اخبار » تیتر دوم
کد خبر : 10478
شنبه - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

مجموعه شعر “فکرهایی که بند نمی‌آیند” اثر شهرام پارسامطلق منتشر شد

پارسامطلق در این مجموعه به تشخص زبان و بیان شاعرانه خود دست یافته و از زوایه ای بدیع و منحصر به فرد، انسان و جهان را به تصویر می کشد. شعرهای این مجموعه مضامین فلسفی عمیق، هستی شناسی متفاوت به همراه تصاویری بدیع است و شاعر در این مجموعه با تخیلی قابل تاویل، فلسفی، تراژیک و گاهی تلخ به تاریک روشنای جهان می‌نگرد و  شعرش روایت دغدغه مندی او برای عشق، انسان، حقیقت و زیبایی است.

 شهرام پارسا مطلق متولد جیرفت، شاعر، روزنامه نگار، پژوهشگر و دانش آموخته دکتری حقوق، مهندسی گیاه پزشکی و ادبیات انگلیسی است. او از اواسط دهه ۷۰ سرودن شعر آزاد و روزنامه نگاری را به صورت جدی آغاز کرد  و پس از آن شعر ها، یادداشت ها و مقالاتش در نشریات مختلف منتشر شد. شعرهای او از اوایل دهه ۸۰ تا امروز در اکثر نشریات ادبی تخصصی کشور چاپ شده است .

پارسا مطلق بیش از دو دهه سابقه روزنامه نگاری حرفه‌ای را در مطبوعات محلی و سراسری دارد و یادداشت‌ها، گزارش‌ها،  مصاحبه‌ها و نقدهای درخشانی از او منتشر شده است. دبیری صفحات شعر در نشریات مختلف، سردبیری ماهنامه ادبی سراسری «پیام داستان،» ، برگزیده جشنواره‌های  متعدد شعر و روزنامه نگاری کشور و داوری جشنواره های شعر را در کارنامه خود دارد. از این شاعر و روزنامه نگار تا کنون مجموعه‌های شعر  “روشنایی نمناک یک کبریت”، ” اسکیزوکلمات”، “کارگران مشغول بیکاری اند” و آثاری همچون ” از دریاهای دور”، ” بهارهای جامانده در تقویم “،  “پایان لیمو شیرین” و “مفهوم حق” منتشر شده و  پژوهش‌هایی از او در زمینه‌های شعر، تاریخ معاصر، حقوق و فلسفه در دستِ انتشار است.