رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
  • کد خبر : 4550
  • مشاهده : 17 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : برگزاری نشست مشترک اعضای شورای ششم با شورای عالی مدیران شهرداری جهت تسریع در امور

شهردار کرمان گفت: اگر در این دوره اتفاق مثبتی افتاده و پیشرفتی حاصل شده، مرهون زحمات تک‌تک مدیران، معاونان، نیروهای قراردادی و شرکتی و کارگران شهرداری بوده است.

به گزارش یزدان کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، شانزدهم تیرماه، در جلسۀ شورای عالی مدیران شهرداری کرمان که به دلیل شیوع کرونا در فضای باز ساختمان شهرداری برگزار شد، گفت: این جلسه برای سرعت‌بخشی به انجام امور تا پایان تیرماه تشکیل شده است.
به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده افزود: روزی که پیشنهاد قبول مسئولیت شهرداری مطرح شد، به دلیل مسایل شخصی، هیچ تمایلی به قبول پست و مسئولیت نداشتم و ابتدا قرار بود به‌عنوان فعال بخش خصوصی، برنامه‌ای به شورا ارائه دهم، اما واقعیت به گونۀ دیگری پیش رفت و بنا به مصلحت شهر، وظیفۀ خود دانستم که هر کاری از عهده‌ام برمی‌آید برای حل مشکلات شهرداری انجام دهم.
وی ادامه داد: وجود پروژه‌های نیمه‌کارۀ متعدد، بدهکاری و مشکلاتی که شهرداری در آن زمان با آن‌ها درگیر بود، به‌عنوان یک تهدید، موجب ایجاد فرصت شناسایی و به‌کارگیری حداکثری از ظرفیت مدیران شهرداری شد و پس از مشورت با اعضای شورا و همکارانم در شهرداری، معاونان خود را از میان مدیران شهرداری انتخاب کردم.
عالم‌زاده با اشاره به اینکه برای موفقیت در شهرداری باید اصول کار تیمی را رعایت کنیم، افزود: با این رویکرد، تغییراتی در حوزه‌های مختلف ایجاد شد و بدون هیچ ملاحظه‌ای، مدیران واحدهای مختلف را بنا به صلاحیت و تخصص، انتخاب کردم؛ چراکه معتقدم قبول مسئولیت در جایگاه‌های مدیریتی، حق‌الناسی بر گردن ماست که باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به‌کار گیریم.
وی، ضمن تشکر از همراهی همۀ مدیران و کارکنان شهرداری، افزود: اگر در این دوره اتفاق مثبتی افتاده و پیشرفتی حاصل شده، مرهون زحمات تک‌تک مدیران، معاونان، نیروهای قراردادی و شرکتی و کارگران شهرداری بوده است؛ ضمن اینکه بدون همراهی و حمایت اعضای شورا که همواره حامی شهرداری بودند، انجام هیچ کاری میسّر نمی‌شد.
شهردار کرمان ادامه داد: با همکاری اعضای محترم شورای شهر، پیشنهادهای شهرداری درخصوص اصلاحات ساختاری و اساسی به‌خصوص در لوایح درآمدی و عوارض با وجود اختلاف‌نظرهای کارشناسی، بررسی و تصویب و موجب انجام اقدامات اساسی در این دوره شد.
عالم‌زاده بیان کرد: خدا را شاکریم که در این دوره پس از پرداخت تمام بدهی شهرداری به پیمانکاران، 9 پروژۀ عظیم شهری اجرا شد که ارزش ریالی آن‌ها به قیمت امروز، بیش از دو تا سه هزار میلیارد تومان است و با وجود همۀ این هزینه‌ها توانستیم حقوق پرسنل را نیز به‌موقع و کامل پرداخت کنیم.
وی با اشاره به اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های کوچک و متوسط متعدد در کنار پروژه‌های عمرانی بزرگ، در این دوره از مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: این اقدامات با تأکید بر رشد متوازن در همۀ حوزه‌ها و به تناسب نیازی که در هر واحد و سازمان وجود داشت، انجام شد.
شهردار کرمان ادامه داد: برای مثال سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، عقب‌افتادگی‌های عمیقی داشت و از پرداخت بیمه و خرید، تجهیز و به‌روزرسانی ناوگان اتوبوسرانی عاجز بود، اما سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، در جایگاه نسبتاً خوبی قرار داشت؛ بنابراین، توجه به این دو سازمان به تناسب نیاز آن‌ها متفاوت بود.
