رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳
  • کد خبر : 4264
  • مشاهده : 14 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : انجام 368 عملیات و نجات 83 نفر از شهروندان توسط آتش‌نشانان؛ در اردیبهشت‌ماه
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:

انجام 368 عملیات و نجات 83 نفر از شهروندان توسط آتش‌نشانان؛ در اردیبهشت‌ماه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: در حوادث وقوع‌یافته در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، ۳۶۸ عملیات توسط آتش‌نشانان انجام و حدود 83 نفر از شهروندان نجات یافتند.

به گزارش کرمان‌آنلاین، رضا میرزایی از انجام 122 مورد عملیات اطفای حریق و 246 مورد عملیات امداد و نجات در اردیبهشت‌ماه خبرداد و افزود: اغلب حوادث به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسایل ایمنی اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه در مجموع 122 مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است، گفت: از این تعداد 54 مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، 19 مورد مربوط به وسایل نقلیه، 32 مورد مربوط به منازل مسکونی، پنج مورد مربوط به مراکز تجاری و 12 مورد مربوط به جنگل و درختان بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همچنین به انجام 246 مورد عملیات امداد و نجات در مدت‌زمان یادشده اشاره کرد و افزود: از این تعداد 45 مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، 136 مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی، 28 مورد چیدن حلقه و قفل و 11 مورد مربوط به امداد آسانسور بوده است.
میرزایی افزود: از مجموع عملیات‌های امداد و نجات، 10 مورد امداد تصادفات خودرویی پنج مورد امداد نجات از کوه و بلندی، یک مورد عملیات امداد و نجات مربوط به ریزش آوار و دو مورد بازدیدهای امدادی، و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.
وی ادامه داد: در مجموع این عملیات‌ها، 83 نفر از شهروندان نجات یافتند و متأسفانه 21 نفر در حوادثی ازقبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شده‌اند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در خصوص آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از بروز اتفاقات و حوادث ناگوار گفت: در اردیبهشت‌ماه 104 نفر از کارکنان ادارت و سازمان‌های دولتی شهر کرمان، آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی را فرا گرفتند.
میرزایی همچنین به انجام 95 مورد مشاوره ایمنی و 36 مورد بازدید ایمنی در اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و گفت: موارد بازدید از ایمنی ساختمان‌ها به درخواست شهروندان انجام شده است.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200