رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر : 4654
  • مشاهده : 16 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : از «سامانۀ مدیریت و یکپارچه‌سازی و مدیریت داده‌های مکانی شهرداری کرمان» رونمایی شد

در پنجاه‌وپنجمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان با شعار «هر هفته یک افتتاح»، «سامانۀ مدیریت و یکپارچه‌سازی و مدیریت داده‌های مکانی شهرداری کرمان»، با حضور شهردار کرمان رونمایی شد.

به گزارش یزدان کرمان، شهردار کرمان در این آیین ضمن تشکر از همۀ همکاران شهرداری که در ایجاد این سامانه نقش داشتند، گفت: به نظر من سازمان فاوا در این دورۀ مدیریت شهری کرمان، خوب عمل کرده است.
سیدمهران عالم‌زاده، با بیان اینکه حوزۀ معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایۀ انسانی و سازمان فاوا، مغز یک سیستم هستند؛ چراکه برای سیستم برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: با برنامه‌ای که معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایۀ انسانی برای پنج‌سال آینده طراحی کرده، شهرداری برای یک جهش آماده شده است.
وی افزود: این کار یک روش ماندگار و به‌روز است که باید اجرا می‌شد؛ البته انتظار داشتم این تحول زودتر اتفاق بیفتد.
شهردار کرمان ادامه داد: ناگزیریم از سامانه‌های مختلف استفاده کنیم؛ چراکه روش‌های سنتی، درگیری و اتلاف وقت مردم و مجموعۀ شهرداری را زیاد می‌کند.
عالم‌زاده بیان کرد: امیدواریم این حرکت خوب ادامه پیدا کند و شهرداری کرمان، از شهرداری الکترونیک عبور کرده و به سمت شهرداری هوشمند برود.
علی سعیدی، معاون برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایۀ انسانی شهردار کرمان نیز در این آیین، استقرار این سامانه را کاری بزرگ، زیرساختی و ماندگار دانست و از همۀ همکارانی که در این زمینه تلاش کردند، سپاسگزاری کرد.
معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان هم با بیان اینکه تاکنون هیچ اختیاری در بارگذاری دیتاهای تولیدی شهرداری نداشتیم، گفت: با استقرار این سامانه، از این وابستگی رها شده و تا حد امکان روی این سیستم اطلاعات را خود بارگذاری می‌کنیم.
مریم ایلاقی حسینی افزود: همچنین با استقرار این سامانه، یک بانک جامع و کامل از شهر و اطلاعات مکانی خواهیم داشت؛ بنابراین، زحمات همکاران شهرداری در خصوص جمع‌آوری این اطلاعات هدر نمی‌رود و یکپارچه بر روی سیستم بارگذاری می‌شود.
وی ادامه داد: در بعضی موارد هم به کمک این سیستم، کاربران می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای اقدامات مربوط به خود را موردی ثبت کنند.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمان نیز در این آیین گفت: «سامانۀ مدیریت و یکپارچه‌سازی و مدیریت داده‌های مکانی شهرداری کرمان»، پروژۀ بسیار مهمی است که سال‌ها پیش در بسیاری از شهرداری‌های کشور اجرا شده است.
حیدر هادی‌زاده، با بیان اینکه خوشبختاته با اتفاقی که در حوزۀ نرم‌افزاری در شهرداری کرمان افتاد، سامانه‌های مهمی مثل شهرسازی و نوسازی استقرار پیدا کرد، گفت: یک‌سری دیتای مکانی خیلی خوب در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزۀ معاونت معماری و شهرسازی ایجاد شده؛ بنابراین، نیاز بود «سامانۀ مدیریت و یکپارچه‌سازی و مدیریت داده‌های مکانی شهرداری کرمان» نیز استقرار یابد.
وی افزود: تمام داده‌های مکانی که در واحدهای مختلف شهرداری تولید می‌شود، در این سامانه جمع‌آوری و مدیریت می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمان ادامه داد: یکی از خلاءهای شهرداری کرمان، این بود که واحدهای مختلف با صرف هزینه، برای ما دیتای مختلف تولید می‌کردند، اما این دیتاها به‌دلایلی مثل تعویض کارشناس یا مشکلات سیستم، از بین می‌رفت و یا قابل دسترس نبود که با وجود این سامانه، تمام این مشکلات رفع می‌شود؛ ضمن اینکه یک‌سری قابلیت‌های تحلیلی را نیز افزایش می‌دهد.
هادی‌زاده بیان کرد: این سامانه را یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی طراحی می‌کند که در بسیاری از کلان‌شهرها وجود دارد؛ ضمن اینکه سامانۀ خدماتی و شهرسازی را نیز پشتیبانی می‌کند و درآمدزاست.
وی افزود: از دیتای این سامانه در استارت‌آپ ویکندها هم می‌توان استفاده کرد.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمان ادامه داد: این سامانه قابلیت دارد که از هر حوزۀ شهرداری می‌توان دیتا تولید و مدیریت کرد.
هادی‌زاده بیان کرد: نسخه‌برداری کردن هم از دیگر امکانات این سامانه است.
وی با بیان اینکه اتفاق خوب دیگر در این حوزه، بارگذاری عکس جدید از شهر است، گفت: کار عکاسی یک‌پانصدم شهر کرمان را بهتر از کیفیت گوگل انجام داده‌ایم.
هادی‌زاده افزود: نزدیک یک میلیارد تومان برای راه‌اندازی این سامانه هزینه شده، اما قطعاً فواید آن بسیار زیادتر و ماندگارتر از این رقم است؛ چراکه یک پروژۀ زیرساختی و پایدار است.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200