معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ظرفیت تولید کنسانتره پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد را ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن و میزان پیشرفت فیزیکی آن را بالغ بر ۷۰ درصد اعلام کرد و نسبت به تحویل موقت آن برای تولید آزمایشی تا قبل از پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد.

مهندس سعیدی عزیزکندی ضمن تاکید بر نگاه شرکت سرمایه‌گذاری به استفاده از توان و تخصص بومی و داخلی در اجرای پروژه‌ها گفت: خوشبختانه با عنایت به ظرفیت ایجاد شده در داخل شرکت، بخش مهندسی تفضیلی این پروژه توسط خود شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در حال انجام است و بهش مهندسی پایه نیز توسط یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی صورت می‌گیرد که یکی از نکات قابل تامل و توجه در حوزه مهندسی اجرای پروژه است.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال‌های اخیر با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به توان و تخصص داخلی اقدام به ایجاد ساختار مهندسی و واحد مهندسی تفضیلی کرده است که در حال حاضر بیش از ۵۰ نیروی متخصص و نخبه این حوزه در واحد مهندسی شرکت مشغول خدمت هستند که این اقدام موجب شده تا شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه تبدیل به یکی از شرکت‌های توانمند و معتبر در حوزه مهندسی در اجرای پروژه های صنابع معدنی کشور شود.

اجرای پروژه فاز ۳ و ۴ تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

طبق صحبت‌های مهندس سعیدی عزیزکندی، علاوه بر پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد، خدمات مهندسی تفضیلی پروژه‌های توسعه‌ای فاز ۳ و ۴ تغلیظ مجتمع مس سرچشمه با ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار تن کنسانتره، نیز توسط شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در دست انجام است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در بخش دیگر صحبت‌های خود در توضیحاتی در خصوص فرآیند خرید تجهیزات اذعان داشت:طبق قرارداد و با توجه به لیست مجاز تامین‌کنندگان شرکت صنایع ملی مس ایران در سه بخش مدار خردایش، مدار فلوتاسیون و مدار آبگیری، مناقصات برگزار و با توجه به نتایج آن گشایش پاکات انجام شد و در آستانه عقدقرارداد با شرکت‌های منتخب هستیم.

۷۵۰ هزار متر مکعب کوه‌بری و خاکبرداری

وی در پایان از انجام بیش از ۷۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بری و خاکبرداری در فاز ۳ و ۴ تغلیظ مس سرچشمه خبر داد و با یادآوری راهبردهای شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در خصوص حداکثر بهره‌وری از توان و تخصص داخلی و افزایش عمق ساخت داخل گفت: با توجه به این مهم در بخش اجرا، شرکت اقدام به تاسیس کارخانه ساخت داخل در داخل مجتمع مس سرچشمه نموده است و به تجهیزات زیادی از جمله سلو‌های فلوتاسیون، اسکلت فلزی در داخل این کارخانه ساخته می‌شود که موجب کاهش هزینه و قیمت تمام شده خواهد شد. پیش بینی میکنیم با عنایت خدا و با توان، تخصص و اراده‌ای که شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه وجود دارد، در صورتی که موضوع برنامه‌ریزی نشده و خارج از کنترل اتفاق نیفتد، بتوانیم پروژه را زودتر از موعد تکمیل و تحویل کارفرما محترم بدهیم.