رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Monday 16 September
  • سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
  • کد خبر : 13839
  • مشاهده : 53 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : چاه‌های پرمصرف و بد مصرف کشاورزی با محدودیت برق مواجه می‌شوند
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان:

چاه‌های پرمصرف و بد مصرف کشاورزی با محدودیت برق مواجه می‌شوند

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی از اعمال محدودیت خبر داد.

سینا روزبهانی  با اشاره به این که در بند ب ۲ ماده ۳۹ قانون برنامه هفتم توسعه به مدیریت یکپارچه آب و برق تاکید شده است، گفت: یکی از راهکار‌های مهم برای نظارت و کنترل برداشت آب استفاده از ظرفیت‌های بخش برق به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب در این بخش می‌باشد و استفاده از ظرفیت‌های بخش برق در مدیریت برداشت آب کشاورزی، علاوه بر امکان نظارت بر برداشت آب و کمک به اصلاح الگوی کشت، می‌تواند به شرکت‌های توزیع برق نیز برای کنترل میزان مصرف برق کشاورزی که به صورت یارانه‌ای به کشاورزان اختصاص یافته است، کمک نماید.

روزبهانی افزود: بر مبنای مصرف برق چاه‌های کشاورزی، چاه‌های پر مصرف و بد مصرف مشخص گردیده و در صورت وجود اضافه برداشت آب، با اعمال محدودیت مواجه می‌شوند.

در این زمینه سبحان شفیعی زاده مسئول رصد و پایش اجرای شیوه نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی شرکت آب منطقه‌ای کرمان بیان داشت: مدیریت توامان آب و برق یکی از ایده‌های کارآمد، به روز و فنی در مدیریت منابع آب می‌باشد و با توجه به فرابخشی بودن موضوع آب می‌تواند به پیشبرد سریع‌تر اهداف برنامه سازگاری با کم آبی کند.

وی گفت: بر اساس شیوه‌نامه وزیر محترم نیرو که در سال گذشته در راستای اجرای مصوبات هیئت محترم وزیران و قانون توزیع عادلانه آب با هدف مدیریت توامان برداشت آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی ابلاغ شده، برای هر چاه یک سهمیه قراردادی انرژی برق ماهانه بر اساس اطلاعات پروانه کشاورزی محاسبه گردیده است.

شفیعی زاده تصریح کرد: با توجه به ساعت کارکرد مجاز چاه کشاورزی در هر ماه و قدرت قراردادی ذکر شده در پروانه بهره‌برداری، سهمیه مجاز انرژی ماهانه برای هر چاه محاسبه می‌شود و در صورت تجهیز چاه به کنتور هوشمند حجمی آب، مبنای محاسبات حجم اندازه‌گیری شده کنتور آب خواهد بود.

وی افزود: در صورتی که مشترک نسبت به سهمیه قراردادی انرژی، مازاد مصرف برق داشته باشد، پس از اخطار به مشترک و در صورت مشاهده اضافه برداشت آب نسبت به حجم مجاز مشخص شده در پروانه با اعمال محدودیت برق مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200