رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۴ ربيع ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Friday 18 October
  • جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
  • کد خبر : 14352
  • مشاهده : 7 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : با قانون الزام، اراضی کشاورزی خرد شده نیز سنددار می‌شود

صادقی‌زاده رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان راور گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول یکی از مهم‌ترین موانع صدور اسناد اراضی کشاورزی مرتفع شده و برای اراضی زراعی و باغ‌ها با هر مساحتی سند صادر می‌شود.

به گزارش یزدان کرمان وبه نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، علیرضا صادقی‌زاده رئیس واحد ثبتی راور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به لازم‌الاجرا شدن قانون الزام، تصریح کرد: این قانون با هدف انتظام‌بخشی به معاملات اراضی و املاک و ارتقاء امنیت معاملات تصویب شده است.

وی افزود: مطابق قانون الزام، حداکثر تا ۵ سال آینده قولنامه‌های عادی بی‌اعتبار می‌شوند و در محاکم دادگستری و ادارات دولتی پذیرفته نخواهند شد.

رئیس واحد ثبتی راور اظهار داشت: قانون الزام در راستای توسعه ثبت رسمی، انعقاد قرارداد توسط مشاورین املاک را ممنوع نموده است و مشاورین املاک صرفا مجاز به انجام مذاکرات مقدماتی و درج پیش‌نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد هستند و طرفین معامله باید پس از درج پیش‌نویس به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

او اضافه کرد: کلیه مشاورین املاک دارای پروانه می‌بایست پس از اتصال به سامانه کاتب، نسبت به فعالیت در این بستر اقدام کنند و در صورت عدم اتصال، در اجرای مصوبه شورای قضایی استان کرمان پلمب می‌شوند.

صادقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ماده ۲ قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، حدنصاب‌هایی برای صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در نظر گرفته بود که عملا مانع سنددار شدن بخش عمده اراضی کشاورزی به شمار می‌آمد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان راور در خاتمه افزود: با تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و به موجب حکم مقرر در تبصره ۹ ماده ۱۰ قانون مزبور، زین پس حدنصاب‌ها برای صدور اسناد اولیه اراضی کشاورزی ملاک عمل قرار نمی‌گیرد و برای اراضی خرد شده با هر مساحتی سند مالکیت حدنگار صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200