رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
  • کد خبر : 8721
  • مشاهده : 24 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : برگزاری اردو تیم ملی در استان کرمان نقطه عطفی در جودو استان کرمان بود
«فریبا دریایی» مربی باسابقه جودو استان و مربی تیم ملی:

برگزاری اردو تیم ملی در استان کرمان نقطه عطفی در جودو استان کرمان بود

هادی کاربخش/سردبیر یزدان کرمان

فریبا دریایی، متولد ۱۳۶۵ شهرستان کرمان و دارای مدرک تحصضیلی کارشناسی علوم ورزشی است. کمتر زن و مرد جودوکاری در سطح استان است که نام او را نشنیده باشد و خدماتی را که به ورزش دیار کریمان انجام داده را به یاد نیاورد. او که مربی و داور رسمی فدراسیون جودو و دفاع شخصی و یکی از مربیان برتر کشوراست نزدیک به 22 سال از سن خود را در این ورزش و در راه اشاعه آن گذرانده و هم‌اکنون یکی از مربیان تیم‌های متفاوت ملی محسوب می‌شود. به بهانه‌ی برگزاری اردوی تیم ملی جودو بانوان که مدتی پیش در سیرجان برگزار و فریبا دریایی بعنوان یکی از مربیان این اردو حضور داشت، گفت‌وگوی کوتاهی با او داشتیم که در ادامه با هم مرور می کنیم.

ورود به جودو
باوجود آشنایی قبلی با این رشته، هم زمان با شرکت در کلاس‌های آموزشی در کانون دانش‌آموزی به این رشته‌ی زیبای المپیکی علاقمند شدم و تمریناتم را زیر نظر استاد «ملیحه خلیل‌زاده» آغاز و بعد از چند جلسه تمرین در کانون ادامه تمریناتم را در باشگاه تلاش (خانه کارگر سالن کشتی) ادامه دادم.
معرفی به تیم‌های متفاوت ملی‌
در بخش بانوان سال‌های زیادی شاهد کسب عناوین قهرمانی متعددی در رده های سنی مختلف و معرفی ورزشکاران زیادی به اردوهای تیم ملی در دو بخش شیایی و کاتا بودیم که می‌توان به فاطمه پورفریدونی، زهرا پرتانیان، ساغر سکندری، نیلوفر فرا، مبینا مریدی، صوفیه زید‌آبادی نژاد، ملیکا ستوده‌نیا، شیرین طلایی، مهشید محمدی پور، زهره تانوردی، محیا مرادی، مهلا رنجبر، الهه شمس‌‌الدینی، محبوبه حریفی و … اشاره کرد. ضمن اینکه فاطمه پورفریدونی در حال حاضر عضو تیم ملی بزرگسالان هستند.

 

 

برگزاری اردو تیم ملی
با حمایت‌ها و پیگیری‌هایی که در بخش فعالیت بانوان آقای امیر محمدی رئیس هیات جودو استان داشت و همکاری مسئولین و نهادها موفق به برگزاری اردو تیم ملی بزرگسالان از 4 الی 13تیر ماه به میزبانی مجموعه‌ی فرهنگی ورزشی گل‌گهر شهرستان سیرجان شدیم که بازتاب خوبی برای جودو بانوان استان داشت. هم زمان با این رویداد شاهد حضور مسئولین فدراسیون جودو در استان و در تمرینات دختران بودیم و در نهایت و با وجود تعداد زیادی ورزشکار مستعد و مربیان فعال 7 ورزشکار و 2 مربی از استان کرمان در این مرحله از اردو تیم ملی حضور داشتند. برگزاری این اردو نقطه عطفی در ورزش جودو استان کرمان بود.

حمایت از جودو بانوان
(کافی‌ست به دختران کفش مناسب بدهید، آن وقت می‌توانند دنیا را تسخیر کنند)
بنده در طی چندین دوره فعالیت رییس های متفاوت هیات جودو مربی بودم و با تشکر از زحمات و تلاش همکاران بزرگوار قبلی، خدا را شاکرم که در این مدت که ریاست هیات جودو به آقای امیر‌محمدی واگذار شده، فعالیت‌های خوبی در جودو بانوان صورت گرفته که اهتمام در برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی، داوری درجه سه بانوان و میزبانی اردوتیم ملی دختران ،و اعزام های متعدد و …. از جمله آنهاست.

مشکلات جودو بانوان
سال‌ها‌ست که عمرم را در ورزش می‌گذرانم و اینکه بگوییم که هیچ مشکلی در ورزش چه بانوان چه آقایان وجود ندارد، کذب گفته‌ام. در رشته جودو در بخش بانوان نیز مشکلاتی وجود داشته و دارد و در حال حاضر بزرگترین مشکل جودو بانوان استان نداشتن تجهیزات و فضای کافی برای برگزاری تمرینات است. در اکثر شهرستان‌های فعال در این رشته شاهد یک سالن جودو تجهیز شده به تشک مخصوص جودو هستیم. متمرکزشدن فعالیت مربیان و ورزشکاران در یک نقطه با توجه به بعد مسافت برای حضور در تمرینات در مرکز استان با توجه به حمایت و پیگیری مسئولین هیات با وجود سالن تجهیزشده خانه جودو اما در هر حال کمبود فضای تجهیز شده در سطح شهر وجود دارد.
یکی دیگر از مشکلات حامی مناسب برای جودوست. همه می‌دانیم که نیاز اولیه برگزاری یک رویداد یا رقابت مسله مالی هست و این بار را به تنهایی هیات ها نمی‌توانند به دوش بکشند.

عملکرد هیات
از نظر من همیشه همه‌چیز کامل مطلق و بی نقص وجود ندارد و همیشه کاستی‌های وجود دارد و همین کم و کاستی ها اگر وجود نداشته باشد خوب بودن بی‌معنا خواهد بود اما خدا را شکر عملکرد هیات جودو با توجه به تعلیق ظالمانه جودو و شروع فعالیت هیات در حال حاضر هم زمان با شیوع بیماری کرونا و توقف عمده فعالیت‌ها، خوب و قابل قبول بوده و جایگاه بهتری را برای جودو استان در کشور ایجاد کرده است.

صحبت پایانی
خدایا جهان پادشاهی توراست/ز ما خدمت آید، خدایی تو راست
برای موفقیت راز پیچیده‌ای وجود ندارد تنها آماده‌سازی، سخت ‌‌کوشی و درس‌گرفتن از شکست‌هاست. تشکر از زحمات و حمایت های همه جانبه آقای امیر محمدی ریاست محترم هیات جودو و همکاران وی در جهت پیشبرد برنامه های جودو بانوان و تشکر از کسانی که همواره دلسوزانه حامی بوده و هستند. آروزی موفقیت و پایداری دارم به امیدروزی

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200