رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
  • کد خبر : 7458
  • مشاهده : 53 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : امسال میزبان بزرگترین و حرفه‌ای‌‌ترین مسابقات کشوری کیک بوکسینگ خواهیم بود
«احسان سعیدانژاد» نماینده کمیته اسپورت کیک بوکسینگ iska استان کرمان :

امسال میزبان بزرگترین و حرفه‌ای‌‌ترین مسابقات کشوری کیک بوکسینگ خواهیم بود

گفت و گویی اختصاصی انجام داده‌ایم با «احسان سعیدانژاد» که متولد ۱۳۶۲ می‌باشد، وی کارشناس ارشد مدیریت، نماینده کمیته اسپورت کیک بوکسینگ iska استان کرمان، دان ۵ و مربی کیک بوکسینگ، داور بین المللی درجه b ،مدرس داوری، داور ملی و عضو شورای مدرسین فدراسیون ، مدرس داوری کمیته iska ایران، رئیس کمیته داوران هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی‌استان، دبیر شورای داوران اسپورت کیک بوکسینگ iska ایران، مربی بدنساز عالی آکادمی‌ملی الپیک و مربی بدنساز ملی فدراسیون ترای اتلون است»

چطور به ورزش‌های رزمی‌ علاقمند شدید؟
از کودکی به ورزش رزمی‌علاقه مند بودم و چون برادرم هم جودو تمرین می‌کرد این علاقه ام دو چندان بود. در دوران دبیرستان در محضر برادرم جودو تمرین می‌کردم ولی از سال ۷۹ رزمی‌را به صورت جدی و مستمر در کیک بوکسینگ استارت زدم و در محضر استاد علیرضا صادقی شروع به فراگیری فنون کیک بوکسینگ نمودم و تا سال ۱۳۹۶ درخدمت وی بود. از سال ۹۶ با کسب اجازه از استادم، نمایندگی کمیته اسپورت کیک بوکسینگ iska استان کرمان را عهده دار شدم و در محضر کانچو علیرضا نجفی ریاست سازمان iska در ایران شروع به فعالیت کردم تا امروز که در خدمتتون هستم.
از رشته اسپورت کیک بوکسینگ بگوید؟
در اصل این رشته مخفف International sport kickboxing association که به معنی سازمان جهانی اسپورت کیک بوکسینگ می‌باشد.
این سازمان یکی از بزرگترین سازمان‌های حال حاضر دنیاست که در پنج قاره و بیش از ۹۰ کشور نمایندگی فعال دارد و از سال ۸۵ هم در ایران توسط کانچو علیرضا نجفی بنیانگذاری گردید و ۲۱ استان ایران در حال فعالیت می‌باشد.
این سازمان دارای استایل‌های مختلفی در کیک بوکسینگ می‌باشد که هم استایل‌های گراپلینگی، هم رینگی و هم تاتامی‌ و هم هنرهای فردی و نمایشی رو در بر می‌گیرد.
کمربند این سازمان بسیار معتبر و مطرح می‌باشد و با مراجعه به سایت این سازمان متوجه خواهید شد که اکثر قهرمانان مطرح کیک بوکسینگ برای بدست آوردن این کمربند در این سازمان مبارزه حرفه ای داشته اند و دارای رَنک می‌باشند.
این سازمان برگزار کننده event مطرحی در دنیا مثل سازمان‌های گلوری، ناسکا و بلاتور می‌باشند و تنها سازمانی است که داوری مسابقات حرفه ای را عهده دار است.

 


