رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
  • کد خبر : 1384
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : افزایش تاب آوری و کاهش آسیب پذیری از رویکردهای پدافند غیرعامل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و مسئولان کارگروه های کمیته پدافند غیرعامل و در ارتباط مجازی با مدیران، روسا و اعضای کمیته های پدافند غیرعامل آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان که به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: افزایش تاب آوری و کاهش آسیب پذیری از رویکردهای پدافند غیرعامل است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب با اشاره به این که 15 سال است که کمیته پدافند غیرعامل در کشور ما شکل گرفته، گفت:  کشور ما همواره دستخوش توطئه ها و دسیسه های دشمنان بوده اما با عنایت خداوند و نگاه خردمندانه و مدبرانه رهبری این نقشه ها نقش برآب شده اند و اجازه سوء استفاده به آن ها داده نشده است.

وی گفت: همه ما باید با هوشیاری کامل برنامه هایمان را به گونه ای پیش ببریم که شاهد آسیب جانی یا مالی نباشیم، باید پیش بینی درست و پیشگیری داشته باشیم از سیم برقی که در مدرسه بدون روکش رها شده و  می تواند آسیب زننده باشد تا شیر آبی که چکه می کند و باعث اسراف می شود همه از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و نباید با سهل انگاری امکان آسیب و خسارت را به سیستم فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مجموعه پیرامون ما، به واسطه وضعیت سلامتی و شیوع بیماری کرونا مجموعه نگرانی است باید خود مراقبتی را بیاموزیم و در واقع از تمام کارهایی که سبب می شود، سیستم ما روان تر و آرام تر پیش رود دریغ نکنیم و با دیدی باز همه موارد را به ویژه در خصوص مسائل سایبری و … رصد کنیم.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: پدافند غیرعامل باید در همه ادارات و مدارس مورد توجه قرار گیرد، وظیفه ما تامین سلامت و امنیت در هر مجموعه ای است، گاهی نحوه تدریس یک معلم می تواند از بسیاری از مشکلات پیشگیری کند.

وی گریزی هم به بحث آموزش حضوری و مجازی دانش آموزان زد و گفت: هیچ دانش آموزی نباید از چرخه تحصیل و آموزش دور بماند، مسیر زندگی هیچ دانش آموزی نباید به خاطر شیوع کرونا از مسیر پرورش و تربیت فاصله بگیرد، امروز مسئولیت ما واقعا سنگین تر است در نتیجه  فعالیت های ما باید جهادی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان یک بار دیگر بر اهمیت آموزش حضوری تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی اصل بر آموزش حضوری با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی است و در آموزش های غیرحضوری هم تلاش شده هیچ دانش آموزی محروم نماند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200