اخبار » تیتر اول
کد خبر : 1546
یکشنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

دسترسی عادلانه دانش آموزان به فعالیت های آموزشی و پرورشی با کیفیت مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان کرمان در شرایط فعلی است

احمد اسکندری نسب در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با روسای ادارات آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شرایط کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا حساس و ویژه است خاطر نشان کرد: باید در این زیست بوم جدید شرایطی را برای مدرسه خود تعریف کنیم تا دانش آموزی از آموزش باز نماند.
وی از شبکه شاد به عنوان یک مجموعه ملی و درون سازمانی ویژه آموزش و پرورش نام برد و اظهار کرد: شبکه شاد محیطی امن برای انجام فعالیت های آموزشی و پرورشی است که روز بروز در حال تقویت، بروز رسانی و تکامل می باشد.
اسکندری نسب به پراکندگی گستره آموزشی استان کرمان اشاره و تاکید کرد: باید در شرایط فعلی در هر زمان و مکان آماده خدمت رسانی باشیم و نباید محرومیت و پراکندگی بهانه ای برای کم کاری و عدم انجام فعالیت های سازمانی باشد.
مستند سازی جلوه های ویژه معلمی در شرایط کرونایی ضروری است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه معلمان در شرایط کرونایی جلوه های ویژه معلمی را به نمایش گذاشتند بر مستند سازی فعالیت ها و برنامه ها در حوزه کاری تاکید کرد.
احمداسکندری نسب از حضور معلمان در روستا های دوردست استان با راه اندازی پویش مهربانی ویژه آموزش دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند خبر داد و گفت: معلمان در شرایط کرونایی برای دانش آموزان گوشی تلفن همراه خریدند، تلویزیونتهیه کردند، در روستاهای دوردست استان حضوری آموزش را پیگیری کردند و حتی از روی تخت بیمارستان آموزش را پیگیری کردند.
وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته معلمان در صدر اعتماد اجتماعی مردم قرار دارند و این اعتماد نتیجه صداقت، فداکاری و ایثارگری معلمان در کلاس های درس می باشد.
اسکندری نسب از رشد میانگین نمره امتحانات نهایی در استان نسب به سال گذشته ، رشته 39 درصدی کسب رتبه های زیر هزار توسط دانش آموزان کرمانی، کسب 13 رتبه تک رقمی توسط هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای استان و رشد 40 درصدی قبولی کنکور در مناطق محروم استان به عنوان موفقیت های استان در سال تحصیلی گذشته با وجود تعطیلی مدارس از اسفند ماه به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.
وضعیت یادگیری دانش آموزان مدرسه به مدرسه و خانه به خانه پیگیری می شود
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر تهیه و تدوین اطلس آموزشی و یادگیری دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت: وضعیت یادگیری دانش آموزان در مناطق و شهرستان های مختلف استان به صورت میدانی و تلفنی با اولیا توسط کارگروه ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان بررسی می شود.
اسکندری نسب با تاکید بر اینکه عملکرد انسان ها یا خدمت است یا خیانت و یا خوب است و یا بد، گفت: بر اساس آیات قرآن مجید و احادیث ائمه اطهار همه ما نسب به جامعه خود مسئولیم و باید مراقب باشیم در حوزه کاری و مسئولیت های سازمانی خود کم کاری نکنیم چراکه عملکرد ما می تواند زمینه ساز سرافرازی ما در دنیا و آخرت باشد.
اسکندری نسب بر تشکیل پایگاه های آموزش مجازی در سطح ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان و نظارت جدی بر روند آموزش تاکید کرد.