رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
  • کد خبر : 6507
  • مشاهده : 21 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : از نوشتن نهراسید و از آن لذت ببرید
رییس هیات مدیره کانون نویسندگان چکامه کریمان:

از نوشتن نهراسید و از آن لذت ببرید

هادی کاربخش

«زهرا بیرمی» دانش ‌آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور است که بیست سالبه شغل شریف پرستاری مشغول بوده است. وی که در حال حاضر به همراه چند نفر از همکاران و البته صاحبان قلم، درکانون نویسندگان چکامه کریمان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است، دارای یک کتاب مستقل با عنوان «مکانیسم‌های دفاعی و سبک‌های دلبستگی» و همچنین دو کتاب مشترک با دیگر نویسندگان است. به بهاته صدور مجوز کانون فرهنگی هنری نویسندگان چکامه کریمان صحبت کوتاهی با وی داشتیم که چکیده آن را با هم مرور می کنیم.
او که یکی از موسسین این کانون است درباره ایده راه‌اندازی آن می‌گوید: نوشتن یکی از آرزوهایی که هر انسانی در طول عمر خود، حداقل یکبار به فکر آن افتاده است. بعضی افراد این آرزو را رها می‌کنند درحالی که تعدادی هم هستند؛ که اعتقاد دارند، باید برای رسیدن به آرزو تلاش کرد. به نظر من نویسندگی یک رویای زیبا و دست یافتنی است. من از دوران مدرسه به نویسندگی علاقه داشتم و همیشه خاطرات یا دلنوشته‌های خودم رو یادداشت میکردم. همه ما خوب می‌دانیم هر انسانی،هر گاه که چیزی را در خود طلب می‌کند،حتما ظرفیتی را نیز در خود دیده است.
مولانا می‌فرماید : ” کاین طلب در تو گروگان خداست / زآنکه هر طالب به مطلوبی سزاست “.
از دوران دانشگاه به فکر چاپ کتاب و نوشته‌هایم افتادم وکار خود را با اولین کتاب مستقل خود شروع کردم و با چند کانون و انجمن که در زمینه نویسندگی فعالیت داشتند آشنا شدم. ‌دست آورد این آشنایی دو کتاب مشترک با نام ۱۷نویسنده و زمزمه‌های شاعرانه این ده نفر می‌باشد.
علاقه من و دوستانم به نویسندگی باعث شد برای آشنایی با چندین کانون نویسندگی همکاری کنم و نتیجه آن آشنایی با تعدادی از دوستان صاحب کتاب واهل قلم بود. از آن جایی که در طول این مدت تجربیاتی کسب کرده بودیم تصمیم به راه اندازی یک کانون نویسندگان در استان کرمان گرفتیم و در اولین جلسه مشورتی با دوستان بلافاصله مراحل اولیه کار با تلاش و همت‌ هادی کاربخش ودیگر همکاران آغاز گردید. ‌سرانجام آبان ماه ۱۴۰۰کانون نویسندگان چکامه کریمان به ثبت نهایی رسید و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
وی که سابقه مشاوره تحصیلی و خانودگی را در کارنامه فعالیت خود دارد اهداف این کانون را چنین برشمرد؛
مهم‌ترین اهداف کانون نویسندگان چکامه کریمان، دور هم جمع کردن اهالی قلم به قصد و نیت ایجاد الفت و همدلی بیشتر بین آنان وکشف و پرورش استعدادها و پرورش و حمایت و آموزش نوقلم‌ها و حمایت از این دوستان از آموزش تا مرحله چاپ و نشر اثرهمراه با اخذ مجوز ویرایش رایگان است‌. این مجموعه قصد دارد؛ برای تمامی افرادی که رویای زیبای نویسندگی را در سردارند، اما راه‌های آن را نمی دانند، گام‌های موثری بردارد. از دیگر برنامه‌های کانون ؛برگزاری کارگاه‌های آموزشی وکلاس‌های نویسندگی، برای نو قلم‌ها در سنین مختلف با حضور استادان فرهیخته و اعطای لوح نویسندگی می‌باشد…هم چنین همه اعضا دارای کارت عضویت خواهند بود.
زهرا بیرمی به معرفی موسسین این کانون اشاره کرد و گفت: نویسندگان چکامه کریمان با تلاش گروهی از دوستان اهل قلم ثبت و شروع به کار کرد که لازم است رزومه ای از این دوستان بیان کنم.‌هادی کاربخش کارشناس ارشد علوم ارتباطات، خبرنگار و ورزشی نویس و سردبیر کنونی نشریه «یزدان کرمان» از نویسندگان استان کرمان و نویسنده کتاب «چشم‌هایم برای ترنج» روایتی با گویش کرمانی درباره مشکلات و سختی‌های قالی‌بافی کرمان و راور است و همچنین دارای چند کتاب مشترک می‌باشند. وی به عنوان مدیر عامل کانون نویسندگان چکامه کریمان در کنار ما هستند. حجت سلطانی از دیگر همکاران پرتلاش کانون، کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دارای سوابق فرهنگی هنری، علمی، ورزشی بسیار ارزشمندی هستند. محسن نامجو باغینی از همکاران خوب کانون لیسانس مدیریت ورزشی، فعال و مربی در رشته فوتبال، کارشناس بخش ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان و نازنین موذن پور دیگر همکار خوب مجموعه، کارشناسی ارشد فقه و حقوق که سابقه همکاری با تعدادی از نشریات کرمان مانند هفته‌نامه عصر باور را دارند و خبرنگار و خبرنویس می‌باشند.
رییس هیات مدیره کانون نویسندگان چکامه کریمان افزود: در حال حاضر کانون فعالیت خود را از طریق فضای مجازی آغاز کرده و از طریق پیج اینستاگرام و هم چنین گروه‌های دورهمی نویسندگان در واتساپ فعالیت دارد. به لطف حضرت دوست اولین جلسه حضوری جهت آشنایی و معرفی اهداف کانون با حضور دوستداران نویسندگی و چندین نفر از اساتید بزرگوار و ‌نویسندگان خوب کرمانی در تاریخ 9/9/ 1400 برگزار شد.
کانون نویسندگان چکامه کریمان در نظر دارد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استفاده از اساتید نویسنده به کشف و پرورش نو قلم‌ها بپردازد و این یکی از مهم ترین اهداف کانون است.
وی افزود: پیشنهاد من به همه عزیزانی که علاقمند به نویسندگی هستند این است ؛ اگر روزی آرزوی نویسنده‌شدن در سرتان بوده و اکنون این مطلب را می خوانید بهتر است هرگونه بهانه را رها کرده و خود را باور داشته باشید و پا به پای ما تا نویسنده شدن پیش بیایید. اولین اصل درنویسندگی خود باوری است. هرگونه انرژی منفی را از خود دور سازید و هرگونه که در توان دارید بنویسید و از نوشتن نهراسید و از آن لذت ببرید.
سخنم را با یک جمله از مولانا به پایان می‌رسانم؛
” هر خواسته و آرزویی در انسان شکل گیرد، به پیش خداوند ارجمند است و آن انسان به آن خواسته با تلاش و کوشش بسیار می‌رسد.”.
راه‌های ارتباطی با همکاران و مدیریت؛
اینستاگرام کانون چکامه کریمان
‏chakameh. Kariman@
هادی کاربخش؛ مدیرعامل کانون نویسندگان چکامه کریمان
haka_1354@
زهرا بیرمی؛
zahraa. beyramii@
حجت سلطانی؛
hs2535z84@
محسن نامجو باغینی؛
mohsennamjoo8@
نازنین مؤذن پور؛
nazanin_moazen@

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200