عالم‌زاده با بیان اینکه در این دوره به‌دنبال اجرای پروژه‌هایی نبودیم که صرفاً به چشم مردم بیاید و نمود بیرونی داشته باشد، یادآور شد: یکی از پروژه‌های زیرساختی مهم در این دوره، اجرای 21 کیلومتر فیبر نوری در زیر زمین بود و پروژۀ اجرای 58 کیلومتر فیبر نوری دیگر نیز در حال برگزاری مناقصه است.
وی ادامه داد: در این دوره همچنین شبکۀ آب خام شهری به طول 160 کیلومتر توسعه پیدا کرد که این میزان معادل شبکۀ آب خام شهری کرمان در کل سنوات قبلی شهرداری است.
شهردار کرمان با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون اداری شهرداری و ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزاری در این دوره، به عقب‌ماندگی 15 سالۀ شهرداری در این حوزه اشاره کرد و افزود: در این دوره همچنین 200 دستگاه رایانه در شرایط تحریم خریداری شد که سیستم سخت‌افزاری شهرداری را به‌روزرسانی کرد.
عالم‌زاده با اشاره به تکمیل و تجهیز ساختمان جدید شهرداری مرکز در خور شأن مرکز یک کلان‌شهر، یادآور شد: همیشه اعتقاد داشتم کسی که می‌خواهد برای دیگران ساخت‌وساز کند، باید ابتدا بهترین بنا را برای خودش بسازد؛ ضمن اینکه شهرداری کرمان، آبرو و پیشانی استان است و باید خودش الگوی خوبی برای ساخت‌وساز شهری باشد.
وی بیان کرد: ساختمان شهرداری متعلق به شهر و شهروندان است و هیچ‌یک از شهرداران در شهرداری ابقا نمی‌شوند؛ در همین راستا تلاش کردیم در ساختمان شهرداری مرکز از بهترین تجهیزات و مصالح استفاده شود.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: از مردم کرمان که در این مدت همراهی و صبوری کردند و فرصت خدمت‌گزاری را به فرزند خودشان دادند، تشکر می‌کنم.
عالم‌زاده با اشاره به بالا بودن فشار مشکلات و بدهی‌های شهرداری در شش ماه نخست مسئولیت وی در شهرداری، یادآور شد: در سه ماه نخست، هر روز خبر تحصن کارگران و پیمانکارانی که از شهرداری مطالبه داشتند، جلوی استانداری، فرمانداری و شورا به گوش می‌رسید؛ شهرداری به‌دلیل بدهی‌های فراوان، اعتبار خود را از دست داده بود و در خریدهای جزئی هم دچار مشکل می‌شدیم.
وی با بیان اینکه امروز اعتبار شهرداری بازیابی شده است، افزود: در بخش خصوصی آموختم اعتبار و خوش‌حسابی با مردم مهم‌تر از پول است و سعی کردم در شهرداری به همین شیوه عمل کنم و در نتیجۀ این رویکرد توانستیم در شرایط تحریم و تورم روزافزون، امورات شهرداری را با کمترین مشکل به پیش ببریم.
شهردار کرمان ضمن تشکر از محبت و ابراز لطف مردم پس از انتشار استعفای وی، بیان کرد: پذیرای تمام انتقادها نیز هستم و معتقدم باید همۀ نظرات را در کنار هم ببینیم؛ ضمن آنکه براساس بازخوردهایی که دریافت کردیم، خوشبختانه شهروندان از مجموعۀ شهرداری رضایت نسبی دارند.
عالم‌زاده با بیان اینکه در این دوره تلاش کردم به هیچ‌وجه سیاسی عمل نکنم و هیچ‌یک از انتخاب‌ها و تصمیماتم سیاسی نباشد، خاطرنشان کرد: در انتخاب مدیران شهرداری از افراد با سلایق مختلف سیاسی استفاده کردم؛ چراکه سیاسی عمل کردن باعث آسیب‌پذیر شدن مجموعه و دودستگی درون سیستم می‌شود و درنهایت ضرر آن متوجه مردم و شهر خواهد شد؛ بنابراین، توصیه می‌کنم مدیریت بعدی نیز این رویه را در پیش بگیرند.
وی با تأکید بر اینکه استعفای زودهنگام وی، بنا به دلایل شخصی بوده و هیچ دلیل سیاسی و دلخوری در کار نبوده است، افزود: موقعیت کاری جدیدی در بخش خصوصی برایم فراهم شده بود و از ابتدای مردادماه باید در آن جایگاه قرار بگیرم.
شهردار کرمان ادامه داد: قبل از برگزاری انتخابات قصد استعفا داشتم، اما برای اینکه این اقدام موجب پایین آمدن مشارکت و انگیزه در عده‌ای نشود، این تصمیم را به تعویق انداختم.
