رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر : 7238
  • مشاهده : 24 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : برای ایجاد نگاه نو در فوتبال برنامه دارم
علیرضا ابراهیمی کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان کرمان:

برای ایجاد نگاه نو در فوتبال برنامه دارم

علیرضا ابراهیمی متولد ۱۳۵۵ و دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، یک مدیر اقتصادی و ورزشی است که سابقه پوشیدن پیراهن تیم های فوتبال شهرداری کرمان، گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان و منتخب جزیره کیش را هم دارد. وی دو دوره سابقه ریاست هئیت ورزش‌های رزمی استان کرمان و هم چنین مدیریت هلدینگ های اقتصادی مختلف را در کارنامه دارد گفت و گوی ما با وی که هم اکنون یکی از ۷ کاندیدای ریاست هیئت فوتبال است در زیر می آید؛

جناب آقای ابراهیمی چه شد که تصمیم به حضور در انتخابات ریاست هئیت فوتبال گرفتید؟
ببینید این یک سوال کلی است که پر است از جزئیات مهم! تصمیم بنده یک تصمیم شخصی نبوده است. وضعیت ناگوار کنونی فوتبال لازمه تزریق فکر و ایده نو برای ایجاد یک تحول بود و به همین دلیل جمعی از اهالی فوتبال خواستار ایجاد این تغییرات در بدنه و ساختار هئیت فوتبال بودند و من هم با حمایت این عزیزان قول ایجاد این تغییرات را داده ام. بدون شک همه اهالی فوتبال معتقدند برای گذر از شرایط کنونی که پر از اشکالات فراوان است نیازمند این تغییرات هستیم.
برای ایجاد ساختار نو در هیئت فوتبال چه برنامه ای دارید؟
واقعیت این است که یک مدیر موفق در همان ابتدای راه نیازمند برنامه قابل اجرا و به دور از شعار است. من هم در این راه با لطف خداوند و حمایت اهالی فوتبال ، برنامه مشخصی در جهت رسیدن به اهدافم تدوین کرده ام که این برنامه را هم اکنون در اختیار اعضا مجمع قرار می دهم. مطمئنا به اعضا مجمع قول خواهم داد که با تمام توان و انگیزه برای رسیدن به انتظارات مورد نظر از برنامه ام از هیچ تلاشی فروگذار نکنم.
خیلی ها معتقدند هئیت فوتبال پله موفقیت برای رسیدن به باشگاه ها و یا موقعیت های بهتر است! شما هم اینگونه فکر می کنید؟
با توجه به اینکه درگذشته اینگونه بوده باید هم اینطور برداشت شود. من نمی خواهم مدیریت های قبل را زیرسوال ببرم زیرا همه افراد پیش از این برای فوتبال کرمان زحمت کشیده اند اما همواره یک مشکل بزرگ وجود داشته است و آن هم مهم بودن باشگاه ها نسبت به هئیت فوتبال بوده است و شاید همین امر هم زمینه ساز وسوسه برای رسیدن به صندلی های باشگاه های مختلف باشد. در حالیکه نگاه هئیت فوتبال باید متناسب با ظرفیت های خود هیئت باشد. به عنوان مثال کسب کرسی موثر در فدراسیون فوتبال و یا حتی فراتر از آن در آسیا در جهت کمک به فوتبال استان کرمان و جلوگیری از نادیده گرفته شدن، می تواند بهترین انگیزه برای کار کردن باشد و دیگر نیازی به کسب کرسی های باشگاهی مختلف برای یک رئیس هیئت فوتبال نیست. ضمن اینکه هیئت فوتبال توانایی گرفتن حق باشگاه ها را دارد و اگر در سال های اخیر در حق فوتبال کرمان اجحاف شده است به دلیل ناتوانی در کسب کرسی های مختلف در فدراسیون بوده است. ما اگر می گوییم کرمان به قطب فوتبال کشور تبدیل شده منظورمان باید در همه زمینه های زیرساختی و ظاهری باشد نه اینکه دلخوش به داشتن تیم در لیگ های مختلف باشیم اما از گرفتن حق و حقوق ساده فوتبال استان عاجز باشیم.
پس با این تفاسیر شما در صدد کسب کرسی فدراسیون هم هستید؟
