اخبار
کد خبر : 2946
چهارشنبه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

شفاف سازی و مستند نگاری دو ویژگی مهم مراکز مثبت زندگی است

حسین شهابی صاحب امتیاز یکی از مراکز مثبت زندگی فعال در شهرستان رابر از استان کرمان در همین رابطه اظهار داشت : سازمان بهزیستی با تعویض اختیارات خود در قالب مراکز مثبت زندگی گامهای عملی و مهمی در راستای شفاف سازی و مستتدنگاری دقیق داده های مدد جویان تحت پوشش برداشته است .
وی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در این طرح گفت : از آنجا که تمام اطلاعات مدد جویان و افراد مددجوی هر آبادی و روستا تا شهر و حاشیه شهرها در این سامانه با روش مشاهده عینی و همراه با تصویر بصورت آنلاین بروز رسانی می شود این مهم یک تحول بزرگی در برنامه ریزی و آمار آنلاین مدیران و کارشناسان سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای مرتبط نظیر مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استانها ، شورای فرهنگ عمومی و نهادهای دیگر رقم خواهد زد .
حسین شهابی ادامه داد: یکی از مهمترین مطالبات فعالان مراکز مثبت زندگی در شهرستانها، افزایش آموزشهای آنلاین ویژه ی مدیران و مسوولان فنی و مددکاران اجتماعی است .
مدیر عامل موسسه خیریه نیک اندیشان رابر زمین تصریح کرد : شفافیت و مستتدنگاری در این مراکز مثبت زندگی باعث خواهد شد تا منابع سرگردان و احیانا پنهان مالی سازمان بهزیستی خود را شفاف و دقیق بروز دهد .
صاحب امتیاز این مرکز مثبت زندگی ادامه داد: قطعا راهبری و نظارت مستمر بر فرآیند فعالیتهای مراکز مثبت زندگی باعث خواهد شد نهال سرسبز نشاط و بالندگی اجتماعی به درختی تنومند و پربار تبدیل شود و برای مدیران آینده نیز مسیری شفاف و روشن را ترسیم کند.
وی افزود : شایسته است از ایده پردازان و طراحان و مدیران مرتبط با مراکز مثبت زندگی و همچنین تک تک صاحب امتیاز ها و مسوولان فنی و مددکاران اجتماعی که چنین رویکردی مردم گرا و شفاف را به منصه ظهور رسانده اند قدردانی کنیم و از مجلس و دولت انتظار داریم در اعتبارات مربوط به این مراکز خست به خرج ندهند زیرا رفع مشکلات مدد جویان در عرصه های توانبخشی و درمانی و رفاهی منوط به نگاهی جامع و فراگیر است.