رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
  • کد خبر : 5962
  • مشاهده : 11 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : از طرح‌های فناورانه که رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال دارد، استقبال می‌کنم

شهردار کرمان گفت: از طرح‌های فناورانه که فرایندها را کوتاه‌تر کرده و رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال دارد، استقبال می‌کنم.

سعید شَعرباف تبریزی، در نشست هم‌اندیشی که با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، خطاب به مدیران شرکت‌ها و تیم‌های دانش‌بنیان، با تأکید بر اینکه ترکیب نگاه‌های تخصصیِ متفاوت به یک موضوع، شهر را متحول می‌کند، گفت: با این شیوه، راه‌حل‌های کارآمدتری ارایه می‌شود.
وی به وجود آثار تاریخی شگفت‌انگیز در گذشتۀ تاریخی ایران اشاره کرد و افزود: این آثار حاصل اندیشه و تسلط بزرگ‌مردان و اندیشمندان در علوم مختلف بوده که متأسفانه این سابقه تمدنی در گردآوری دانش، مدت‌ها به فراموشی سپرده شده بود.
شَعرباف، با بیان اینکه خوشبختانه از دهه ۸۰ به بعد در کشور ایران فضای ترکیبی دانش شروع شده است، گفت: در حال حاضر، فضای امروز، ترکیبی از چند دانش است و علوم مختلف در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند.
وی نگاه چندجانبۀ علمی به موضوعات مختلف را موضوع روز دنیا دانست و گفت: نگاه کردن از زوایای مختلف به یک موضوع، تأثیرات خوبی به‌دنبال دارد.
شهردار کرمان طراحی ویژۀ پارک «کوه‌سنگی» مشهد را حاصل نگاه چندجانبه با اهمیت موضوعات مردم‌شناختی ذکر کرد و افزود: ما نیز در کرمان تلاش می‌کنیم تا علوم ترکیبی در طراحی فضاهای شهری در کنار یک‌دیگرند قرار گیرند.
شَعرباف در خصوص سند راهبردی شهر هوشمند گفت: هرچند در حوزۀ علم و فناوری در سطح کشور سند راهبردی داریم، اما این سند بسیار کلان بوده و هنوز به زیرساخت‌ها تبدیل نشده است.
وی افزود: در این خصوص پیشنهاد می‌شود تا سند کوتاه‌مدت و راه‌گشا در حوزۀ دانش نو در شهرداری داشته باشیم و در مورد راهبردهای آن گفت‌وگو کنیم.
شهردار کرمان با تأکید بر اینکه هرچند شهر هوشمند در اولویت است، گفت: این موضوع باید متناسب با مقتضیات موجود باشد و به چند مورد صوری و ظاهری محدود نشود.
شَعرباف، به موضوع شهر هوشمند عادل اشاره و آن را یکی از مباحث اندیشمندان کشور عنوان کرد و افزود: متأسفانه درگیر حواشی شدیم، اما برای پیشبرد موضوعات فناوری در شهر، باید دوسه کار دانش‌بنیان را شروع کنیم.
وی وجود بانک داده قابل اطلاع را در اولویت دانست و بیان کرد: این بانک چه ضمنی و غیرضمنی مبتنی بر تجربه، باید وجود داشته باشد.
شهردار کرمان کار کردن در موضوعات پسماند، پارک هوشمند و پارکینگ شهری را ازجمله زمینه‌های کار کردن شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوعات شهری ذکر کرد و گفت: شهرداری از این جهت که با مردم ارتباط دارد، فرصت‌های تحلیل داده زیادی را می‌تواند در اختیار علاقه‌مندان به حوزۀ دانش‌بنیان بگذارد.
شَعرباف با بیان اینکه مزیت رقابتی شهرداری در حوزۀ دانش‌بنیان هنوز دیده نشده است، افزود: از هر نوع ایده نوآوری که فرایندها را برای مردم راحت کرده و رضایت‌مندی را به‌دنبال داشته باشد، استقبال می‌کنم.
وی افزود: شهرداری وظیفه دارد زمینه را برای ایده‌های فناوری فراهم کند؛ زیرا در موضوعات مختلف شهری، حلقه‌های دانش‌بنیان وجود دارد.
شهردار کرمان ادامه داد: کاری که ما در شهرداری می‌توانیم انجام دهیم، ارایۀ طرح موضوع است و این نخبگان هستند که می‌توانند با هم‌اندیشی نظر دهند تا یک فکر به محصول تبدیل شود.
شَعرباف با تأکید بر اینکه اگر مسأله‌ها را درست طرح کرده و پژوهشگر را به داده‌ها وصل کنیم، ایده‌ها نیز ارایه می‌شوند، گفت: اجرای سریع و فوری طرح‌ها در اولویت قرار دارد.
وی افزود: امیدورام در راستای استفاده از طرح‌های فناورانه، جلسات هم‌اندیشی با نخبگان ادامه پیدا کند و ما با وارد شدن به حوزۀ عملیاتی، زمینه‌ای را فراهم کنیم تا پژوهش‌های نخبگان، محور قرار گیرد و نتیجۀ نهایی استخراج شود.
در ادامۀ این جلسه، بنازاده، مشاور شهردار کرمان، هدف از برگزاری این جلسه را شنیدن صحبت‌های مدیران شرکت‌ها و تیم‌های دانش‌بنیان شهر کرمان درخصوص عملکرد و پیشنهادات خود در رابطه با موضوعات شهری ذکر کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت نخبگان و ارایۀ طرح‌های دانش‌بنیان، اقدامات خوبی در جهت توسعۀ شهر در زمینه‌های مختلف شکل بگیرد.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه درخصوص ظرفیت‌های تخصصی دربارۀ آی‌تی و موضوعاتی همچون هوشمندسازی و لزوم ارایۀ طرح و سند راهبردی ازسوی شهرداری در این زمینه و همچنین تعامل و همکاری بیشتر و بهتر شرکت‌های دانش‌بنیان با شهرداری و تقویت و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، گفت‌وگو شد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200