رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
  • کد خبر : 4023
  • مشاهده : 12 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : از ناوگان بازسازی و تجهیز‌شدۀ آتش‌نشانی رونمایی شد
در چهل‌وششمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان؛

از ناوگان بازسازی و تجهیز‌شدۀ آتش‌نشانی رونمایی شد

در چهل‌وششمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان و در آستانۀ عید سعید فطر، از شش دستگاه خودروی امداد و نجات و اطفای حریق سبک و سنگین و دو دستگاه موتورسیکلت اطفای حریق و نجات آتش‌نشانی، رونمایی و عملیات اجرایی بازسازی ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی کرمان واقع در میدان «شهید قرنی» آغاز شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان، بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از ناوگان بازسازی و تجهیز‌شدۀ آتش‌نشانی و کلنگ‌زنی ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی کرمان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، شهسواری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، نماینده مدیریت بحران استانداری و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری سعی شد به همۀ حوزه‌ها توجه شود، افزود: توجه به حوزۀ آتش‌نشانی و امدادرسانی، از موارد زیرساختی و از اولویت‌های حساس و نخست شهرداری در این دوره بوده است.
سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به اهمیت امدادرسانی به‌موقع آتش‌نشانی که با جان و مال مردم سروکار دارد، ادامه داد: ساخت دو ایستگاه جدید آتش‌نشانی و بازسازی ایستگاه‌های فرسوده را در برنامه گذاشتیم تا زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه، به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه بازسازی ایستگاه شماره یک، حدود ۳.۵ میلیارد تومان هزینه در بردارد، خاطرنشان کرد: امروز و در چهل‌وششمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری از سه دستگاه خودروی اطفای حریق، یک دستگاه خودروی سنگین پشتیبانی اطفای حریق، دو دستگاه خودروی سبک امدادونجات و دو دستگاه موتورسیکلت اطفای حریق و نجات درمجموع به ارزش 8.5 میلیارد تومان رونمایی و به مجموعۀ آتش‌نشانی کرمان اضافه شد.
شهردار کرمان یادآور شد: تنها دغدغۀ من که هنوز برطرف نشده، نیاز آتش‌نشانی کرمان به نردبان بلندمرتبه برای حوادث مربوط به ساختمان‌های بلندمرتبه است که امیدواریم با مساعدت وزارت کشور تأمین شود.
عالم‌زاده با اشاره به ضرورت خرید نردبان بلندمرتبه برای آتش‌نشانی مراکز استان‌ها، افزود: اعلام آمادگی کرده‌ایم که در صورت مساعدت وزارت کشور در پرداخت هزینۀ خرید نردبان بلندمرتبه، بخشی از هزینۀ آن را هم شهرداری کرمان بدهد.
وی بیان کرد: اعتماد عمومی به مجموعۀ آتش‌نشانی بالاست؛ چراکه مردم از نزدیک شاهد خدمات نیروهای آتش‌نشانی و جان‌فشانی‌های این عزیزان هستند.

هزینه‌کرد 84 میلیارد و 300 میلیون ریال برای بازسازی و تجهیز ناوگان آتش‌نشانی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز بیان کرد: با توجه به گستردگی شهر کرمان و بافت متفاوت نقاط مختلف آن، باید تجهیزات و امکانات متناسب با هر منطقه وجود داشته باشد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.
رضا میرزایی افزود: به همین منظور، دو دستگاه موتورسیکلت مجهز به تجهیزات اطفای حریق نیز خریداری و به ناوگان آتش‌نشانی کرمان اضافه شده است.
وی با اشاره به هزینه بالای تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گفت: خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری، تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان آتش‌نشانی به میزان قابل‌توجهی، نوسازی و به‌سازی شده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: مبلغ 84 میلیارد و 300 میلیون ریال برای بازسازی و تجهیز ناوگان آتش‌نشانی هزینه شده است.
میرزایی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کرمان و لزوم بهره‌مندی از ساختمان‌های مقاوم،‌ گفت: ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی کرمان نیز بعد از سال‌ها، تخریب و با استانداردهای لازم بازسازی می‌شود.
وی بیان کرد: ساخت و بازسازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
لازم به ذکر است؛ ‌ست نیروها و تجهیزات ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی، به‌طور موقت در کنار ساختمان شهرداری مرکز مستقر شده‌اند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200