رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۴
  • کد خبر : 8057
  • مشاهده : 16 بازدید
  • اخبار » یادداشت
  • چاپ خبر : بزرگی شکستن طلسم ۸ ساله کوچک نمی شود

سعید قرایی

در فاصله تعطیلات تمرینات و مسابقات و حواشی روزهای نخست نقل و انتقالات فرصت خوبی فراهم شده است تا برخی خشم فرو خورده خود را از صعود مس کرمان به لیگ برتر علنی کنند.

البته که مس کرمان، خود هرگز در باد این صعود به خواب نخواهد رفت و شادی زایدالوصف این طلسم شکنی نهایت آرزوهای این تیم هم نیست اما کوچک کردن هدف دار این صعود، در این راستا قرار دارد که در مسیر پیش رو تمامی اقدامات مس کرمان را با چالش حاشیه و کوچک سازی روبرو سازند.

اتفاقا شکستن طلسم ۸ ساله صعود مس کرمان به لیگ برتر در بازی های لیگ یک این فصل در شرایطی رخ داد که کار را برای صعود به شدت سخت می کرد….تیم هایی مثل خیبر خرم آباد که در این فصل از بازی های لیگ با توپ پر آمدند و پیش ازشروع رقابت های فصل گذشته، چند بازیکن مد نظر مس کرمان را با رقم های رویایی در لیگ یک به نوعی هایجک کردند، خود به خوبی نشان می دهد که رقبای مس اصلا در هزینه کرد چیزی کم نگذاشتند….بنا به جدول رسمی سایت ترانسفر مارکت نیز چهار، پنج تیم از نظر هزینه کرد بالاتر از مس کرمان قرار داشتند و همین موضوع نشان می دهد مس صرفا به دلیل نداشتن رقیب ثروتمند صعود نکرده است.

از نظر حواشی نیز مس کرمان در این فصل به واسطه نتایج خوب خود و قطع همکاری با شبکه های دلالی اتفاقا یکی از سخت ترین فصول خود را از نظر ایجاد چالش حواشی تحمل کرد چیزی در حدود حواشی ایجاد شده برای مس در سال ۹۳ که به طور کلی مسیر صعود مس را در گام های آخر منحرف کرد و اگر مس امسال موفق شد بر این رقیب نیز غلبه کند به واسطه تجربه بالا و مدیریت درست این موضوع و گذر سلامت از کنار آن بود و این موضوع هم نشان می دهد که صعود مس در چه شرایط سختی حاصل شد.

به طور کلی بازی در لیگی که ۱۸ تیم در آن قرار دارند و در نهایت فقط دو تیم جواز صعود از آن را کسب می کنند بسیار سخت و سنگین است و ذات بازی های لیگ یک به واسطه همین موضوع همواره دشوار می باشد و همین موضوع به مس کرمان و ملوان که تجربه خوبی از بازی های لیگ یک داشتند تاکید می کرد که برای رسیدن به رتبه های صعود باید کمترین اشتباه را داشته باشند و در نهایت استفاده از همین تجربه سبب شد که هر دو تیم در یک اتفاق خارق‌العاده رکورد کسب امتیاز صعود را در بالای جدول بشکنند که این موضوع اتفاقا ارزش کار دو تیم در لیگ سخت و سنگین یک را نشان می دهد نه راحتی کار آن ها.

در لیگی که تیم ها باید در زمین حریفانی مثل استقلال ملاثانی، رایکا، آستارا و… بروند، اتفاقا بازی های لیگ یک این فصل که ورود تماشاگران در آن آزاد شده بود از لیگ دو فصل اخیر به مراتب سخت تر بود و همین نشان می دهد که کار مس کرمان در این فصل تا چه اندازه ستودنی بوده است نه کوچک کردنی.

فراموش نکنیم مس کرمان در فصلی به لیگ برتر صعود کرد که کاملا متکی بر یکدست بودن تیم خود بود نه عوامل بیرونی یعنی موضوعی که هر ساله لطمه خود را به مس کرمان وارد می کرد. زمانی که مهره های کلیدی مثل مهیار زحمتکش در تیم دچار آسیب دیدگی می شود اما یکدست بودن تیم مانع آن می شود که خالی بودن جای این بازیکن احساس نگردد بازهم شایستگی یک تیم را برای موفقیت اثبات می کند نه تلاش برای معکوس کردن آن.

و در پایان اینکه کمرنگ کردن صعود مس کرمان صرفا می تواند اهداف دیگری داشته باشد از جمله اینکه زمینه را برای دردسرسازی های بعدی برای این تیم فراهم گردد…از همین رو هیچ دلیلی ندارد شکستن این طلسم ۸ ساله بازگشت به لیگ برتر کوچک شمرده شود….اتفاقا این موضوع باید به شدت به تن مس کرمان شخصیت دهد تا در ادامه کارش بزرگ و با شخصیت عمل کند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200