رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
  • کد خبر : 3011
  • مشاهده : 5 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : برگزاری نخستین «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان خبر داد:

برگزاری نخستین «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از برگزاری نخستین «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان، به‌صورت مجازی خبر داد.

محمد جهانشاهی گفت: این جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ و تعاملات بین‌المللی شهروندان کرمانی، به اشتراک گذاشتن نگاه نسل آینده نسبت به محیط پیرامون زندگی خودشان و نیز معرفی بهتر شهر کرمان و ارزش‌های این شهر با استفاده از این رویداد هنری، به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
وی افزود: بیست‌ویکم بهمن‌ماه امسال، مصادف با نهم فوریه سال 2021 به‌طور رسمی از سایت، پوستر و فراخوان این جشنواره رونمایی خواهیم کرد.
معاون شهردار کرمان ادامه داد: تمام کودکان گروه سنی 5 تا 15 سال دنیا که فراخوان این جشنواره را دریافت کنند، می‌توانند تصویر نقاشی‌های خود در رابطه با «محیط پیرامون زندگی‌شان» و همچنین «سفر خیالی به شهر کرمان» را بر روی سایت CIPFK.COM که از روز سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه جاری مصادف با نهم فوریه آماده دریافت آثار است، آپلود کرده و بفرستند.
جهانشاهی با بیان اینکه این جشنواره، برنامه‌ای مهم برای آیندۀ شهر کرمان به‌عنوان شهر دوستدار کودک است، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای سیاست‌های شهر دوست‌دار کودک حائز اهمیت است و به تحقق جایگاهی که شهر کرمان در این زمینه دنبال آن است، کمک می‌کند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: سه داور از کشورهای «چک»، «بلغارستان» و «چین» (هنگ‌کنگ) و نیز دو داور سرشناس از هنرمندان برجستۀ نقاشی حوزه کودکان کشور، آثار ارسالی کودکان به این جشنواره را داوری خواهند کرد.
جهانشاهی دلیل انتخاب داوران این جشنواره از کشورهای مذکور را تجربه و صاحب‌نامی این کشورها در برگزاری رویدادهای جهانی نقاشی کودکان دانست و گفت: سه کشور مذکور در برگزاری رویدادهای جهانی نقاشی کودک صاحب تجربه و سوابق خوبی هستند و از کشور ما نیز هر سال در این جشنواره شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری کرمان در این دوره، نگاه جدی به رویدادهای ملی و بین‌المللی دارد تا فراتر از جغرافیای خود فعالیت کند و شهر کرمان و قابلیت‌های آن را به دنیا بشناساند، اظهار داشت: یکی از نیازهای شهر و استان کرمان، بهره‌گیری از ظرفیت رویدادهایی ملی و بین‌المللی است؛ بنابراین، تمام تلاش ما بر برگزاری رویدادهای فرااستانی است تا این نیاز تا حدودی مرتفع شود.
معاون شهردار کرمان افزود: البته در کنار تعریف رویدادهای بین‌المللی، در حال پیگیری و انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی نیز هستیم.
جهانشاهی افزود: این‌گونه رویدادها نگاه نسل امروز را که آینده‌سازان فردا هستند، فراملی و بین‌المللی می‌کند و سطح تجربیات و تعاملات آن‌ها را ارتقا می‌دهد.
وی با بیان اینکه همکاران ما در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، هشت‌ماه است که برای برگزاری این برنامه تلاش می‌کنند، گفت: در این مسیر از هم‌فکری متخصصان استانی و کشوری و نیز همکاری نهادهای بین‌المللی مستقر در ایران مثل دفتر منطقه‌ای یونسکو، کمیسیون ملی یونسکو و صندوق حمایت از کودکان یا یونیسف و نیز وزارت‌های کشور، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، گردشگری، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سازمان بهزیستی کشور، مجمع شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره برده‌اند تا به کمک شبکه‌های ارتباطی که این نهادها با کودکان سراسر دنیا دارند، این رویداد با کیفیت و کمیت بالا برگزار شود.
معاون شهردار کرمان افزود: سعی می‌کنیم اختتامیۀ این جشنواره پایان ماه مبارک رمضان و همزمان با عید سعید فطر برگزار شود.
جهانشاهی ادامه داد: جوایز این جشنواره نیز از صنایع دستی نفیس کرمان است و گواهی‌ شرکت در این دوره، با امضای نهادهای بین‌المللی و شهرداری کرمان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در جهت برگزاری هرسالۀ «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک»، دبیرخانۀ این جشنواره در شهرداری کرمان دایر است، گفت: قصد داریم این مسیر سال‌های‌سال ادامه یابد تا کرمان در دنیا مطرح شود و کودکان شهرمان نیز از نتایج این تعاملات بهره‌مند شوند.
معاون شهردار کرمان بیان کرد: امیدواریم شهر کرمان بتواند با برگزاری خوب و باکیفیت این جشنواره، در دنیا بیشتر مطرح شود.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند ساعتِ ۱۰ صبحِ سه‌شنبۀ هفتۀ جاری، از طریق لینک http://Live148.videocake.ir به‌صورت مجازی در آیین رونمایی از سایت، پوستر و فراخوان «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان، شرکت کنند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200