رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
  • کد خبر : 5999
  • مشاهده : 15 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : برنده واقعی، طرز فکر درست و بهترین عملکرد است
«مسعود بهرام‌پور» مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فوتبال کوروش:

برنده واقعی، طرز فکر درست و بهترین عملکرد است

گفت و گویی انجام داده ایم با «مسعود بهرام‌پور» از بازیکنان پیشکسوت فوتبال که بعد از گذرانده دوره مربیگری در آلمان هم اکنون با تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی فوتبال کوروش در حال پرورش استعدادهای جوان استان کرمان می باشد:

چه شد به فکر تاسیس باشگاه افتادید؟
چون فوتبال کرمان به سمت یک قطبی شدن پیش می‌رفت و فقط باشگاه مس کرمان در شهر کرمان فعال بود و خیلی از استعدادها به دلایل مختلف دیده نمی‌شدند و حقشان به هر دلیلی ضایع می‌شد، به همین دلیل برای جلوگیری از ضایع شدن حق آنها به این فکر افتادم که با کشف و پرورش انها باعث جلوگیری از هدر رفتن استعداد این افراد شوم و خوشحالم یکی از طلایه داران این امر می‌باشم.

نداشتن زمین اختصاصی چه مشکلاتی را دارد؟
نداشتن زمین اختصاصی واقع مشکلاتی دارد یکی از اصلی‌ترین مشکلات این است که من باید هر سال به این فکر کنم که آیا من ماه بعد یا سال بعد چمن در اختیار دارم یا نه؟ و باید در نظر گرفت که در صورت گرفتن چمن به صورت اجاره ای آیا هزینه چمن مقرون به صرفه است یا خیر، موضوع دوم اینکه زمانی را که من برای تمریناتم لازم دارم می‌توانم در اختیارم قرار دهند یا خیر. با توجه به اینکه من مالکیت زمین چمن را ندارم نمی‌توانم هیچ گونه سرمایه گذاری در چمن انجام دهم.

برای توسعه باشگاه چه برنامه دارید؟
برای توسعه باشگاه با الگوبرداری از کشور بلژیک طرحی را آغاز کردیم که دوست دارم به تاریخچه بلژیک نگاهی بندازید، اما صادقانه به شما بگویم با مشکلاتی که در مسیر ما وجود داشت مانند عدم ورزشگاه اختصاصی، امکانات، فرهنگ فوتبالی حرفه‌ای و غیره نتوانستیم برنامه‌هایی را که داشتیم را انجام دهیم اما دست از تلاش بر نداشتیم و همچنان با پشتکار ادامه می‌دهیم که این الگوی ورزشی را کامل کنیم.

کار فرهنگی انجام می‌دهید؟
بله مگر می‌شود بدون فرهنگ در ورزش و فعالیت داشت. من عقیده دارم اگر در باشگاه‌های ورزشی فرهنگ و اخلاق وجود نداشته باشد و کار فرهنگی انجام ندهد نمی‌تواند اسمش را باشگاه فرهنگی ورزشی گذاشت. یکی از فعالیت‌هایی که ما در راستای فرهنگ سازی انجام داده‌ایم بهرگیری از کمک‌های روانشناس به منظور بهبود کیفیت روحیه ورزشکاران در امر ورزش و زندگی شخصی بازیکن و مربی است. من عقیده دارم برنده بودن در داخل زمین فوتبال نیست برنده واقعی یعنی زندگی را درست رفتن. یعنی طرز فکر درست یعنی بهترین عملکرد.

از مشکلات بگوید؟
مشکل که زیاد است اگر بخواهم بگویم باید کل روزنامه را در اختیار من قرار دهید تا تمام مشکلات را به شما بگویم، در ورزش مشکلاتی نظیر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و اقتصادی و فرهنگ سازی است که این مشکلات بسیار تا بسیار زیاد است و تا زمانی مشکلات حل نشود در این مسیر پیشرفت جلو نخواهیم رفت.

هیات فوتبال حمایت خوبی از یاشگاه‌ها دارد؟
هیات فوتبال موثرترین حمایتی که انجام می‌دهد برگزاری منظم مسابقات در رده‌های سنی است و با برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان همیشه حامی ‌و مشوق باشگاه‌های خصوصی بوده است و از همین جا خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم.

شما مدیر هستید یا مربی؟
من مدیر باشگاه هستم اما از مربیگری لذت می‌برم و همیشه سر تمرینات باشگاه کوروش در کنار بچه‌هام و آموزش می‌دهم.

چقدر بروز هستید؟
با توجه به اینکه مدرس فدراسیون و دارای مدارک مربیگری و مدرس گراتس روتز (فوتبال پایه) هستم و من برای اینکه که بتوانم در این امر ورزشی کمکی کرده باشم باید بروز باشم و این بروز بودن رو به مربیانم در داخل باشگاه خودم (باشگاه فوتبال کوروش) انتقال می‌دهم. هر ماه در باشگاه برای مربیانم کلاس آموزشی می‌گذارم.

تعطیلی به خاطر کرونا چقدر به شما ضرر زد؟
اول دعا می‌کنم که هیچ کس گرفتار این بیماری منحوس نشود و هر چه زودتر این بیماری از بین برود کرونا نه برای فوتبال بلکه برای تمام مشاغل مشکلاتی را به وجود آورد هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ اقتصادی خیلی‌ها را متضرر کرد هر کسی می‌تواند بگوید بیشترین ضربه را دیده است و من هم به نوبه خودم می‌گویم باشگاه‌های ورزشی هم ضررهای زیادی دیده اند.

بهترین شاگرد شما؟
بهترین شاگرد و بدترین وجود ندارد من عقیده دارم که هر کسی عیب و حسنی دارد و من برای برطرف کردن عیب و پیشرفت حسن آن فعالیت می‌کنم.

اعتقاد باشگاه فوتبال کوروش؟
در رده‌های سنی تمام بازیکنان باید بازی کنند اینکه ما تعدادی بازیکن ثابت داشته باشیم و تعدادی ذخیره این بدترین حالت استعدادیابی است.
باشگاه کورش با الگو برداری از فوتبال بلژیک اینگونه بوده بازیکن بازی کند برد یا باخت مهم نباشد و لذت ببرد، بدون استرس، بدون ترس.

حرف پایانی ؟
باز هم می‌گویم انشالله که این بیماری هرچه زودتر از بین برود و بتوانم دوباره همه دور هم در ورزش فعالیت کنیم و همچنین از روزنامه شما تشکر می‌کنم و ممنون از شما دوست عزیز. به امید همیشه شاد بودن.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200