رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
  • کد خبر : 11302
  • مشاهده : 115 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : آموزش زندگی شاد و موفق را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ایم
«شکوفه ذائقه شناس» مدیر موفق دبستان غیردولتی «کیمیای دانش»:

آموزش زندگی شاد و موفق را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ایم

فاطمه محمدی/یزدان کرمان

یکی از این مؤسسه‌ها‌ی آموزشی موفق در کرمان دبستان دخترانه غیردولتی کیمیای دانش می‌باشد. که در سال جاری 30 نفر از دانش آموزان مدرسه به همراه 19 نفر از آموزشگاه در مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته شده اند و این افتخار و موفقیت بزرگ قطعا در سایه همدلی و سخت کوشی به دست آمده است. با «شکوفه ذائقه شناس» مدیر موفق این مؤسسه‌ گفت‌ و گویی داشته‌ایم که در ادامه می‌آید:

۳۰ نفر از دانش آموزان «کیمیای دانش» به همراه 19 نفر از آموزشگاه در مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته شده‌اند

لطفا خودتان را به طور کامل معرفی نمایید؟
شکوفه ذائقه شناس مدیر دبستان دخترانه غیردولتی کیمیای دانش با ۲۸ سال سابقه‌ی خدمت به دانش آموزان در آموزش و پرورش. هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته‌ی آموزش و پرورش تطبیقی (تعلیم و تربیت بین الملل) از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دکتری را در رشته روانشناسی تربیتی ادامه دادم. کیمیای دانش از سال ۹۷ تاسیس شده است و هر سال شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده ایم.
تعریف شما از مدرسه خوب چیست و اولیا در انتخاب یک مدرسه مناسب برای فرزند دلبندشان باید به چه نکاتی توجه می‌کنند؟
به نظر من مدرسه خوب دارای مدیری با تقویم آموزشی و برنامه اجرایی سالانه است و از مستخدمین گرفته تا مدیران و معاونان با دانش آموزان به بهترین نحو ممکن ارتباط برقرار کرده و معمولاً رابطه ای دوستانه داشته باشند مدرسه‌ی خوب مدرسه ای است که دانش آموزان با درس خواندن در آن شاد شوند یعنی احساس شاد بودن را داشته باشند همچنین مدرسه ی خوب باید شهروندانی خوب برای جامعه تربیت کند.
معلمان و عوامل آموزشی باید دارای سطح سواد کافی بوده و از اطلاعات بروزی برخوردار باشند و بین مدیران و عوامل آموزشی و والدین دانش آموزان ارتباط و تعامل مناسبی برقرار باشد و نسبت به مدرسه احساس مسئولیت داشته باشند.
در امور مدرسه بایستی هدف مشخص باشد و برای آن برنامه ریزی انجام داد. هدف از برنامه ریزی صحیح استفاده مفید از زمان است این کار به زندگی دانش آموز جهت می‌دهد و اهمیت آن زمان مشخص می‌شود که کار زیاد است و زمان کمی‌برای آن وجود دارد. برنامه ریزی باعث صرفه جویی در زمان انرژی و هزینه‌های ما می‌شود همچنین از ابهام و سردرگمی ‌ما جلوگیری می‌کند و دستیابی به هدف را برای ما آسان تر می‌کند.
از اهداف مدرسه‌تان بگویید؟
۱-تلاش در جهت رشد علمی‌و توان فکری و پرورش استعدادهای ذهنی دانش آموزان.
۲- تقویت روحیه ی پژوهشی و نوآوری و قوه ی ابتکار
۳- ارتقاء کیفی آموزش با بهره مندی از شیوه‌های نوین آموزشی.
۴- افزایش راهبردهای یادگیری (مهارت‌های تحصیلی – مدیریت زمان) در دانش آموزان.
۵- افزایش سطح دانش عمومی ‌(اطلاعات عمومی) آنان.
۶- اصلاح روش‌های ایجاد انگیزه در دانش آموزان.
۷- گسترش و اصلاح شیوه‌های مطالعه و یادگیری.
۸- افزایش پیشرفت تحصیلی و کاهش کاستی‌های علمی ‌و درسی در دانش آموزان
9- ایجاد فضای شاداب و زیبا
10- عشق و محبت، لطافت در گفتار و رفتار همراه با منطق و احترام
11- افزایش سطح توجه خانواده و جامعه به امر آموزش و پرورش
12- ایجاد ظرفیت‌های جدید برای آموزش‌های مکمل و فوق برنامه

