رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
  • کد خبر : 12231
  • مشاهده : 57 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : آتش‌نشانان همیشه در خط مقدم بروز بحران‌ها
در مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان عنوان شد

آتش‌نشانان همیشه در خط مقدم بروز بحران‌ها

رییس کمیته برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان، گفت: مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان به مناسبت گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با حضور مدیران شهری و استانی و تعدادی از شهروندان در بوستان «مادر» برگزار شد.

به گزارش یزدان کرمان ، محمود ایرانمنش، افزود: این دوره از مسابقات با همکاری اداره‌کل شهری و امور شوراهای استانداری کرمان، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری کرمان، برگزار شد.

وی با اشاره با اینکه در این مسابقات ٢٠ تیم از سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری‌های استان و کارخانجات صنعتی، حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف ایجاد انگیزه و نشاط در میان آتش‌نشانان، ارتقای توانایی و قابلیت‌های ذهنی و جسمی، بالا بردن مهارت عملیاتی در شرایط اضطراری، تبادل تجارب عملیاتی و ایجاد رقابت در بین نیروهای آتش‌نشان و تبیین جایگاه آتش‌نشانی برگزار شد.

رییس کمیته برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان، با بیان اینکه این مسابقات بر مبنای فعالیت‌های منطبق با شرایط آتش‌نشانان در حوادث و عملیات‌ها و مطابق استانداردهای بین‌المللی، طراحی شده است، بخش‌های مختلف این مسابقه را  شامل عبور از موانع، شبیه‌سازی محل‌های صعب‌العبور، حمل ایمن مصدوم، حمل تجهیزات عملیاتی، عملیات آب‌رسانی و اطفای حریق دانست و گفت: تمام این بخش‌ها، منطبق با شرایط استاندارد عملیاتی در سطح جهانی هستند.

ایرانمش ادامه داد: دقت و سرعت‌عمل در حوزه فعالیت آتش‌نشانان بسیار مهم و ضروری است و همیشه باید مورد توجه آنها قرار گیرد.

وی از ‌محمد نجفیان، به‌عنوان برگزیده مقام اول، امیرحسین مرشد خنامانی، به‌عنوان برگزیده مقام دوم و موسی‌علی، به‌عنوان برگزیده مقام سوم در بخش انفرادی این مسابقات نام برد و گفت: در این مسابقات تیم‌های «گروه صنعتی لاستیک بارز کرمان (الف)»، «سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی کرمان (الف)» و «گروه صنعتی لاستیک بارز کرمان (ب)» به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

رییس کمیته برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان، با بیان اینکه به تیم‌ها و نفرات برتر، جوایز ارزنده و جام مسابقات اهدا شد، افزود: به تمام تیم‌های شرکت‌کننده، لوح و نماد گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اهدا شد.

علی شهسواری اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی و نشست تخصصی مدیران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های سراسر استان از اولویت‌های دفتر امور شهری است.

وی افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی به صورت مستمر با حضور اساتید مجرب و تخصصی برای تمام پست‌های شهرداری انجام می‌شود.

شهسواری سپس با اشاره به اهمیت شغل آتش‌نشان گفت: این شغل در شهرداری‌ها کاری کاملاً تخصصی و حرفه‌ای و همیشه در خط مقدم بروز بحران‌ها است‌.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان به‌روزرسانی توانمندی‌ها، ارزیابی آمادگی‌های جسمانی‌، افزایش توانمندی‌ها و ایجاد نشاط در آتش‌نشانان را از اهداف برگزاری مسابقات آتش نشانان عنوان کرد.

وی گفت: تیم‌های شهرداری‌های استان در این مسابقات شرکت می کنند و ضمن ارزیابی آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

یادآوری می شود: سومین دوره مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان کرمان با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، شهردار کرمان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان و اعضای شورای شهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200