رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر : 1075
  • مشاهده : 63 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : بهترین هر آنچه هستی باش
«مهدی اسدی» یکی از مدیران موفق آموزشی بخش غیردولتی در گفت و گوی اختصاصی با «یزدان کرمان»:

بهترین هر آنچه هستی باش

گفت و گویی انجا داده‌ایم با «مهدی اسدی» که نزدیک به 20 سال سابقه مدیریت موفق در سطح مدارس غیردولتی داشته است از مشکلات نیروی‌های آموزشی تا آموزش آنلاین و تاسیس مدرسه‌ای با اهدافی نو که در ادامه می آید.

سال‌ها در مدرسه
از سال 80 به عنوان نیروی آزاد در مدرسه غیردولتی راهنمایی هدف رفسنجان در سمت معاون 3 سال و یک سال مدیر شروع به کار کردم و بعد از آن در کرمان 14 سال در تمام مقاطع تحصیلی به عنوان معاون مجتمع بوعلی خدمت کردم و از سال گذشته مدیر دبیرستان نوین هستم. البته تدریس ریاضی هم داشته‌ام اما چون تجربه مدیریتی‌ام قوی‌تر است سال‌ها در اجرایی و مدیریت بودم. البته شاید بیشتر تحت تاثیر و تربیت پدرم که 30 سال مدیر بودند این استعداد در من بیشتر است.

برخورد با دانش آموز
در برخورد با دانش آموز اول باید دلیل خاطی بودن و ریشه آن پیدا شود، گاهی ریشه خانوادگی دارد و گاهی این دانش آموز ذاتا شلوغ است پس اول باید ریشه یابی کرد و بعد نسبت به مشکل با آن برخورد کرد حالا یکی با مهربانی، یکی با تندی، جریمه و…

دانش آموزان سابق
دانش آموزان سابق برخورد خوبی با من در جامعه داشتند و آنها نیز الان علت سخت گیری و نحوه رفتارم را به خوبی درک کرده‌اند البته بچه‌های نسل جدید خیلی بهتر و آگاه‌تر هستند و دیگر مانند زمان‌های قدیم تنبیه بدنی جواب نمی‌دهد. در زمان دبیرستان خودم هم با معاون مدرسه مشکل داشتم و از او دلخور بودم ولی هم اکنون درک می‌کنم که دلیلش چه بوده است و اقتضای شغلی و زمانی برخوردها فرق می‌کند.

توقع از همکاران
توقع من از همکارانم این است که جایگاه خودش را بفهمد و کارش را به نحو احسن انجام دهد از نظر من «هر آنچه که هستی باش، ولی بهترین باش» اگر سرایدار هستی بهترین باش، اگر مدیری بهترین باش و اگر کسی وظیفه‌اش را درست انجام ندهد ناراحت می‌شوم و توقع دارم همان طور که رو راست هستم با من رو راست باشند و کارشان را به نحو احسن انجام دهند و من هم تا جایی که بتوانم درکشان می‌کنم و خواسته‌هایشان را انجام می‌دهم و سعی کرد م با آنها مدارا کنم.

آموزش آنلاین
من به آینده‌ آموزش آنلاین خوش بین هستم چون تمام دنیا به این سمت می‌رود، هر چند که زیرساخت‌های ما آماده نیست اما بالاخره آزمون و خطا زیاد است و به مرور زمان حل می‌شود و آینده آن مثبت است و اگر ادامه پیدا کند من موافقم به شرطی که پنجاه پنجاه باشد و بچه‌ها هم حضور داشته باشند چون بعضی از درس‌ها را نمی‌شود آنلاین برگزار کرد و یا حداقل بعد از چند وقت باید بچه در کلاس حضور داشته باشد و معلم را ببیند و با او آشنا شود، روابط اجتماعی را یاد بگیرد و رفتار با دوستانش را یاد بگیرند، در اجتماع چطور رفتار کند، در صف بایستد، رعایت نوبت و مقررات را یاد بگیرد که با آنلاین نمی‌شود اینها را یاد داد و شاید این ازموارد معضلات کلاس‌های آنلاین است.

