رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴
  • کد خبر : 10680
  • مشاهده : 22 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : آیین پایانی جشنواره جهانی «شعر مقاومت» برگزار شد
به ‌همت شهرداری کرمان و با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور؛

آیین پایانی جشنواره جهانی «شعر مقاومت» برگزار شد

آیین پایانی اختتامیه نخستین جشنواره جهانی «شعر مقاومت» در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد و شاعران برگزیده این جشنواره تجلیل شدند.

آیین پایانی اختتامیه نخستین جشنواره جهانی «شعر مقاومت» با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، شهردار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، جمعی از مسئولان استان و شاعران ملی و بین‌المللی شامگاه، ۱۴ تیرماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.
سعید شعرباف، شهردار کرمان در این مراسم اظهار کرد: بنا داریم هنر شعر در خدمت مفهوم عمیق مقاومت قرار گیرد و شاید هیچ چیز به اندازه شعر نمی‌تواند این مفهوم عمیق و چندبعدی را تفهیم کند.
وی افزود: شاید شخصیت حاج قاسم جز با زبان شعر و هنر قابل توصیف نیست و تلاش می‌کنیم از طریق شعر در راستای مردمی کردن و اجتماعی کردن مفهوم مقاومت گام برداریم.
شعرباف بیان کرد: تلاش خواهیم کرد جشنواره جهانی شعر مقاومت سال‌های آینده ادامه داشته داشته باشد و به جشنواره شناخته شده‌ ایران در حوزه شعر تبدیل شود. شهردار کرمان با اشاره به تاریخ مقاومت در کرمان از زمان ساسانیان، قاجار، دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم گفت: قصه مقاومت کرمان طولانی است.
مجتبی احمدی دبیر کرمانی جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان هم در سخنانی می‌گوید: این جشنواره از سوم خرداد سال گذشته با انتشار فراخوان در سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی آغاز شد.
محمدکاظم کاظمی، محمدباقر جابر از لبنان و مرتضی حیدری‌آل‌کثیر هم در آیین پایانی جشنواره شعر جهانی مقاومت کرمان شعرخوانی می‌کنند.
در این آیین که باحضور شاعرانی از ایران، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان همراه بود، شاعران منتخب به خواندن اشعار خود پرداختند و در پایان داوران و برگزیدگان این جشنواره تجلیل شدند. همچنین کتاب «صدایم بزنید کوه» گزیده اشعار فارسی جشنواره جهانی شعر مقاومت رونمایی شد.
آیین اختتامیه نخستین جشنواره جهانی «شعر مقاومت» به‌مدت‌ سه روز در کرمان برگزار شد و برگزاری نشست‌های تخصصی شعر مقاومت و همچنین دو برنامه شعرخوانی مردمی در دو مسجد شهر کرمان از جمله برنامه‌های جانبی این اختتامیه بود.
جشنواره جهانی «شعر مقاومت» به ‌همت شهرداری کرمان در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برگزار شد و در مرحله ابتدایی ۲ هزار شعر از ۶۰۱ شاعر به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری‌های اولیه ۱۴۷ شاعر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت ۲۰ شاعر برگزیده شدند.
نرگس میرفیضی از قم، محمد خادم از اصفهان، میلاد تیرگردون، مسعود محمدی، عماد الکثیری و محمود باوی‌بحری از اهواز، محمدباقر جابر از لبنان، علی نجم‌عبدالله از عراق و حسین عباسی از اهواز، پریناز سعیدی از زنجان، فاطمه موسوی از خرم‌آباد، طیبه نیکو از شیراز، محمدمهدی احمدی از افغانستان، خدابخش صفادل از نیشابور، رضا خورشیدی‌فرد از قم، عبدالرضا حسینی از عنبرآباد، احسان کاوه از تهران، غلامرضا کافی از شهربابک و سهیلا بیابانی از رشت به عنوان افراد شایسته تقدیر و برگزیدگان جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200