رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
عضو ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد؛

برای افراد دارای سیستم ایمنی سالم سه دوز واکسن کافی است

عضو کمیته علمی کشوری کرونا دربارۀ زیرسویه‌های جدید کرونا که در کشور شناسایی شده‌اند، گفت: «زیرسویه‌های جدید از واریانت اومیکرون هستند و باید توجه کرد که همچنان واکسیناسیون کامل، از ابتلا به کرونای شدید و بستری شدن پیشگیری می‌کند».

پیام طبرسی، تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را برای کسانی که بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی دارند، ضروری دانست و افزود: «افراد معمولی که سیستم ایمنی بدن‌شان سالم است، اگر سه دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، کفایت می‌کند و دیگر نیازی به تزریق واکسن ندارند».

به گزارش یزدان ‌کرمان به نقل از ایسنا، وی دربارۀ چرایی افزایش ناگهانی موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در چین، توضیح داد: «آنچه که در کشور چین اتفاق افتاده است، با بقیۀ دنیا متفاوت است. زیرا در چین، سیاست صفر کرونا حاکم بود و بر این اساس جمعیت زیادی به کرونا مبتلا نشده بودند، اما در کشور ما ۹۰ درصد مردم به کرونا مبتلا شدند. با توجه به این‌که ایمنی واکسن به تنهایی کفایت نمی‌کند، بنابراین کسانی که واکسن زدند و یک بار هم به کرونا مبتلا شدند، سد دفاعی بدن‌شان در مقابل کرونا بالاتر از کسانی است که تا به حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند و فقط واکسن تزریق کرده‌اند».

طبرسی که در یک برنامۀ رادیویی صحبت می‌کرد، با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در فضای بسته و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، دربارۀ علائم زیرسویه‌های جدید کرونا گفت: «زیرسویه‌های جدید اومیکرون عمدتا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کنند و همچنین خستگی و بی‌حالی را نیز به دنبال دارند. در عین حال خوشبختانه در این سویه‌های جدید، درگیری ریوی به میزان زیادی وجود ندارد».

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200