رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May
  • چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
  • کد خبر : 11867
  • مشاهده : 101 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : آموزش و پرورش پایه و اساس فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل در جامعه است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین نمادین زنگ پدافند غیرعامل مدارس استان کرمان گفت: آموزش و پرورش پایه و اساس فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل در جامعه است.

به گزارش یزدان کرمان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در این مراسم ضمن تاکید بر نهادینه سازی و تعمیق فرهنگ پدافند غیرعامل، توجه جدی به مباحث پدافند غیر عامل در راستای جلوگیری از خطرات و مشکلات پیش رو را خواستار شد.

وی افزود: پدافند غیرعامل در مدارس نقش آگاهی دهنده دارد و نیاز است مباحث مربوط به فرهنگ سازی برای تمام دانش آموزان و معلمین با استفاده از تمام ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یک نهاد هشدار دهنده و فرا دستگاهی است بیان کرد: دستورات این حوزه امنیتی و برای سالم سازی محیط زندگی است و باید به سمت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی همگانی حرکت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر گفتمان سازی در سطح مدارس و بین دانش آموزان و معلمان در حوزه پدافندی ابراز داشت: نیاز است تا سطح آگاهی و اشراف اطلاعاتی دانش آموزان در رابطه با مسائل پدافندی در قالب پژوهش سنجیده شود و همچنین آموزش های لازم به آنها داده شود.

رضا رضایی با بیان اینکه مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی هستند خاطر نشان کرد: انسان در مخاطرات طبیعی نقشی ندارد اما باید با آینده پژوهی و توانمند سازی خود در برابر مخاطرات غیر طبیعی یا انسانی آمادگی کامل داشته باشد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر استان کرمان در زمینه اعزام دانش آموزان به اردو های راهیان نور دانش آموزی در سال ۱۴۰۱ از اعزام بیش از ۶ هزار فرهنگی و دانش آموزان استان در سال جاری به اردوهای راهیان نور در سال جاری خبر داد.

بر پایه این گزارش: آیین نمادین زنگ پدافند غیرعامل مدارس استان کرمان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری و جمعی از مردم و مسئولان در دبیرستان دخترانه متوسطه اول فاطمه عطار نژاد آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.

گفتنی است: نمایشگاه پدافند غیرعامل (مدرسه آماده) نیز در حاشیه این مراسم افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200