رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Monday 16 September
  • یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر : 13905
  • مشاهده : 25 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : معروفات حوزه بیمه سلامت 

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان بااشاره به اینکه معروفات فقط در حوزه‌های اجتماعی خلاصه نمی‌شود گفت: درزمینه درمان و سلامت هم این امر اجرا می‌شود.

 مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اهمیت هزار روز طلایی زندگی هر فرد افزود: یکی از پروژه‌هایی که دراستان کرمان به صورت پایلوت در کشور شروع شده پیشگیری آغازین باتکیه بر هزار روز اول زندگی است.

جعفری تصریح کرد: این برنامه بزرگ و مهم در شهر‌های کهنوج، زرند، رفسنجان، زهک زاهدان و بم آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت فراوان هزار روز اول زندگی افزود: هزار روز اول زندگی شامل ۳ مرحله بسیار مهم از زندگی هر فرد است که این ۳ مرحله شامل ۲۷۰روز داخل شکم مادر، ۳۶۵ روز سال اول زندگی و ۳۶۵ روز سال دوم زندگی است که منشا بسیاری از مشکلات و بیماری‌های جسمی و روانی و آسیب‌های اجتماعی هرفرد در آیند در این مرحله رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: در این طرح قداماتی صورت می‌گیرد که در آینده فرد دچار بیماری‌هایی ازجمله دیابت، سکته قلبی و بیماری‌های روانی مانند افسردگی و یا آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان نشود.

جعفری باتاکید بر اهمیت دادن به مادر در این زمان اظهار داشت: با مادر در دوران بارداری و شیر دهی بایستی به نحوی رفتار شود که این کودک در سنین مختلف دچار آسیب‌های روانی اجتماعی، اقتصادی و معنوی نشود و مادر در این زمان در شرایط امن، ایمن بامحبت زندگی کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان درادامه با بیان اینکه اولویت و نگاه در جنبه‌های مختلف بایستی همیشه مادر باردار باشد گفت: خیرین حوزه سلامت به مادران باردار دهک‌های پایین جامعه توجه داشته باشند.

جعفری افزود: هزار روز اول زندگی کودک یعنی از زمان آغاز دوران بارداری مادر تا پایان سن دو سالگی کودک طلایی‌ترین روز‌های زندگی هر فرد محسوب می‌شود، در واقع وضعیت سلامت و بیماری در سنین بزرگسالی در هزار روز اول زندگی هر فرد پایه ریزی می‌شود.

وی تصریح کرد: هزار روز اول زندگی، بهترین فرصت و زمینه ساز سلامت و رشد کامل نوزاد می‌باشد و در این هزار روز همه عوامل موجود، از تغذیه مادر تا نحوه مراقبت از نوزاد، از نحوه ارتباط با کودک تا بازی‌هایی که با وی انجام می‌دهیددر آینده و مسیر رشدی کودک اثرگذار خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200