رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
  • کد خبر : 6689
  • مشاهده : 23 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : هر شاعری که در مورد اهل بیت شعر بگوید؛ برگزیده است
دومین همایش شعر فاطمی با برگزاری اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد

هر شاعری که در مورد اهل بیت شعر بگوید؛ برگزیده است

به گزارش روابط عمومی کانون شاعران آیینی کرمان اختتامیه دومین همایش شعر فاطمی با حضورشاعران برجسته کرمانی در موزه دفاع مقدس کرمان و با حضور تنی چند از مسئولین و شعرا و مردم شعردوست کرمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ پاداش جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان در بسیج اقشار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و لزوم پرداختن به دلاوری های این عزیزان در شعر شعرا گفت: بهتر است شعر شاعران آیینی و انقلابی کرمان در یک مجموعه شعر جمع اوری، چاپ و در اختیار مداحان قرار گیرد.
وی افزود : میتوانم این قول را بدهم که سپاه ثارالله کرمان و مجموعه بسیج در رابطه با نشر سروده‌های شاعران ، حمایت های لازم را داشته باشد .
در ادامه این نشست سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش گفت: انجمن دل عالم همواره در برگزاری همایش‌های مرتبط با شعر آئینی و حماسی پیش قدم بوده و در آینده نزدیک جشنواره شعر نجوا با موضوع نماز و همایش کشوری دل عالم طبق سنوات گذشته برگزار خواهد شد.
محمدعلی عرب نژاد مسوول کانون شاعران آیینی استان کرمان دیگر سخنران این همایش بود.
وی با بیان توضیحاتی در مورد آثار ارسالی به جشنواره شعر فاطمی و نحوه داوری ها و انتخاب برگزیدگان اظهار داشت : ما معتقدیم هر شاعری که در این همایش شرکت کرده و در راستای نشر معارف اهلبیت علیهم‌السلام، اثری از خود بجا گذاشته جزو شاعران برگزیده محسوب می‌شود ولی به هر حال نظر هیات داوران طبق فنون شعری و محتوای آثار این شش عزیز بوده است.
وی اذعان داشت : امیدوارم این جشواره همه ساله و در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها به صورتی باشکوه برگزار گردد.
عبدالرحیم عبدالکریمی مسئول انجمن ترانه کرمان که یکی دیگر از مجریان و میزبانان مراسم بود، ضمن اشاره به نیازمندی جامعه امروز به شعر و محتوای ادبیِ اندیشه‌ساز بیان داشت : در کرمان روند رو به رشد محتوا و قالب‌های شعری آیینی و حماسی امیدوارکننده است و باید بتوانیم با رویکرد های نوین نسل جدید را با نسل گذشته پیوند داده و گسست ادبی بوجود آمده در سالهای اخیر را بر طرف نماییم.
وی افزود : در همین راستا نیازمند حمایت مسوولین و هدایت پیشکسوتان شعر و ادب کرمان هستیم.
شایان ذکر است در این همایش شاعران برگزیده و مهمان به شعرخوانی پرداخته و سپس سه تن از مداحان استان نیز به مرثیه سرایی پرداختند.
پایان بخش این همایش با تجلیل از شش شاعر برگزیده محمدحسن اسفندیارپور ، فهیمه مجیدی ، مهنازسعید و حمیدرضازاده از کرمان و زینت کریمی از بم و سهراب سلاجقه از رابر همراه بود که با اهدای لوح و تندیس جشنواره از این عزیزان تقدیر شد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200