیظ با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در دره زار به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین پروژه تغلیظ درآلو هم در شهرستان رابر آماده بهره‌برداری است و منتظر سفر رئیس جمهور هستیم که این پروژه‌ها رسماً افتتاح شوند.

مدیرعامل صنایع مس ایران تصریح کرد: این دو پروژه عظیم که در استان کرمان با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا هستند که بدست رئیس جممهور افتتاح خواهد شد و هدیه به مردم شریف استان کرمان و سهامداران است.

وی به رکوردهای شرکت مس در سال گذشته از جمله در تولید کاتد و عبور از مرز ۳۰۰ هزار تن کاتد و در حوزه کنستانتره نیز عبور از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اشاره کرد و افزود: در تولید مولیبدن نیز رکورد زدیم که با همت جهادگران صنعت مس بوده است.

رستمی با بیان این‌که برنامه‌های خوبی با مجموعه سازمان بورس کشور تعریف کرده و در دست اقدام داریم، بیان کرد: سال قبل با کمک سازمان بورس شرکت تأمین سرمایه کیمیا را راه‌اندازی کردیم تا به کمک پروژه‌های توسعه‌ای بیاید. شرکت سهامی عام پروژه را راه‌اندازی می‌کنیم که این کار چند ماه آینده محقق و سهام آن عرضه می‌شود؛ سهامدارن مس شاهد تحولات بزرگی در حوزه تأمین مالی و پیشرفت پروژه‌های مس خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200