رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
  • کد خبر : 5889
  • مشاهده : 14 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : اعلام شفافِ فرایند هِبه‌ها، بخشودگی عوارض، اعطای پروانه ساختمانی و زمین

شهردار کرمان گفت: فرایند هِبه‌ها، بخشودگی عوارض شهرداری، اعطای پروانه ساختمانی و زمین با هر نسبتی دسته‌بندی می‌شود و اطلاعات آن را شفاف اعلام خواهیم کرد.

سعید شَعرباف تبریزی، هفدهم آبان‌ماه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که در محل ساختمان شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار است از این پس، تمام فرایندهای مربوط به تخفیف، اعطای زمین و پروانه ساختمانی در قالب «بنیاد خیریۀ بناهای ماندگار شهرداری کرمان» به‌صورت منسجم آورده شود، افزود: قراردادهای مشارکت ساخت اقتصادی در حوزۀ سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد، اما اگر قرار است تخفیفی در عوارض یا حتی در بهره‌برداری اتفاق بیفتد، در قالب بنیاد خیریۀ بناهای ماندگار شهرداری کرمان انجام خواهد شد و در حال تغییر اساس‌نامه بر همین مبنا هستیم.

شهردار کرمان موضوع خسارت‌های تأخیری را نیز مسئله مهمی دانست و با اشاره به اینکه رویه‌هایی که قبلاً در این رابطه اجرا شده، هرچند به نفع شهرداری است، اما بعضاً اشکال شرعی دارد، افزود: برای مثال، شهرداری یک بدهی از سال 1390 دارد که علی‌القاعده اگر امروز بخواهیم پرداخت کنیم یا باید به نرخ همزمانی همان سال، زمین معادل بدهیم یا براساس نرخ تورم به‌روز محاسبه کنیم و پول بپردازیم.

شَعرباف تبریزی با بیان اینکه این رویه‌ای است که در همۀ کشور در مورد طلب‌ها و بدهی‌ها وجود دارد، ادامه داد: چندبار اتفاق افتاده که موضوع ازسوی فرمانداری رد شده و من دلیل آن را متوجه نمی‌شوم؛ درست است که شهرداری ضرر می‌کند، اما شرعاً باید اجرا شود.

شهردار کرمان با تأکید بر ضرورت رسیدگی جدی نیروی انتظامی به موضوع سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در آرامستان «بهشت کریمان»، بیان کرد: در 20 روز گذشته تعدادی از این تابلوها که به تازگی هم نصب شده بود، به ارزش حدود 600 میلیون تومان دزدیده شده است.

شَعرباف تبریزی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است برخی نقاط حادثه‌خیز در مسیر دسترسی به آرامستان جدید، با استفاده از پایه‌چراغ‌های انرژی خورشیدی روشن شود، ما نگران سرقت این پایه‌چراغ‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که یک کیوسک جهت استقرار نیروی انتظامی خریداری و نصب شده و بنابراین فضای مناسب وجود دارد، تقاضا داریم نیروی انتظامی هرچه سریع‌تر اقدام کند؛ چراکه هرگونه تأخیر موجب از بین رفتن هزینه‌هایی می‌شود که از بیت‌المال صرف شده است.

وی در این نشست همچنین درخصوص واگذاری هفت مورد اختیارات شورا به شهرداری، با تأکید بر لزوم کاهش رفت‌وبرگشت‌ مسایل غیرضروری بین شورا و شهرداری در مواردی که نیاز به پردازش چندانی ندارد، افزود: حذف مراجعۀ حضوری در مواردی که فقط نیاز به یک امضا یا بررسی ساده دارد، باعث بالا رفتن سرعت کار می‌شود و به این ترتیب اعضای شورا می‌توانند برای مواردی که نیاز به پردازش بیشتر دارد، وقت بیشتری بگذارند و با دقت بیشتر بررسی شود.

شهردار کرمان با اشاره به انتصاب «محمد بابایی» به‌عنوان مسئول ویژۀ ارتباطات شهرداری با شورا، اعلام کرد: از این پس، ایشان یک روز در هفته در شورا حضور دارند و نامه‌هایی را که قرار است در شهرداری بررسی شود، مستقیماً به کارشناس مربوط ارجاع می‌دهند تا فرایندها کوتاه شود و مکاتبات و مراودات شهرداری و شورا تا حد زیادی تسریع شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200