عالم‌زاده با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه مسئولیت خود را در شهرداری ادامه خواهد داد تا شورا زمان لازم برای انتخاب سرپرست جدید را داشته باشد، یادآور شد: یکی از دلایل استعفایم جلوگیری از ایجاد این شائبه بود که به‌دنبال ماندن در شهرداری هستم و می‌خواستم روند انتقال مدیریت در شهرداری تسهیل شود.
وی خاطرنشان کرد: تغییرات در همۀ ادوار بوده و اجتناب‌ناپذیر است؛ ضمن اینکه اعضای منتخب شورای ششم نیز افراد جوان و باانگیزه‌ای هستند و برای آن‌ها آرزوی توفیق دارم.
شهردار کرمان به دو چالش عمده در حوزۀ شهرداری اشاره کرد و گفت: عدم شفافیتِ قوانین و مقررات شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف، یکی از این چالش‌های مربوط به شهرداری‌های سراسر کشور است.
عالم‌زاده تصریح کرد: شهرداری به لحاظ اداری، باید حقوق نیروهای قراردادی و شرکتی را خودش بدهد، اما برای گرفتن نیروی جدید نیازمند مجوز وزارت کشور است.
وی ادامه داد: شهرداری کرمان 600 نیروی خود را بازنشسته کرده، اما برای جایگزینی آن‌ها نمی‌تواند خودش تصمیم بگیرد و این مسئله بار کاری مضاعفی را بر سیستم تحمیل می‌کند.
شهردار کرمان، بزرگ‌ترین چالش شهر کرمان را توسعۀ بی‌رویۀ شهر در ادوار مختلف بیان کرد و افزود: این معضل که بارها به آن اشاره کرده‌ام، باعث کاهش کیفی و کمی خدمت‌رسانی به شهروندان مناطق مختلف می‌شود و هزینۀ ادارۀ امور را بالا می‌برد.
عالم‌زاده یادآور شد: توسعۀ بی‌رویۀ شهر راهی جز جمعیت‌پذیری تدریجی شهر ندارد؛ ضمن اینکه باید مراقب باشیم حتی یک متر دیگر به محدودۀ شهر اضافه نشود.
وی بیان کرد: به همکارانم در مجموعۀ شهرداری، دوستانه و برادرانه، توصیه می‌کنم همان‌طور که در این دوره نشان دادید، هیچ‌گاه از موضع کارشناسانه عدول نکنید، تصمیمات کارشناسی‌شده بگیرید و پای آن بایستید و از کارشناسان حوزۀ خود و موضع کارشناسی آن‌ها حمایت کنید.
شهردار کرمان افزود: هیچ‌گاه تحت تأثیر مقام مافوق و برای خوشامد کسی از موضع کارشناسی خود کوتاه نیایید؛ زیرا تبعات آن برای مردم و شهر خواهد بود.
عالم‌زاده تأکید کرد: کار ارباب‌رجوع را معطل نگذارید؛ مردم به گردن ما حق دارند و ما باید قانون را اجرا کنیم حتی اگر به ضررمان باشد.
وی، همدلی و همراهی ایجادشده در بین مدیران و کارکنان شهرداری را از سرمایه‌های این دوره دانست و افزود: بعد از تصمیم‌گیری در هر موردی، مخالفان و موافقان باید یک‌دل شوند و پیگیر اجرای جدی و دقیق آن موضوع باشند.
شهردار کرمان اعلام آمادگی کرد که در صورت صلاحدید اعضای شورای ششم، جلسه‌ای جهت آشنایی با مدیران شهرداری و اطلاع از ظرفیت‌ها و اقدامات انجام‌شده، تشکیل شود تا انجام امور در دورۀ بعد سرعت بگیرد.
عالم‌زاده تأکید کرد: از مدیران شهرداری تقاضا دارم در ۱۵ روز باقی‌مانده از حضور اینجانب، تلاش مضاعف کنند و امور را با تمام توان به پیش ببرند و هیچ خللی در اراده و انگیزۀ آن‌ها برای خدمت‌رسانی وارد نشود.
وی با بیان اینکه مدیران شهرداری آنقدر توان و انگیزه دارند که نیاز به ورود مدیر از بیرون سیستم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همۀ ما به این آب و خاک تعلق خاطر داریم و برای سرافرازی آن باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
گفتنی ا‌ست؛ در این جلسه، همچنین مدیرکل حراست شهرداری، معاونان و چند تن از مشاوران شهردار و شهرداران مناطق، به بیان سخنانی درخصوص عملکرد مهندس سیدمهران عالم‌زاده در شهرداری کرمان و تغییرات و تحولات مثبتی که در این دوره محقق شده، پرداختند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200