اخبار » تیتر اول
کد خبر : 5755
چهارشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان؛

۴۲۰ نفر آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی‌ را فرا گرفتند

رضا میرزایی با اشاره به کاهش ٢۶درصدی حوادث آتش‌سوزی در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل، افزود: در مهرماه امسال ٣١٩ عملیات توسط نیروهای این سازمان انجام شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد، ١٣۵ عملیات اطفای حریق و ١٨۴ عملیات امدادونجات بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ١٣۵ حادثۀ حریق در مهرماه، ٣١ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۵۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٨ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۴ مورد مربوط به مراکز تجاری، ١۶ مورد مربوط به جنگل و درختان و ٢ مورد مربوط به انبارها و مراکز صنعتی بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: از مجموع ١٨۴ عملیات امدادونجات در مدت‌ یادشده، بیشترین حوادث با ۶۴ مورد، مربوط به زنده‌گیری مارهای سمی و خطرناک بوده است.
میرزایی یادآور شد: همچنین ۴٢ مورد مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ٢٠ مورد چیدن حلقه و قفل، ١۴ مورد امداد آسانسور، ١۵ مورد امداد تصادفات خودرویی و ٧ مورد امدادونجات از کوه و بلندی و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.
وی اظهار داشت: در مجموع این عملیات‌ها، ٩٣ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۴٧ نفر در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط، مجروح شدند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ادامه داد: در مهرماه سال‌جاری دوره‌های آموزشی پیشگیری و آتش‌نشانی برای ۴٢٠ نفر از دانش‌آموزانِ مدارس و شهروندان برگزار شد.
میرزایی بیان کرد: همچنین به درخواست شهروندان، ٩۵ مورد مشاوره ایمنی انجام شده است.