رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
  • کد خبر : 4553
  • مشاهده : 55 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : برخی از معابر شهر کرمان به نام مفاخر این شهر نامگذاری شد
در نشست کمیته تخصصی نامگذاری معابر شهرداری کرمان؛

برخی از معابر شهر کرمان به نام مفاخر این شهر نامگذاری شد

نشست کمیته تخصصی نامگذاری معابر با حضور شهردار، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.

به گزارش یزدان کرمان‌، شهردار کرمان در این نشست، با بیان اینکه نام‌های گذاشته شده برای آینده شهر خواهد ماند و بخشی از هویت و تاریخ شهر کرمان را تشکیل خواهند داد، گفت: بنابراین، باید اسم‌هایی انتخاب شود که بار معنایی، زمانی و مکانی را به آیندگان منتقل کند.
شهردار کرمان افزود: با این نام‌ها، آیندگان نام شهدای گرانقدری که در راه دین و کشور جان خود را فدا کردند، شخصیت‌های بزرگی که در تاریخ کرمان بوده‌اند و اتفاقات خوبی که در این شهر رخ داده است، درک خواهند کرد و به یاد خواهند سپرد؛ بنابراین، بسیار کار مهم و حساسی است.
وی با بیان اینکه قطعاً راجع به نامگذاری‌های انجام شده، بعدها قضاوت و ارزیابی خواهد شد، گفت: از همه کسانی که در این دوره مدیریت شهری در این کمیته زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرمان نیز در این نشست گفت: در این دوره از مدیریت شهری طی نشست‌های کمیته تخصصی نامگذاری معابر، در مجموع 107 موضوع مورد بررسی قرار گرفت و بعد از تأیید در این کمیته، برای تصمیم نهایی به شورای اسلامی شهر فرستاده شد.
محمد جهانشاهی ادامه داد: از این تعداد، 57 معبر به نام شهدای معزز مزین شد، تعداد چهار معبر به نام‌های مفاخر فرهنگی، مشاهیر ادبی استان و همچنین تعداد 46 معبر با نام‌های با مسمی از مظاهر طبیعت نامگذاری شد؛ ضمن اینکه سه معبر نیز تغییر نام یافت.
وی با اشاره به شاخص‌های مدنظر در انتخاب و پیشنهاد نام در جلسات کارگروه کمیته تخصصی نامگذاری معابر توسط اعضای کمیته، ادامه داد: در این راستا اولویت اول، حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای شهدای گرانقدر بود و همچنین توجه جدی به سایر بخش‌ها در همه‌ موضوعات با نگاه ویژه به ارزش‌های دینی و انقلابی، نکوداشت اتفاقات تاریخی، بزرگداشت مفاخر ادب و رسوم فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی شهر کرمان و همچنین احیای نام قدیم محله‌ها و معابر شهر کرمان بود که می‌تواند در جهت شناخت هویت شهر کرمان به نسل‌های آینده تأثیرگذار باشد.
محمدعلی گلاب‌زاده از اعضای این کمیته و رییس بنیاد کرمان‌شناسی نیز با تشکر از شهردار کرمان گفت: در نیم قرن اخیر، شهردارانی را دیده‌ام که آمدند و رفتند، اما شهرداران و خدمت‌گزارانی را هم دیدم که آمدند، ولی نرفتند؛ چراکه یاد و خاطره خدماتشان برای همیشه در ذهن مردم مانده است.
وی ادامه داد: مردم کرمان همیشه حق‌شناس بودند و امروز هم از کارهایی که مهندس عالم‌زاده در شهر به خصوص در حوزه فرهنگی انجام دادند و قابل توجه هستند، به نیکی و حق‌شناسی یاد می‌کنند.
گلاب‌زاده خاطرنشان کرد: در گذشته شهردارانی داشتیم که وقتی در خصوص مسایل فرهنگی با آن‌ها صحبت می‌کردیم، می‌دیدیم که به اندازه یک اقیانوس بین تفکرات‌شان و کارهای فرهنگی فاصله است، اما در این دوره مدیریت مهندس عالم‌زاده، دیدیم که این ویژگی توجه و درک از مسایل فرهنگی، بسیار خوب وجود داشت و مردم کرمان حتما نام، یاد و خاطره‌ این روزها را در ذهن ثبت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه کمیته نامگذاری بعد از بررسی و ارایه دلیل، با نامگذاری تعدادی از معابر کرمان به نام مفاخر کرمان موافقت شد و همچنین تصویب شد برای آشنایی افراد با این مفاخر در زیر تابلوهای نامگذاری، به‌طور خلاصه و کوتاه مختصری از شهرت و سوابق این مفاخر ارایه شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200