محبوبه عبدالرحمانی فرد، نایب رئیس بانوان نایب و حسن صدر، رئیس آقایان

چه تفاوتی بین رشته اسپورت کیک بوکسینگ و کیک بوکسینگ واکو است؟
واکو متولی و برگزار کننده مسابقات آماتور می‌باشد و ایسکا متولی و برگزار کننده مسابقات حرفه ای می‌باشد و به همین دلیل که واکو در بخش آماتور فعالیت دارد تحت پوشش سازمان المپیک قرار گرفته است. سازمان واکو دارای کمربند و رَنک نیست ولی ایسکا چون در بخش حرفه ای فعالیت دارد دارای کمربند و رَنک هست. متاسفانه واکو در ایران به علت سیاست‌های غلط(به عقیده من) و کشمکش‌های سیاسی به صورت کاملا بسته و محدود عمل می‌کند که در این مدتی که بنده در کیک بوکسینگ فعالیت دارم به شخصه شاهد بعضی معضلات این رشته در ایران بوده ام.
ولی در کل خدمتتون عرض کنم تمام این دعواهای سبکی مربوط به داخل کشور می‌باشد و در خارج از ایران فایترها آزادانه می‌توانند در هر سازمانی که دوست داشته باشند فعالیت کنند و در هر سازمانی که دوست داشته باشند مسابقه بدهند و ای کاش در ایران هم روزی شاهد این قضیه باشیم.
به عنوان یک باشگاه دار با تعطیلی کرونا چگونه کنار آمدید؟
کرونا در کل صدمه محکمی‌‌به اقتصاد وارد کرد. ما هم از این قضیه مستثنی نبودیم و به عنوان باشگاه دار متحمل ضررهای بسیاری شدیم ولیکن به لطف خدا و تغییر در متدهای تدریس و آموزش، برگزاری مسابقات با تعداد محدود فایتر، برگزاری دوره‌های ارتقاء کمربند و… توانستیم در این ایام به صورت محدود به فعالیت خود ادامه دهیم که امیدواریم هرچه زودتر این بیماری منحوس ریشه کن گردد.
از نتایج شاگردانتان در مسابقات قهرمانی کشور در اهواز بگوید؟
در وزن ۷۵ مهران حقدوستی مقام اول را برای استان به ارمغان آورد و مجوز راهیابی به تیم ملی ایران را کسب کرد. مهدی زارع هم با تمام همت و بازی‌های قابل قبول و زیبایی که ارائه داد متاسفانه از کسب مدال بازماند که جا دارد از زحمات این دو فایتر با اخلاق و عزیز تشکر نمایم و برای آنها در ادامه مسیر آرزوی موفقیت دارم.
سال 1400 برای اسپورت کیک بوکسینگ استان چگونه گذشت؟
با تمام محدودیت‌هایی که کرونا برای ورزش ایجاد کرده بود مفتخرم که اعلام کنم این سبک با همکاری کلیه اعضاء، مربیان، داوران و نماینده‌های شهرستان‌ها از سوی کانچو نجفی و اعضای شورای فنی سازمان موفق به کسب عنوان نماینده برتر iska در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ گردید. بیشتر نیز در بررسی عملکرد این کمیته توسط هیات در سال‌های ۹۸ و ۹۹ هم در بخش آقایان هم در بخش بانوان نیز مفتخر به کسب عنوان سبک برتر استان شده بودیم که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های کرونایی مراسم تجلیل هیات از برترین‌های استان همچنان برگزار نگردیده است.

 

برای سال جاری چه برنامه ای دارید؟
تقویم فعالیت‌های استانی سبک در سال ۱۴۰۱ در حال تدوین می‌باشد که مهمترین رویداد‌های سال آینده این کمیته میزبانی مسابقات حرف ای قهرمانی کشور iska در کرمان است.رویداد مهم دیگر مسابقات جهانی سازمان iska می‌باشد و قطعا تیم ایران به این مسابقات اعزام خواهند شد که امیدوارم قهرمانان و فایترهای کرمانی هم در این event حاضر و برای کشور و استانمان کسب افتخار نمایند.
در این رشته به چه هدفی می‌اندیشی و ورزش چه تاثیری در کاهش معضلات اجتماعی دارد؟
اصولا یاد گرفتم هیچ وقت از اهدافم با کسی صحبت نکنم و فقط برای رسیدن به آنها تلاش کنم ولی این حُسن را دارم و حتی عقیده قلبی ام که همیشه ایام سعی کردم اطرافیانم رو به بالاتر از خودم سوق دهم و در کارم اولویتم همکارانم هست که با من فعالیت دارد بعد خودم و اصولا اهدافم را هم جمعی برنامه ریزی و اجرا می‌کنم. یکی از رسالت‌های مهم مربیان ورزشی جذب و آموزش فرزندان این مرز بوم هست و قطعا هرچه جوانان و نوجوانان جذب ورزش شوند قاعدتا از بزه و بزهکاری دور خواهند ماند و این خود تاثیر شگرفی در کاهش معضلات خانوادگی و اجتماعی خواهد داشت که امیدوارم والدین امر ورزش فرزندانشان را جدی بگیرند و آنها را مجاب و تشویق به ورزش کنند.
حرف پایانی؟
ابتدا تشکر ویژه دارم از اساتید کانچو علیرضا نجفی ریاست سازمان iska ایران و علی رضا ابراهیمی‌ریاست هیات ورزش‌های رزمی‌استان کرمان که نگاه ویژه به این نمایندگی و این سبک دارند و با حمایت‌های وافر تیم iska رو حمایت می‌کنند. از تیم همدل و متحدی متشکل از بهترین‌های آقایان و بانوان رزمی‌که در کنار بنده ایفای نقش می‌کنند و قطعا بدون آنها نه این اتفاقات خوشایند رقم می‌خورد نه ادامه مسیر ممکن بود، علی الخصوص‌ایمان بارحم دبیر و محبوبه عبدالرحمانی فرد ناییب رئیس بانوان استان و دست بوس تک تکشان هستم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200