اخبار » تیتر اول
کد خبر : 5099
چهارشنبه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸

افتتاح نمایشگاه «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک کرمان» در نگارخانه مجازی کمیسیون ملی یونسکو

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمد جهانشاهی با اشاره به اینکه این جشنواره قرار است به‌صورت سالانه توسط شهرداری کرمان برگزار شود، افزود: «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک کرمان» با رویکرد حرکت در مسیر توسعۀ رویدادمحور شهر کرمان به‌عنوان شهر دوستدار کودک با شرکت ۳۸ کشور برگزار شد و در تاریخ ۲۲ تیرماه سال‌جاری با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
وی خاطرنشان کرد: در این رویداد مجازی، ۶۵ اثر برگزیدۀ نخستین جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک کرمان در نگارخانۀ مجازی کمیسیون ملی یونسکو- ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: پیش از این نیز هفت نمایشگاه بین‌المللی در بخش‌های عکس، خوشنویسی و تذهیب اسلامی در این نگارخانه به نمایش گذاشته شده است.
جهانشاهی با اشاره به برگزاری «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک کرمان» با حمایت کمیسیون ملی یونسکو- ایران، یونیسف و دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، یادآور شد: این جشنواره با هدف ارتقای سطح تعاملات بین‌المللی شهرداری کلان‌شهر کرمان و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی این نهاد شهری، آشنایی با تولیدات فکری و آثار هنری کودکان سایر سرزمین‌ها، ایجاد بستر مناسب برای توسعۀ مهارت‌های خلاقانه و تقویت تحلیل بصری و تجسم عینی کودکان از فضاهای روزمره و تقویت و ارزیابی مبتنی بر میزان تمرکز بر محیط پیرامون برگزار شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک کرمان»، معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کرمان و استفاده از ظرفیت این رویداد جهت آگاهی‌بخشی و افزایش سطح دانش شهروندان به‌ویژه کودکان و گروه‌های پایه نسبت به دغدغه‌های مشترک جهانی بوده است.
لازم به ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به نگارخانۀ مجازی کمیسیون ملی یونسکو- ایران به نشانی www.fa.irunesco.org مراجعه کنند.