مدرسه یک مکان نیست بلکه امکانی است برای دستیابی به توسعه و پیشرفت کشور
احمد اسکندری نسب در جمع مدیران مدارس شهرستان منوجان از خدمات موثر و ماندگار مدیران مدارس استان در زمینه پیگیری فعالیت ها و برنامه های آموزشی در شرایط تعطیلی آموزش حضوری در استان تقدیر و تشکر کرد.
وی از آموزش و پرورش به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه و پیشرفت کشور نام برد و افزود: معلمان در دوران های مختلف نقش موثری در اقدامات تاریخی و ماندگار کشور داشته اند.
اسکندری نسب به نقش موثر معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جلوه های ویژه معلمی در مناطق محروم و دور دست استان رنگ و بوی دوران دفاع مقدس را دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از کرونا به علت عدم وجود تجربه نسبت به آن به عنوان راهی پر پیچ و خم در فرایند آموزش نام برد اظهار کرد: برنامه ریزی بر اساس زیست بوم کرونا متناسب با فرصت ها و تهدید ها لازمه ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.
وی بیان کرد: خانواده ها عزیز ترین و با ارزش ترین سرمایه های خود را به ما سپرده اند پس باید در راستای افزایش اعتماد عمومی نسبت به فرهنگیان با اقدامات موثر و فداکارانه خود تلاش کنیم.
اسکندری نسب با بیان اینکه شبکه شاد اقدامی ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش است گفت: شبکه شاد بستری امن برای پیگیری فعالیت های آموزشی و پرورشی است و باید همه کمک کنیمبه خوبی از این شبکه انحصاری به نحو احسن استفاده کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر بروز رسانی اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش در شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت هفتگی تاکید کرد و افزود: اطلس روند یادگیری دانش آموزان نیز طراحی و تدوین شود.
احمد اسکندری نسب بر انسداد مبادی بی سوادی و جلوگیری از ترک تحصیلی و بازگرداندن دانش آموزان تارک تحصیل در استان تاکید کرد.
وی از سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه تمامی تمامی فعالیت ها و برنامه آموزش و پرورش نام برد و افزود: باید این برنامه در مدارس و جامعه نهادینه شود.
اسکندری نسب با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید جذب مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان زیر یک میلیارد تومان بود اما خوشبختانه در سال ۹۹ تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان جذب کمک های مردمی داشته ایم.
وی با بیان اینکه معلمان پرچمداران اصلی تعلیم و تربیت هستند گفت: در شرایط فعلی نیازمند معلم دلسوز ایثارگر و فداکار هستیم.
اسکندری نسب از مدرسه به عنوان کانون تربیت محله بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نام برد و گفت: مدارس باید به سمت تربیت تمام ساحتی گام بردارند.
وی با بیان اینکه مدرسه یک مکان نیست بلکه یک امکان برای دستیابی اهداف بزرگ و تربیت دانش آموزانی در طراز جمهوری اسلامی ایران است.