چرا که نه ! چه چیز فوتبال کرمان در حال حاضر از خوزستان، اصفهان، مشهد و حتی تهران کمتر است؟ واقعا در حق فوتبال کرمان ظلم شده است. می شود گفت به نوعی کرمان با آرا قابل توجهی که دارد در تعیین سرنوشت ریاست فدراسیون اثر گذار بوده( دوره قبل مجمع فدراسیون ) اما برای استان هیچ عایدی نداشته و این درست نیست! و به این معنی است که تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت هایی که داریم به درستی استفاده کنیم.
برخی می گویند شما در رزمی موفق نبوده اید و می خواهید در فوتبال چه اقدامی انجام دهید؟
ببینید این برخی که هستند؟ در همه انتخابات ها به دلیل ایجاد فضای رقابتی از انواع و اقسام ناروا ها هم استفاده می کنند تا رقبا ضربه بخورند. واقعیت رزمی استان کرمان برکسی پوشیده نیست. من هئیت ۲۳ کشور را تحویل گرفتم و دوم کشور تحویل دادم. قهرمانی های متعدد کشوری داشته ایم که آخرین آن برای اولین بار در تاریخ رزمی رخ داد و آن هم قهرمانی تیم کیک بوکسینگ استان در کشور بود. بماند که عملکرد ۷ سال حضور بنده در رزمی در مواقع مختلف اطلاع رسانی شده است. واقعیت این است که وقتی در اینگونه مسیرها قدم می‌گذاری حرف و حدیث ها زیاد است اما اصل کار همان هدف و برنامه های بنده وتوکلم به خداوند متعال و حمایت اهالی فوتبال است. بنده قبل از اینکه یک مدیر اقتصادی و ورزشی باشم فوتبالیست بوده ام و کار خودم را با فوتبال شروع کرده ام به فوتبال مدیونم و برای ادای دین آمده ام نه چیز دیگری.
جناب ابراهیمی فکر می کنید چه تفاوتی با سایر کاندیداها دارید که اهالی فوتبال به شما اعتماد کنند و رای بدهند؟
ببینید در وهله اول این را بگویم که همه عزیزان کاندیدا برایم قابل احترام اند و قصد مقایسه ندارم. اما بنده با برنامه و تیم متخصص فوتبالی که همگی از دلسوختگان فوتبال استان کرمان هستند پای به این میدان گذاشتم و حتما در تزریق ایده های جدید برای موفقیت های پی در پی فوتبال استان خوش بینم. جوانگرایی شعارم نیست بلکه هدفم است و در اجرای آن در رزمی کارنامه دارم. فوتبال شهرستانها و استعدادهای ناب درون آن به شدت نادیده گرفته شده اند و باید برای دیده شدن این توانمندی های بلقوه فوتبال استان چاره جویی و ریل گذاری عاجل صورت گیرد. واقعیت این است که می خواهم با کمک اهالی فوتبال برای حل این مشکلات و این معضلات اقدام جهادگونه انجام دهم. نمی شود ما بگوییم از بدنه فوتبال هستیم به ما رای دهید اما طی سالهایی که مسوولیت داشته ایم نتوانسته ایم کمترین توجهی را متوجه اصل و بدنه مهم فوتبال که همان شهرستانها و آموزشگاه ها هستند داشته باشیم. بنده از آموزشگاه ها فوتبالم را شروع کرده ام اما امروز میبینم که لیگ و مسابقات آموزشگاه ها دیگر برگزار نمی شود. به چه دلیل؟ به این دلیل که دیگر نگاهمان استعدادیابی نیست و فقط شعار آن را می دهیم. من جیبی برای پول فوتبال ندوخته ام و همه می دانند که یک مدیر اقتصادی ام و چشمداشتی به عایدی های فوتبال ندارم بلکه قصدم ایجاد عایدی های جدید برای فوتبال استانم است.
ممنون که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید و اگر صحبتی دارید در پایان بفرمایید.
من هم از شما و همه اصحاب رسانه متشکرم. یادم رفت که از این ظرفیت رسانه ای استان هم بگویم که چقدر می تواند در بیان عملکردها موثر و کارآمد باشد. در پایان هم از اهالی فوتبال می خواهم که به بنده اعتماد کنند تا با اتحاد و همدلی آنها فصلی نو برای فوتبال کرمان رقم بزنیم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200