مدارس غیردولتی
در مدارش غیردولتی نیروهای خیلی خوبی مشغول به کار هستند و به غیر از تعداد کمی از آنها که از بیکاری می‌آیند اکثرا با عشق و علاقه کار می کنند ولی مشکل این است که اکثر موسسین به آنها اهمیتی نمی‌دهند و فقط به فکر به کارگیری بیش از اندازه با کمترین حقوق به آنها هستند، خیلی از موسسین بیمه‌شان نمی‌کنند، یکی از عمده مشکلات نیروهای آزاد این است که طبق قانون آموزش و پرورش با 24 ساعت کار در هفته مشمول بیمه کامل می‌شوید، یک معلم در سیستم آموزش و پرورش که استخدام باشد 24 ساعت در هفته کار می‌کند و یک نیروی اداری با 28 ساعت کار مشمول بیمه کامل می‌شود. اما بعضی از موسسین غیردولتی بر خلاف این رفتار می‌کنند و حتی حقوق تامین اجتماعی را هم پرداخت نمی‌کنند و در این زمینه حق نیروهای آزاد پایمال می‌شود، در قانون گزینش معلم توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود اما حقوقش طبق قوانین تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، خیلی از معلم‌ها تلاش کردند و صنف تشکیل دادند اما هیچ حمایتی نشد و صنف آنها تعطیل شد. متاسفانه هیچ تضمینی برای نیروی غیردولتی نیست، ضمانت کاری ندارند، نیروهای آزاد 5 الی 6 برابر نیروی دولتی کار می‌کند.

دلسردی در کار
این دو سال کاری در مدرسه متوسطه دوره اول نوین نهایت لذت را از کار برده‌ام اما قبلا بارها اتفاق افتاده بود که از کار کردن دلسرد شدم، در مدارس غیردولتی من خیلی سختی کشیده‌ام و از دل و جان کار کردم و توقع داشتم که آنها هم من را درک کنند که نمی‌کردند و این باعث می‌شد که احساس خوبی در کار نداشته باشم.

مجتمع آموزشی غیردولتی نوین
با توجه به سابقه‌ای که دارم و مدارس غیردولتی زیادی که دیدم حرکتی که در نوین انجام می‌شود یک حرکت جدید و یک آموزش فراتر و جدا از آموزش‌های دیگر است. خیلی مجتمع عالی است، کارهای جدید و نیروهای با انرژی و با نشاطی دارد و یکی از علت‌های این انرژی خود موسس مجتمع جناب آقای بیدویی‌نژاد است که پا به پای آنها کار می ‌کند و َسرنخ به آنها می‌دهد و نیروها هم با استعدادی که دارند از این سرنخ‌ها نهایت استفاده را می‌کنند و انگیزه‌ها و طرح‌های به روزی دارند و از طرف موسس به آنها بها داده می‌شود.
هر کجا کار می‌کردم محدود بودم اما اینجا کار در دست خودمان است و دستمان برای انجام کار کاملا باز است و آن طوری که دلمان می‌خواهد کار می‌کنیم و مطمئنا این روش باعث بازدهی بهتر کار می‌شود و نیرو وقتی از دل و جان کار کند مسلما آن مجموعه پیشرفت می‌کند.

علت تاسیس نکردن مدرسه
من با توجه به سابقه‌ای که دارم تنها دلیلم نداشتن سرمایه است چون تاسیس مدرسه غیردولتی کاری ندارد ولی تاسیس مدرسه‌ای با اهدافی نو که دوست دارم هزینه زیادی می‌خواهد.

نصیحت به والدین
استعداد بچه خود را کشف کنند دلیل ندارد همه‌ی بچه ها دکتر و مهندس باشند شاید بچه‌ای در مکانیکی مهارت داشته باشد و موفق‌تر از یک دکتر باشد. بچه‌های ما سرمایه‌های ما هستند و ما تمام تلاشمان را برای آنها انجام می‌دهیم پس باید راهی را انتخاب کنند که آینده‌ای روشن برای خود داشته باشند.

سخن پایانی
در کشور ما استعدادهای زیادی وجود دارد که نیاز به حمایت و پشتیبانی و بها دادن دارند و خواهشی که دارم این است که آنها را درک کنند و وقتی با دل و جان کار می‌کنند حداقل توقعی که دارند این است که مشکل مالی نداشته باشند، معلمی شغلی است که باید خیالت راحت باشد نه اینکه ذهنت درگیر کار دوم و یا خرج زندگی باشد.


همکاران دوره اول متوسطه مجتمع آموزشی غیر دولتی نوین
از راست: محمد علی عباسیان – مسعود مختاری- غلامحسین نیک نژاد- امیر ابراهیم جیحونی- گودرز مجیدی- مجتبی عامری- یدالله شهسواری- مهدی اسدی- محمد رضا مصباح- حسین تهروردی-امیر حسین عرب – مهدی اکبرپور- رضا یزدانپناه – غلامرضا زندوکیلی – میثم تورانی

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200