رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
  • کد خبر : 1097
  • مشاهده : 23 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : بزرگترین چالش ما عدم تغییر نگاه جامعه نسبت به آموزش معلولین است
«نیلوفر زارعی» مسئول کمیته‌ی آموزش هیات جانبازان ومعلولین استان کرمان :

بزرگترین چالش ما عدم تغییر نگاه جامعه نسبت به آموزش معلولین است

در آستانه 26 مهرماه روز تربیت بدنی و هفته پارالمپیک به سراغ نیلوفر زارعی مسئول کمیته آموزش هیات جانبازان ومعلولین استان کرمان رفتیم .

در آستانه 26 مهرماه روز تربیت بدنی و هفته پارالمپیک به سراغ نیلوفر زارعی مسئول کمیته آموزش هیات جانبازان ومعلولین استان کرمان رفتیم تا ضمن آشنایی بیشتر با وی از برنامه‌ها و عملکرد آموزشی هیات بیشتر آشنا شویم. نیلوفر زارعی محمد زاده، دانش آموخته رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه زاهدان، از اعضای بنیاد ملی نخبگان و همچنین یکی از مدرسان فدراسیون و دانشگاه و مشاور جوان استاندار سابق کرمان وکارآفرین ورزشی است. خلاصه‌ی این گفت و گو را با هم مرور می‌کنیم.
چه دلایلی باعث پیشرفت‌های ورزشی شما شده است ؟
مهمترین اصل موفقیت و پیشرفت من به عنوان یک کارآفرین و مدرس دانشگاه در حوزه ورزش وآموزش، استفاده از نوآوری و ایده های نوآورانه در جهت تحقق اهداف فردی وهمچنین توسعه ورزش در کشور بوده است. همچنین شناخت و بکارگیری استعدادها و توانایی های نامرئی افراد مستعد استان بوده که نقش مهمی در توفیقات ما داشته است
چه شد که وارد هیات جانبازان و معلولین استان شدید؟
یکی از دلایل من برای حضور در هیات علائق شخصی و خدمت به ورزشکاران این هیات بوده است. کار با معلولین عشق می‌خواهد. در واقع هیچ‌گاه این همکاری با هدف کسب پست و سمت نبوده بلکه مانند هر انسانی شناخت افراد مستعد و محروم استان و همچنین ارتقا علمی، ورزشی و کمک به بهبود زیرساخت های ورزشی معلولین استان انجام شده است. خوشبختانه ماحصل چنین رویکردی، کارآفرینی و همکاری‌های متداول ورزشی نیز بوده است؛ به عبارت دیگر انگیزه من در واقع همان علایق فردی برای توسعه علمی و پژوهشی و اجرایی و نوآوری در فعالیت‌های ورزشی این قشر بوده است. ضمن اینکه در حوزه تحصیلات و فعالیت های دانشگاهی من هم قرار داشت و همین باعث انگیزه و حضور مداوم من نیز در هیات شده است
مهمترین دغدغه‌ی‌ شما به‌عنوان مسئول کمیته‌ی آموزش هیات جانبازان و معلولین چیست؟
مهمترین ترین دغدغه من و همکارانم در این هیات فرهنگ سازی و عدم آموزش تخصصی جامع مربیان و ورزشکاران وتامین مالی این حوزه است. با توجه به اینکه فدراسیون جانبازان و معلولین با هدف ورزش برای همه سال‌هاست که تاسیس شده اما متاسفانه در بخش ورزش جانبازان و معلولین به ویژه زنان و کودکان هنوز نوع نگاه آموزشی به یک جانباز و معلول برای برخی از افراد جامعه و مسئولین تغییر پیدا نکرده است. با توجه به اینکه این قشر از جامعه دارای پتانسیل بالا واستعدادهای خارق العاده قهرمانی و ورزشی هستند هنوز جایگاه خودشان را در جامعه پیدا نکرده اند. بزرگترین چالش ما فرهنگ سازی وارتقا علمی مربیان وورزشکاران وتغییر نگرش جامعه است.
فعالیت‌های آتی شما در هیات چیست وچه اهدافی در زمینه آموزشی را دنبال می‌کنید؟
حرکت در مسیر خودکفایی پروژه‌های نوآورانه ورزشی و تربیت و پرورش نیروی انسانی متعهد و توانمند ومتخصص ورزشی که قادر به مدیریت و پیشبرد برنامه ها باشند و همچنین بر اساس منشور اساسنامه پاراالمپیک توانمند سازی این قشر به سمت ورزش‌های قهرمانی ، آموزشی، حرفه‌ای، تفریحی و همگانی وحضور بانوان هستیم.
برنامه های شما در سال جاری و به‌خصوص در آستانه‌ی هفته پارالمپیک و با توجه به شیوع کرونا چه بوده است و برگزاری این برنامه‌ها چه میزان می‌توانند در پیشبرد اهداف مشارکت معلولین وجانبازان در فعالیت‌های ورزشی مثمر ثمر باشند؟
از ابتدای سال تا کنون دو برنامه آموزشی را در فضای مجازی و به‌صورت وبینار برگزار کردیم و امیدواریم همزمان با هفته پاراالمپیک و روز تربیت بدنی، با توجه به شرایط بیماری کرونا اقدام به برگزاری برنامه‌های لایو تخصصی ورزشی وتمرینی، وینبار آموزشی برای مخاطبین خاص خود وافراد جامعه داشته باشیم. وجود این برنامه ها باعث فرهنگ سازی موثری در جامعه خواهد شد. سعی داریم در این برنامه‌ها بخش زیادی از مشکلات و دغدغه های ورزشکاران معلول ازنگاه جامعه را معرفی و مطالبه‌گری فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت و حمایت بیشتر جامعه را افزایش دهیم. امیدواریم این کارها زمینه‌های مشارکت فعال و رشد و شکوفایی استعدادهای بیشتری از معلولین را فراهم کند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200