چه تعداد قبولی برای استعدادهای درخشان داشته‌اید؟
با تلاش معلمان و اولیای دانش آموزان امسال ۳۰ نفر از دانش آموزان کیمیای دانش در مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته شده‌اند:
۱- نازنین باقی
۲- آیسا احسانی زاده
۳- کیانا اسماعیلی مقدم
۴-روشان طاهری
۵- آندیا میرشکاری
۶- پرنیان قلیزاده
۷- مبینا مهرابی
۸ – کوثر مهرابی
۹- آیه علی غیاث
۱۰- اطلس فروغ عامری
۱۱- رژینا علی محمدی
۱۲- سپیده ملامحمدی
۱۳- باران صفی پور
۱۴- الهه افتخار
۱۵- نوا زراعت زاده
۱۶- تینا شجاعی
۱۷- الینا عامری
۱۸- صبا سلاجقه
۱۹- ریحانه قطبی نژاد
۲۰- ریحانه میرمحمدی
۲۱- فاطمه اسفندیارپور
۲۲- کیانا میرزایی
۲۳- کیانا شجاعی
۲۴- آیدا سینایی
۲۵- آوینا علی حسینی
۲۶- آیدا بالنگی
۲۷- زهرا شمسی
۲۸- یاسمین زهرا خضرائیان
۲۹ – رژینا حاج علیزاده
۳۰ – یکتا جهانی
مهمترین علت موفقیت‌تان را در چه می‌دانید؟
فکر می‌کنم مهمترین شاخصه مدرسه موفق این است که دانش آموزان در آن مدرسه زندگی می‌کنند! بنابراین مدارس موفق شعار آموزش زندگی در مدرسه را سرلوحه ی کار خود قرار می‌دهند.
معلمان را چگونه گزینش می‌کنید؟
انتخاب معلم، معلم اگر علاقه مند به شغل خود و دانش آموزان خود باشد مابقی ویژگی‌های معلمی‌او رشد خواهد نمود و موفق خواهد شد. معلمی‌ که عاشق شغلش می‌باشد حس مسئولیت در او رشد نموده بنابراین ارتقاء سطح پرورشی و آموزشی دانش آموزان را وظیفه خود می‌داند. حال وقتی حس مسئولیت شدت یافت معلم به دنبال ارتقاء سطح علمی‌ و آموزشی خود می‌رود تا بتواند مسئولیتش را به درستی انجام دهد. بنابراین در جذب معلم نگاه به این ویژگی (عشق به کار) در اولویت ویژگی‌ها قرار دارد. اگر دقت نمایید نمی‌توان معلم موفقی یافت که عاشق شغلش نباشد و نمی‌توان معلم ناموفقی یافت که عاشق شغلش باشد.
چـه مشـکلاتی در مـدرسه دارید؟
مشکلات مدرسه که اصلی ترین آن استیجاری بودن مکان مدرسه و هزینه‌های بالای اجاره می‌باشد.
مهمترین برنامه‌های شما جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان چیست؟
کسانی که وارد مدرسه‌ی کیمیای دانش می‌شوند معمولاً پیگیر یک آموزش قوی و توجه به پرورش تمامی‌ابعاد شخصیت فرزندانشان هستند.
حرف پایانی؟
امید، یعنی بدان تا هستی می‌توانی تغییر کنی و دنیا را تغییر بدهی همه‌ی دانش آموزان فرزندان ما هستند پس سزاوار بهترین آموزش هستند.
یک کار خوب و یک خروجی عالی قطعا نتیجه‌ی زحمات یک گروه همدل و همراه و با تجربه می‌باشد.
همچنین از رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ جناب آقای شکوهیان و سرکار خانم ابراهیمی‌نژاد رئیس مشارکت‌های ناحیه ۲ که بستر فعالیت را برای ما فراهم کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.
از اعضای محترم انجمن مدرسه که بسیار فعال و پیگیر مسائل هستند تشکر می‌کنم. از والدین محترم دانش آموزان کیمیای دانش نیز که همراهان بسیار خوبی برای ما هستند قدردانی و تشکر می‌کنم.
از تمامی همکاران عزیزم در کیمیای دانش که با تمام وجود به امر آموزش و پرورش دانش آموزان می‌پردازند کمال تشکر را دارم.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200