اخبار » تیتر اول
کد خبر : 4856
دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
سرپرست شهرداری کرمان در نشست با فعالان حوزۀ خبر شهرداری کرمان تأکید کرد:

تولید محتوا و هم‌فکری با مدیران شهرداری در جهت ارتقای سیستم شهرداری

به گزارش یزدان کرمان، محسن پوراسماعیلی، ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، این مناسبت را به تمام اهالی رسانه و فعالان حوزۀ خبر در شهرداری کرمان تبریک گفت و با گرامی‌داشت یاد و خاطره «شهید صارمی»، خبرنگار شهید عرصۀ خبر، صلاح خبرنگاران را قلم آن‌ها دانست و افزود: قلم و نوشتار آن‌چنان اهمیت دارد که خداوند در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد قسم خورده است.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت خبرنگاران مستلزم وجود شرایط مناسب است، ادامه داد: کسانی که به این عرصه وارد شده‌اند، باید در شرایط مطلوب جامعه آنچه را که به حق است، بنویسند و به‌دنبال رضایت افراد نباشند.
سرپرست شهرداری کرمان، با بیان اینکه خبرنگار واقعی به هیچ جناح و شخصی وابسته نیست، گفت: خبرنگار حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر، به‌خوبی مسایل جامعه را می‌بیند و با دلسوزی، خواسته‌ها و مطالبات مردم را دنبال می‌کند.
پوراسماعیلی، کار رسانه‌ای را بسیار حساس و دشوار دانست و گفت: امیدورام روزی به‌دور از غرض‌ورزی‌ها، جامعه تاب و تحمل مطالب و گزارش‌های چالش‌برانگیز و انتقادی را داشته باشد و به سمتی برود تا خبرنگاران به‌دور از توبیخ و تهدید، فعالیت کنند.
وی با تأکید بر اینکه به کسانی که در این عرصه کار می‌کنند، باید توجه و از آن‌ها حمایت کرد، گفت: در طول دوره‌ای که سرپرست شهرداری کرمان هستم، در جهت ارتباط بیشتر با مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و نشریه کرمان‌شهر تلاش خواهم کرد.
سرپرست شهرداری کرمان افزود: شما خبرنگاران و عکاسان می‌توانید مشکلات و معضلات شهریِ مخفی‌شده از دید مدیران را به‌خوبی ثبت کنید و انتقادات مردم را انتقال دهید.
پوراسماعیلی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافتۀ جهان، رسانه‌ها و خبرنگاران نقش پُررنگی در جامعه دارند و معمولاً اهل جناح‌بندی نیستند، گفت: انتقاد منصفانه، عدم وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی، دیدن مشکلات جامعه و داشتن نگاه تیزبین، از ویژگی‌های خبرنگار مسولیت‌گراست.
سرپرست شهرداری کرمان، بر تلاش مؤثر در جهت ارتقای سیستم شهرداری و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود تأکید کرد و افزود: کار در شهرداری، سخت و حساس است؛ بنابراین، باید استفاده از توان نیروهای کارآزموده در جهت تولید محتوا در اولویت قرار گیرد.
پوراسماعیلی خطاب به خبرنگاران و عکاسان فعال در شهرداری کرمان، درخواست کرد به‌عنوان خبرنگار و عضو خانوادۀ بزرگ شهرداری، در خصوص ارتقای سیستم شهرداری با مجموعۀ مدیران شهری هم‌فکری کرده و انتقادات خود را ارایه کنند.