رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
  • کد خبر : 2482
  • مشاهده : 24 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : آموزش و پرورش پایه و اساس تربیت حماسی و مقاومتی است
نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان:

آموزش و پرورش پایه و اساس تربیت حماسی و مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نشست با اعضای شبکه پشتیبان انجمن های اسلامی استان کرمان که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد گفت: آموزش و پرورش پایه و اساس تربیت حماسی و مقاومتی است.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری با تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: کرمان قبل از شهادت حاج قاسم دارالایثار و دارالمجاهدین بود اما بعد از شهادت حاج قاسم یکی از مناطق گردشگری مقاومت است.
وی با اشاره به نقش آفرینی مردم کرمان در عرصه های مختلف دفاعی، سیاسی و فرهنگی کشور  اظهار کرد: مسئولیت مردم کرمان به خصوص مجموعه هایی که در عرصه تربیتی فعالیت می کند برای حفظ آرمان های انقلاب سنگین تر شده است.
حاج علی اکبری با بیان اینکه خداوند آفاق و ظرفیت های تازه ای را به وجود سردار سلیمانی این مرد بزرگ پیش روی ما قرار داد گفت: جهان قبل از شهادت سردار سلیمانی به یک نوسازی اساسی نیاز داشت که با توجه به مراسم تشییع باشکوه این شهید بزرگوار این نوسازی و تحول معنوی فراهم شد و باید قدر این فرصت الهی و خدادادی را بدانیم.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: شهادت سردار نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است  که به تعبیر مقام معظم رهبری یوم الله بود.
وی تمرکز بر دو عنوان تربیتی صبر و شکر را در مدارس و دستگاه های فرهنگی ضروری دانست و بر نهادینه کردن تربیت حماسی، تربیت مقاومتی و مقاومت تربیتی در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.
علی اکبری خاطر نشان کرد: تربیت حماسی و مقاومتی محور اساسی و بنیان اصلی دکترین حیات بخش نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی زیر چتر تربیت مقاومتی قرار دارند گفت: با توجه به اینکه پرورش انسان بر عهده نظام تعلیم و تربیت است آموزش و پرورش  پایه و اساس تربیت حماسی و مقاومتی است.
محمد جواد حاج علی اکبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان مکمل ساحت های تربیتی در کنار آموزش و پرورش است و الگو سازی و نمونه سازی به عنوان معرفی عناصر مستعد که ارتباطی موثر بین آنها و گفتمان انقلاب اسلامی بر قرار کند، وظیفه اتحادیه انجمن اسلامی است.
وی با بیان اینکه نقطه کانونی در جریان تربیت حماسی مساله شهادت است گفت: مومن صادق یا شهید است و یا منتظر شهادت است و اگر خداوند توفیق دهد از چشم شهدا تماشا کنیم آن وقت رفتن زیبا می شود و انسان را به محبوب می رساند.
وی با بیان اینکه شهدا با ما می گویند خداوند چقدر خواستنی و دیدنی است گفت: آن وقت زمینه ای فراهم می شود که سعادت و امنیت انسان ها آرزوی هر انسان می شود.
وی با عنوان اینکه رخت بستن از این دنیا برای شهید نقطه رهایی است اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی گرفتار هیچ تعینی نبود، زمین برای این شهید بزرگوار مکان و زمان نداشت و فقط دنبال رسیدن به مقصود و قرب الهی بود.
علی اکبری افزود:  برای کسی که با  شهادت زندگی می کند، نقطه امید او نماز است و منتظران واقعی شهادت منتظران نماز هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید نگاه با چشمان شهدا را به فرزندان این مرز و بوم هدیه دهد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200