
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با حذف مراجعات حضوری، خدمات به صورت بهتری به اشخاص ارائه میگردد و در راستای این سیاست تا پایان سال ۱۴۰۴ همه فرآیندهای ثبتی حوزه املاک به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام میشود.
به گزارش یزدان کرمان، نادر کارگر در جریان بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان اظهار داشت: اوقات بازدید و رسیدگی به پروندهها باید کاهش یابد.
وی افزود: با توجه به اینکه نقشههای تهیه شده از طریق برونسپاری، اغلب به علل فنی نیاز به بررسی مجدد و میدانی توسط نقشهبرداران ثبتی دارد ضرورت دارد ارجاع به برونسپار کاهش یابد و کنترل شود.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت بیان کرد: به منظور کاهش مراجعات حضوری افراد به واحدهای ثبتی، همه درخواستها باید از طریق دفاتر اسناد رسمی به ادارات ثبت ارسال شود.
وی اظهار داشت: در دهه فجر سال جاری هر استان یک واحد ثبتی را به عنوان پایلوت ثبت هوشمند انتخاب کرده است و تا پایان سال ۱۴۰۴ ارائه کلیه خدمات هوشمند ثبتی در واحدهای ثبتی سراسر کشور با هدف حذف مراجعات حضوری صورت میگیرد.
در ادامه سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن قدردانی از حضور تیم بازرسی سازمان ثبت در استان کرمان تاکید کرد: نکات مطرح شده توسط بازرسین که همراه با طرح نکات آموزشی است، چراغ راه واحدهای ثبتی و ستاد اداره کل است.
وی اضافه کرد: در راستای کاهش چشمگیر مراجعات حضوری، از تاریخ ۱۳ بهمنماه سال جاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شهربابک به عنوان پایلوت ثبت الکترونیکی و هوشمند تعیین شده است .
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در خاتمه بیان کرد: برخورداری از خدمات ثبتی ارزان، باکیفیت و در دسترس، حق شهروندان است و در این راستا همه شهرهای استان به انضمام ۳۷۰ روستا نقشهبرداری شده است تا با تکمیل بانکهای اطلاعاتی، برای تبدیل اسناد دفترچهای به تکبرگ نیازی به ارجاع پرونده به برونسپار نباشد و برای ثبت نام قانون تعیین تکلیف نیز امکان خریداری نقشه هر قطعه زمین به قیمت ۴۰ هزار تومان، فراهم شود.
نظرات