رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
  • کد خبر : 11078
  • مشاهده : 37 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : اولین مدال استان را در بوشهر کسب کردیم
«سید امیرحسین میرسجاد» مربی داژبال:

اولین مدال استان را در بوشهر کسب کردیم

برای آشنایی بیشتر با رشته نوپای داژبال که زیر نظر هیات ورزش‌های همگانی استان کرمان می‌باشد، گفت و گویی انجام داده ایم با «سید امیرحسین میرسجاد» کارشناس تربیت بدنی که اولین دوره مربیگری داژبال را گذرانده و مربی و سرپرست تیم کرمان بوده است.

تعریف داژبال؟
داژبال دو معنی دارد یکی ایرانی و یکی لاتین، معنی فارسی آن که از اقوام کاس ساکنین دریاچه کاسپین، داژ را از دژ به معنی حصار و نگهبان و بال را به معنی دست که خیلی از اقوام ایران دست را بال خطاب میکنن است که جمع آن به معنی نگه داشتن توپ با دست می‌باشد. در زبان لاتین داژ یعنی تند و سریع جابجا کردن و بال هم به معنی توپ که توپ را با دست سریع جابجا کردن.
داژبال همان بازی وسطی قدیم خودمان که برای آن قوانین نوشته شده و بر اساس اصول بازی و اجرا می‌شود.

داژبال ورزشی ایرانی است؟
داژبال تو ایران شناخته شده است و احتیاج به معرفی ندارد هر شهری یه اسمی ‌برای این ورزش دارد و همه جا بازی می‌شود، امروز داژبال استایل وسطی در مسابقات استانی و کشوری اجرا می‌شود و همین طور ساحلی.
اسامی‌ دیگه داژبال وسط وسط، وسطی، وسط گوسه ای، وسطو، آراد قالدی، آراداووردو، داج بال شناخته می‌شود.
در سطح بین المللی ساحلی، ویلچر، در آب و ترامپولین هم موجوده در واقع داژبال در آب، ساحل و چمن اجرا می‌شود.
در سال ۱۳۸۷ توسط شرمین جباریان این ورزش به عنوان انجمن داژبال در فدراسیون همگانی تاسیس شد.
در کرمان از ۱۰ سال پیش این رشته در هیات ورزش‌های همگانی معرفی شد ولی در سال ۱۴۰۱ به طور جدی به پرورش مربی و داور با تشکیل کلاس‌ها از طرف هیات ورزش‌های همگانی فعالیت خودش را شروع کرد.
در سال ۱۴۰۱ بانوان کرمانی در مسابقات داژبال کشور درخشیدند و از زرند کرمان خانم زمانی به عنوان فنی‌ترین بازیکن ایران شناخته شد.
در سال جاری تیم آقایان در مسابقات مینی المپیک ساحلی بوشهر نایب قهرمان شدند و اولین مدال استان را به دست آورد. تیم داژبال استان کرمان شامل آقایون مهدیار پوشگان، محمد ابوالحسنی، محمود توکلی، حامد پارسا، علی نیک نهاد و امیر عباس زنگی آبادی و خودم مربی و سرپرست.
سطح مسابقات داژبال؟
مسابقات در سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود و تیم ملی ایران آماده شرکت در مسابقات بین المللی می‌باشد.
چرا مربیگری داژبال را انتخاب کردید؟
این که مربیگری داژبال را انتخاب کردم این که وقتی یه رشته جدید در کشور شروع به فعالیت می‌کند کسانی باید باشند که باعث پیشرفت و پیشبرد آن رشته در ایران و صاحب افتخار شدن در جهان باشد و این کار مسولیت افراد ورزشی است.
آیا حمایت خوبی هیات ورزش‌های همگانی از توسعه داژبال می‌شود؟
هیات ورزش‌های همگانی استان کرمان حمایت بسیار خوبی از این رشته انجام داده و با فراهم کردن تمام امکانات لازم برای تمرین کمک به توسعه این رشته نوپا کرده است.
سخن پایانی؟
تقدیر و تشکر می‌کنم از خانم مکی آبادی که در تمام لحظات تیم کرمان را حمایت و تمام امکانات رفاهی و ورزشی را فراهم کردند، همچنین از امیر جعفری رییس و حمید شیردل دبیر هیات همگانی استان کرمان با خاطر حمایت‌هایشان قدردانی می‌کنم.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200